شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۹ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1
فرمانده یگان حفاظت سازمان زمین و مسکن کشور تأکید کرد

اجرای احکام قضائی برزمین مانده زمین خواری در جنوب فارس

میلاد لارستان: فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با ابراز امیدواری درباره کاهش تصرف ها با ایجاد یگان حفاظت امور اراضی در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، گفت: در هماهنگی مدیرکل، دادستان و فرمانده انتظامی جنوب فارس تمامی احکامی که از گذشته بر زمین مانده اجرایی خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با ابراز امیدواری درباره کاهش تصرف ها با ایجاد یگان حفاظت امور اراضی در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، گفت: در هماهنگی مدیرکل، دادستان و فرمانده انتظامی جنوب فارس تمامی احکامی که از گذشته بر زمین مانده اجرایی خواهد شد.

به گزارش میلاد لارستان؛ عباس عباس نژاد در مراسم معارفه اولین فرمانده یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی لارستان با ابراز خرسندی از معرفی بیست و دومین فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشور، اظهار داشت: یگان حفاظت سازمان زمین و مسکن در راستای ماده ۲۳۳ قانون پنجم برنامه توسعه با پیگیری مقام عالی وزارت و سازمان زمین و مسکن در شهریور ماه سال گذشته با حکم فرماندهی انتظامی شروع به کار کرده است.

وی با اشاره به اینکه مطابق با تبصره شماره ۳ ماده ۲۳۳ قانون برنامه پنجم توسعه، نیروهایی که در بدنه سازمان دوره مقدماتی مبانی انتظامی را پشت سر گذارند به عنوان ضابط قضایی شناخته می شوند، افزود: مقام قضائی براساس گزارش های مأمورین حفاظت اراضی تخلف ها و خسارت ها را پیگیری می کنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن کشور با بیان اینکه چندی پیش تعداد ۲۰۰ نفر در یک دوره ۱۲ روزه آموزش های لازم درخصوص ضابط قضایی را پشت سرگذاشتند، تصریح کرد: این افراد در دو بُعد انتظامی و قضایی دارای مصونیت قانونی هستند.

عباس نژاد با اشاره به اینکه تاکنون افرادی از لارستان برای گذراندن این دوره ها معرفی نشده اند، ابراز امیدواری کرد تا با همکاری فرمانده انتظامی این شهرستان تعدادی از افراد با دوره هایی که در خود لارستان برگزار می شود، با لباس مصوب یگان و با تجهیزات متمرکز فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه با مجوزهای صادر شده، امکان بکار گیری حداقل سه نیروی پلیس در یگانهای حفاظت اراضی وجود دارد، ادامه داد: نیروی یگان حفاظت نیروی خاص ضابط قضایی است و در هر نقطه ای تصرفی رخ دهد، امکان دستگیری و تشکیل پرونده قضایی وجود دارد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن کشور با ابراز امیدواری درباره کاهش تصرف ها با ایجاد یگان حفاظت امور اراضی در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، یادآور شد: در هماهنگی مدیرکل، دادستان و فرمانده انتظامی تمامی احکامی که از گذشته بر زمین مانده اجرایی خواهد شد.

عباس نژاد با تأکید بر پیشگیری از وقوع پدیده زمین خواری، افزود: زمین به عنوان سرمایه کشور و سرمایه گذاری غیرقانونی در آنها هدر رفت سرمایه ملی است که در حال از بین رفتن است.

وی از برنامه ریزی جهت طراحی سیستم جامع حفاظت اراضی خبر داد و گفت: براساس این سامانه هوشمند، کنترل حفاظت در کلیه شهرستانها امکان رصد و کنترل مرکزی آنها فراهم خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن کشور در پایان طی حکمی سرهنگ دوم سید حسن رضوی را به عنوان اولین فرمانده یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی لارستان معرفی کرد.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱:۱۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین