یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۰ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3
با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان فارس صورت گرفت

افتتاح کتابخانه عمومی صفیه خضری اوز

میلاد لارستان: با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان فارس و همراهان، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان، معاون بخشداری و جمعی از مسئولین و علاقه مندان کتابخانۀ عمومی بانو صفیه خضری افتتاح شد.

با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان فارس و همراهان، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان، معاون بخشداری و جمعی از مسئولین و علاقه مندان کتابخانۀ عمومی بانو صفیه خضری افتتاح شد.

به گزارش میلاد لارستان؛ سعیده ابراهیمی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس خدمات نیکوکاران اوز که در امور خیر به ویژه آموزش و فرهنگ در سطح استان و کشور مطرح هستند ستود.

وی از کتابخانه صفیه خضری به عنوان یکی از جلوه های فرهنگی نام برد و از این که خیرین این کتابخانه در کنار مدرسه به فکر توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی بوده اند تقدیر و تشکر کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس گفت: در جامعه انسان های ثروتمند زیادی وجود دارند اما ثروتمندی که به فکر آبادانی و توسعه همه جانبه باشد و در زمینه فرهنگی سرمایه گذاری کند کمتر یافت می شود

وی افزود: ما باید قدردان افرادی مانند عبدالحمید خضری باشیم و به دنبال برنامه ریزی برای کتابخوان کردن کودکان باشیم که تاسیس کتابخانه در جوار مدرسه و عضویت بیش از ۵۰۰ نفر از کودکان دراین کتابخانه یکی از این راه کارهاست.

مدیرکل کتابخانۀ عمومی استان در پایان افزود: پس از افتتاح این کتابخانه برای آن از طریق نهاد کد اخذ می شود و برای تجهیز و توسعۀ این کتابخانه و اخذ مجوز استخدام کتابداراین کتابخانه اقدام خواهد شد.

لارستان دارای ۱۳ کتابخانه فعال و ۴ ساختمان در دست احداث است

در ابتدای این مراسم معتمدیان رئیس کتابخانه های عمومی لارستان با تشکر از حضور مدیرکل و تقدیر از خدمات فرهنگی عبدالحمید خضری و کتابدار این کتابخانه، مردم اوز را در امور فرهنگی سرآمد دانست. وی راه اندازی و پیگیری مردم در تجهیز و تامین منابع  کتابخانه عمومی اندیشه اوز به عنوان یکی از کتابخانه های باسابقه شهرستان و برگزیده شدن بخش مادر و کودک این کتابخانه به عنوان کتابخانه نمونه استان به نیکی یاد کرد.

معتمدیان از دایر شدن بیش از ۶ ایستگاه مطالعه کتاب در شهر اوز به همت کتابخانه بانو وکودک و نوجوان عصر اوز از دیگر شاخص های این بخش یاد کرد و افزود: در شهرستان لارستان ۱۳ کتابخانه فعال زیر نظر اداره کتابخانه ها وجود دارد و ۴ ساختمان نیز با پیشرفت بالای ۵۰ درصد دردست ساخت است و ازاین به بعد باید برای استفاده بهینه ازاین کتابخانه ها برنامه ریزی کنیم وسرانه مطالع را درمنطقه بالاببریم.

در پایان مراسم با اهدای لوح از عبدالحمید خضری به نیابت از بانیان خیر تقدیر شد.

کتابخانه بانو صفیه خضری با همت عبدالحمید خضری و برادران ساخته شده است و از سال ۱۳۹۱ تاکنون فعال می باشد. هزینه های تامین کتب و تجهیزات و امور جاری نیز تاکنون با همت برادران خضری تامین شده و مسئولیت آن به عهده فریناز تورانی از نیروهای فرهنگی و علاقه مند به کتابخوانی بوده است.

خبرنگار: ابراهیم احمدی-اوز امروز

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۷:۱۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین