جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۶ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2
سال گذشته صورت گرفت

پذیرش و ویزیت بیش از 90 هزار بیمار در بیمارستان اوز لارستان

میلاد لارستان: معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان با ابراز خرسندی از افزایش ویزیت بیماران از زمان آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان های این شهرستان، گفت: تنها در بیمارستان امیدوار بخش اوز لارستان بیش از ۹۰ هزار و ۶۱۵ بیمار در سال گذشته پذیرش و ویزیت شده اند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان با ابراز خرسندی از افزایش ویزیت بیماران از زمان آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان های این شهرستان، گفت: تنها در بیمارستان امیدوار بخش اوز لارستان بیش از ۹۰ هزار و ۶۱۵ بیمار در سال گذشته پذیرش و ویزیت شده اند.

مهیار چهرآزی در گفت و گو با میلاد لارستان؛ با اشاره به احداث بیمارستان جدید بخش اوز با مشارکت ۲۷ میلیارد تومانی خیرین با ۱۰۰ تخت، اظهار داشت:  در بيمارستان اميدوار اوز بدلیل ساخت بیمارستان جدید، اقدامی برای گسترش فضای کنونی نشده، اما در بخش های مختلف بیمارستان به لحاظ رنگ آميزي، بهسازي سرويس هاي بهداشتي و اصلاح روشنايي اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با ابراز خرسندی از افزایش ویزیت بیماران از زمان آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت و با اشاره به پذیرش ۹۰ هزار و ۶۱۵ بیمار در سال گذشته، افزود: از این تعداد تعداد ۵۶ هزار و ۸۳۷ بیمار توسط پزشکان عمومی و تعداد ۳۳ هزار و ۷۷۸ بیمار توسط پزشکان متخصص ویزیت شده اند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ متخصص در بیمارستان امیدوار اوز مشغول به ارائه خدمات به بیماران هستند، تصریح کرد: این متخصصین در زمینه های جراحی، داخلی، یورولوژی، اطفال، قلب، چشم، ENT، ارتوپدی، زنان و زایمان و بیهوشی تقریباً به شکل تمام وقت و هر روز هفته در بیمارستان اوز فعالیت دارند.

وی با اشاره به آمار ۸ هزار و ۸۷۸ نفری بیماران بستری در بخش های مختلف بیمارستان امیدوار اوز در سال گذشته، ادامه داد: در بخش داخلی – جراحی ۲ هزار و ۳۷۴ بیمار، اطفال ۱ هزار و ۲۰۸ بیمار، سی سی یو (CCU) 397 بیمار، اتفاقات ۳ هزار و ۳۷۶ بیمار، زایشگاه ۱ هزار و ۵۲۳ بیمار بوده است.

چهرآزی با بیان اینکه در سال گذشته در مجموع تعداد ۲۵۴ هزار و ۷۵۳ مورد آزمایشات مختلف در بیمارستان امیدوار اوز صورت گرفته است، افزود: از این میزان، تعداد ۶۵ هزار و ۲۴۹ مورد مربوط به آزمایش بیماران بستری شده و ۱۸۹ هزار و ۵۰۴ مورد مربوط به بیماران سرپایی بوده است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه در سال گذشته ۱ هزار و ۴۳۵ مورد زایمان در بیمارستان امیدوار اوز انجام شده است، گفت: از این تعداد ۹۱۷ مورد زایمان ها به شکل طبیعی و ۵۱۳ مورد آن به شکل سزارین بوده است و به عبارتی از مجموع کل زایمان ها ۳۵ درصد آن به شکل سزارین انجام شده است.

وی عمده ترین دلائل اعزام بیماران به بیمارستانهای سایر شهرها، یادآور شد: مهمترین دلایل آن، نداشتن متخصص مغز و اعصاب و راديولوژيست تمام وقت، نداشتن بخش هاي NICU و ICU،  بخش جراحي قلب– آنژيوگرافي و همچنین نداشتن دستگاههاي CTscan و MRI است.

چهرآزی ادامه داد: تك نفره بودن اكثر متخصصين از جمله ارتوپدي، داخلي، اطفال، جراحي عمومي، يورولوژيست و نداشتن پزشک جايگزين در زمان عدم حضور آنها از جمله دلایل اعزام بیماران به شهرهای همجوار و مرکز استان است.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۱۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “پذیرش و ویزیت بیش از 90 هزار بیمار در بیمارستان اوز لارستان”

  1. لارستانی گفت:

    بیمارستان ۶۵تختی. اوز. خیر ساز. واز. قبل. از انقلاب. شروع. به. کار. کرده. است. بیشتر. کارها و خدمات. ان. توسط. هیت. امنای. پشتیبانی. میشود

  2. اوزی گفت:

    امکانات. بیمارستان. و بهداشت. ودرمان. در اوز. سابقه. طولانی. وبه. قبل. از انقلاب. بر می. گردد وکلیه. زیر. ساخت های. انهم. خیر. ساز. است وبه. جرات. از بسیاری. از شهرستانهای. فارس. هم بهتر. است. ولی افسوس. که. مسولین. در لارستان. برای. ایجاد. شبک . بهداشت. ودرمان. در اوز. همکاری نمی. کنند. در حالیکه. در بخشهای. زرقان. شیراز. واباده. طشک. نیریز. در فارس. سبکه. بهداشت. ودرمان. دایر. وخدمت. رسانی. می. کنند. مردم. پیگیر. هستند. ولی. دانسکده. پزشکی. لار. همکاری. واقدام. نمی. کند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین