پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۳ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 40
مدیرکل محیط‌زیست فارس

ساخت و ساز در منطقه احتمالی الحاقی به فارس غیرمجاز است

میلاد لارستان: مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست فارس گفت: منطقه‌ای که قرار بود فارس از طریق بوشهر به ساحل دریا الحاق شود منطقه محافظت‌ شده است و اجازه ساخت و سازی در آن وجود ندارد.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست فارس گفت: منطقه‌ای که قرار بود فارس از طریق بوشهر به ساحل دریا الحاق شود منطقه محافظت‌ شده است و اجازه ساخت و سازی در آن وجود ندارد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ حمزه ولوی در مورد ریزگردها در سطح استان فارس اظهار داشت: موضوع خشکسالی، کمبود بارش، خشک شدن اراضی تالابی سبب شده که کانون داخلی ریزگرد بیشتر مطرح شود و این نگرانی به وجود آید که ریزگردها با کانون داخلی استان فارس را تهدید کنند.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ما شناسایی کانون‌های ریزگرد در استان فارس و کنترل آنهاست عنوان کرد: تاکنون با کمک منابع طبیعی ۹ کانون بحرانی ریزگرد و ۲۹ کانون حساس و فرسایش بادی شناسایی شده است و تاکنون ۲۳۰ میلیون تومان از اعتبارات ملی به موضوع ریزگردها اختصاص یافته است و  برابر همان میزان اعتبار نیز از بودجه استانی باید به این امر اختصاص یابد.

ولوی در مورد اتصال فارس به دریا نیز گفت: ۱۱۰ کیلومتر مربع از خاک استان هرمزگان چسبیده به استان بوشهر به شکلی که فارس بین استان هرمزگان و بوشهر قرار می‌گیرد برای اتصال فارس به دریا در نظر گرفته شده است اما در بازدیدی که دو سال پیش از این منطقه داشتم متوجه شدم که بیشتر مساحت این ۱۱۰ کیلومتر پارک ملی است و اصلا اجازه ساخت بندر و غیره به کسی داده نمی‌شود.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست فارس با بیان اینکه ۹ کیلومتر طول ساحل فارس می‌شود که از ۶٫۲ دهم کیلومتر مانده به دریا وارد پارک ملی می‌شویم افزود: ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار از این ۱۱ هزار هکتار واگذار شده به استان فارس پارک ملی است و دریای روبه‌رو آن نیز تا ۱۰ کیلومتر پارک ملی است.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۷:۰۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین