جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۷ب.ظ
::آخرین مطلب 43 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 9
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی:

مدیران فرهنگی به شاخص‌های بومی در اجرای برنامه‌ها توجه کنند

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که مدیران فرهنگی باید برنامه‌های فصلی و سالانه را با توجه به مسائل و شاخص‌های بومی و منطقه‌ای مورد توجه قرار…

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که مدیران فرهنگی باید برنامه‌های فصلی و سالانه را با توجه به مسائل و شاخص‌های بومی و منطقه‌ای مورد توجه قرار داده و توجه به فرهنگ بومی را سرلوحه کار داشته باشند.

به گزارش میلادلارستان و به نقل از ایسنا،  جمشید جعفرپور که در جمع مدیران ارشاد شهرستان‌های فارس در شیراز سخن می‌گفت، تاکیدکرد که مسئولان نهادهای فرهنگی باید با کمک مردم و نهادهای مردمی، جامعه را از گرداب ایجاد شده در فضای مجازی نجات دهند.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه دیرینه ایران اسلامی در حوزه تمدن و فرهنگی، گفت: چون نمی‌توانیم با این فضای سایبری از راه محدود سازی مقابله زیادی بکنیم، بهتر است به داشته‌های منطقه و بومی خودمان بپردازیم و از آن در این راه بهره ببریم و وابستگی نسل امروز را به این نوع فرهنگ شهر و دیار خودمان تقویت کنیم و با توجه به سابقه شهر و روستا و کشورمان به این مهم بپردازیم.

نایب رئیس کمسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: از کوچکی کار در حوزه فرهنگ نترسیم، چون قرار نیست در این مسیر فقط کار ملی انجام دهیم، بلکه از ابتدا می‌توان با کار محلی، شهرستانی، منطقه‌ای و استانی شروع کرده و در ادامه به مباحث ملی و کشوری برسیم و حتی برای بخش بین المللی آن نیز برنامه ریزی کنیم.

معاون دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس و تاکید بر اهمیت حوزه فرهنگ، افزود: از بی مهری که بصورت عام به حوزه فرهنگ می‌شود، نباید دلسرد شویم، زیرا برنامه ششم توسعه بر سه محور اقصاد، علم و فن آوری و فرهنگ، استوار شده است.

او با بیان اینکه فرهنگ یکی از رکن‌های اصلی کشور محسوب می‌شود، گفت: اگر درک از فرهنگ در بعضی جوامع کم شود، اما این مسئله، واقعیت را هرگز عوض نخواهد کرد، چون زیربنای همه حرکت‌های ما فرهنگ است و اگر خدای ناکرده احساس عقب ماندگی یا عقب رفت در اجتماع داشته باشیم، این ناشی از آن است که خودمان در زیربناها دچار مشکلات و معضلاتی هستیم و اگر احساس کنیم که در جامعه حرکت و فعالیت رو به جلویی داریم، باید ریشه‌اش را در تحول و تحرک فرهنگی جستجو کنیم.

جعفرپور گفت: با توجه به اینکه بخش مهمی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری در مورد مسایل فرهنگی است، مدیران حوزه فرهنگ نیز باید این مهم را در دستور کار داشته باشند و اگر هم امکانات در عرصه فرهنگ از دیگر حوزه ها کمتر است، باید جای کمبود‌های فیزیکی را با خلاقیت و تدبیر پر کرده و مدیران شهرستان‌های دور و نزدیک این استان پهناور باید بتوانند در عرصه فرهنگ با درایت و مدیریت فرهنگی کارها را سامان بخشند به پیش برند.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی به استفاده از نیروهای خود جوش متعهد مردمی در فعالیت‌های فرهنگی اشاره و اضافه کرد: در تمام شهرهای فارس افراد مستعد و آماده به کار حضور دارند این وظیفه مدیران فرهنگی است که اینها را پای کار آورند و لازم نیست برای هرفعالیتی بودجه‌های زیادی خرج شود، بلکه با این گونه نگاه می‌توان حرکت‌های موثری را برنامه ریزی کرد

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۷:۰۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین