جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۲ب.ظ
::آخرین مطلب 21 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3
با حضور فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن

اولین فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی لارستان معرفی شد

میلاد لارستان: در آئینی با حضور فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن اولین فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی لارستان شد.

در آئینی با حضور فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن اولین فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی لارستان شد.

به گزارش میلاد لارستان؛ در مراسمی با حضور فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن که در سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی لارستان برگزار شد، اولین فرمانده یگان حفاظت از اراضی این اداره کل معرفی شد.

در این مراسم، مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در سخنانی با اشاره به اینکه اداره راه و شهرسازی طبق قانون متولی زمین های دولتی در محدوده و حریم شهرهاست، اظهار داشت: اینگونه زمین ها برای آبادانی شهرها و سرمایه ای برای نسل های آن شهرها و مکانی برای اجرای طرح های پیش بینی شده برای توسعه و پیشرفت است.

محمدرضا باقری فرد اولویت اصلی این اداره کل را حفظ و حراست از زمین ها در محدوده شهرها دانست و افزود: در گذشته به دلیل کمبود امکانات، اختیارات و نیرو اقدامات کمی صورت گرفته اما از زمان ادغام دو وزارتخانه مسکن و راه کارهایی انجام شده است.

وی با ابراز امیدواری برای افزایش خدمات با تشکیل یگان ویژه حفاظت اراضی در اداره کل راه و شهرسازی لارستان، تصریح کرد: برای این مهم، برنامه ریزی هایی از قبیل حفظ و حراست از زمینها در حاشیه شهرها، مستندسازی اراضی دولتی، شناسایی زمین های تصرف شده و رفع تصرف آنها از طریق قانونی، استفاده از ظرفیت های قانونی برای هماهنگی بین دستگاهها جهت کاهش پرونده های قضایی، ایجاد دستگاههای خدمات رسان در شهرستانها، شناسایی املاک دولتی و حفظ آنها می توان نام برد.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با اشاره به اینکه در چند مدت اخیر بیش از ۷ هزار هکتار از اراضی دولتی در حوزه استحفاظی این اداره کل رفع تصرف شده است، گفت: ارزش این زمین ها بالغ بر ۱ میلیارد تومان بوده است.

این مسئول با ابراز نگرانی از افزایش باغ شهرها در مسیرهای لار – بستک، لار – جهرم و لار – گراش، تصریح کرد: اگر از همین ابتدای امر برای ساماندهی این باغ ها طرح و برنامه ای پیش بینی نشود، در آینده دچار مشکل خواهیم شد.

وی با تأکید بر شناسایی مکان های خاص برای ایجاد ویلاها و باغ شهرها، افزود: می بایست برای ایجاد چنین مکان هایی از خرید، مجوز و ساخت باغ شهرها را در قالب قانونی فراهم کرد.

باقری فرد با اشاره به اینکه مسئولیت نظارت بر باغ شهرها در حریم و حاشیه شهرها با ادارات راه و شهرسازی و شهرداری هاست، گفت: در خارج از این محدوده ها، نظارت بر آنها بر عهده سایر سازمان هاست.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با بیان اینکه از باغ شهرها در ایام محدود و فقط برای استراحت مورد استفاده قرار می گیرد و از طرفی موجب اشتغال برای افاغنه می شود، یادآور شد: برای جلوگیری از هدررفت سرمایه های ملی، می بایست ساخت و ساز در زمینه باغ شهرها ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه نگاه و درخواست اداره راه و شهرسازی لارستان از سرمایه گذاران این است که در زمینه ایجاد اشتغال سرمایه گذاری کنند، ادامه داد: در جاهایی که نیاز به واگذاری زمین های دولتی باشد، ما آماده هرگونه حمایت و پشتیبانی از سرمایه گذاران هستیم.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱:۲۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “اولین فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی لارستان معرفی شد”

  1. نمک گفت:

    حالا کی فرمانده شد؟!!!

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین