یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۷ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3
درخواست عاجل سهامداران از مديران شركت سيمان:

جلسه بعدي مجمع عمومي را در لارستان برگزار كنيد

میلاد لارستان: صحبت از كاستي ها و نارضايتي هاي عمومي مردم و سهامداران از «كارخانه سيمان لارستان» به صحبتي تكراري و ملال آور تبديل شده و سالهاست آنچه از اين شركت (كه با سهام هزاران لارستانيِ نجيبِ دارا و ندار به راه افتاده) شنيده ايم بحران و عدم فروش و اخراج پرسنل و دركل بيچارگي و بدبختي بوده است!

میلاد لارستان: صحبت از كاستي ها و نارضايتي هاي عمومي مردم و سهامداران از «كارخانه سيمان لارستان» به صحبتي تكراري و ملال آور تبديل شده و سالهاست آنچه از اين شركت (كه با سهام هزاران لارستانيِ نجيبِ دارا و ندار به راه افتاده) شنيده ايم بحران و عدم فروش و اخراج پرسنل و دركل بيچارگي و بدبختي بوده است!

حالا هم كه چند ماهي است كشور در حال ركود است و وضعيت صنايع، مناسب نيست، بهانه كافي به دست مديران محترم اين شركت افتاده تا ضمن انجام مصاحبه  با رسانه ها مشكل را نه فقط از سوي خود كه متعلق به تمام كشور توصيف كنند و يكي نيست اين پرسش را مطرح كند كه عزيزانِ مديرِ شركت سيمان لارستان، كارخانجات كشور «چند ماه» است كه دچار مشكل شده اند اما تا آنجا كه سن ما جواب مي دهد شما مديران توانمند سيمان لارستان هميشه ايام و سنوات كه در حال بحران هستيد!

روزي قيمت مازوت، روزي كمبود مواد اوليه، روزي عدم فروش و بالاخره براي تمام ايام اين ده سال ناقابل بهانه اي جور كرده ايد! غافل از اينكه اتفاقا يكي از وجوه مديريت كه عمر آن براي شما به يك دهه رسيده است!

مديريت بحران است و ايضا توان فروختن محصول در تنگناها وگرنه كه صرف نام گذاشتن مدير براي هر آدمي كاملا ممكن است!

عزيزان مدير؛ مگر فروختن سيمان وقتي مشتري پشت درهاي كارخانه تان صف بسته هنر مي خواهد؟! مگر اخراج پرسنل با كمترين تكان هاي صنعت، شاخ غول شكستن است؟ مگر توقف دم به دقيقه كوره كارخانه و كم كردن به قول خودتان اجباري هزينه ها و حذف صورت مساله كار آدم هاي نابغه و استخوان خُرد كرده صنعت است؟! نه عزيزان؛ هنر و توان و قابليت مديريت زماني است كه بتوانيد در بازار به اصطلاح خراب هم سيمان بفروشيد. هنر مديريت آن است كه بجاي توقف مداوم، بازارهاي جديد پيدا كنيد اما شما آخرين راه حل را همان اول انتخاب و خود را خلاص مي كنيد!

***

نگارنده قصد نداشت در اين مجال اين مقدمه را بنوسيد و لازم است موارد فوق با تفصيل و با ذكر جزئيات بيان شود تا مخاطبان قضاوت كنند شيوه مديريت كارخانه سيمان لارستان در اين يك دهه از راه اندازي آن چطور بوده است لذا در ادامه فقط توجه سهامداران نجيب لارستاني را به اين نكته جلب مي كنم كه به زودي قرار است مجمع عمومي بعدي اين شركت برگزار شود و طبق اطلاع، اين مجمع همچون دوره هاي پيشين باز هم در «تهران» برگزار خواهد شد!

اين درحالي است كه مديرعامل محترم اين شركت چند وقت پيش در مصاحبه با يكي از نشريات قول داده بود سعي كند هيئت مديره را راضي كند تا حداقل يكي از جلسات مجمع عمومي را براي شركت و اطلاع سهامداران لارستاني در شهر لار برگزار كند.

و اينك بهترين زمان ممكن براي برگزاري اين مجمع در لارستان است؛ زماني كه توليد اين كارخانه با بيش از ۷ هزار سهامدار لارستاني متوقف شده، چندين كارگر و تكنيسين پس از ده سال كار در آن اخراج شده اند و به زودي قرار است چند برابر اين تعداد اخراج شوند، ساخت فاز جديد تعطيل شده و در كل كارخانه در بدترين وضعيت خود از ابتدا تاكنون قرار دارد.

پس لازم است تا مديران محترم براي سهامداران لارستاني احترام قائل شوند و حداقل جلسه بعدي مجمع را در لارستان برگزار كنند تا هم به سهامداران پاسخ دهند و هم از نظر آنها براي برون رفت از اين بحران بهره بگيرند.

یادداشت از: احمد مبشری

mobasheri

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۱۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

3 Responses to “جلسه بعدي مجمع عمومي را در لارستان برگزار كنيد”

  1. قاسم گفت:

    آفرين به آقاي مبشري. در اين نوشته گوشه اي از دردهاي ده ساله مردم لارستان و سهامداران بي نوا را نوشته ايد. يكي از مشكلات اصلي اين كارخانه همين مديريت ان است كه ذكر شد. ده سال مديريت زمان كمي نيست. اگر قرار بود چيزي درست شود بايد تا الان مي شد.

  2. لاری گفت:

    باید سهام داران محترم یک بار برای همیشه مدیران واعضای هییت مدیره سیمان لارستان را بر جای خودشان نشانند

  3. ناشناس گفت:

    ضعف میدیرت عامل اصلی این مشکلاتی است که امروزه با آن مواجه هستیم. این کارخانه دچار بحران نیست بلکه مدیران آن بحران آفرین هستند .

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین