سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۴ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

موافقت با الحاق بخشی از اراضی به محدوده شهر لار

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار فارس ضمن ابلاغ مصوبه با موضوع مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر لار از موافقت اعضای شورا با…

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار فارس ضمن ابلاغ مصوبه با موضوع مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر لار از موافقت اعضای شورا با بخشی از پیشنهادهای الحاقات به محدوده شهر لار خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خسرو دانشجو دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با ایمانیه استاندار فارس، مصوبه شورا را با موضوع مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر لار، ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۲۰ آذر ۱۴۰۲ مصوبه جلسه مورخ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس موضوع ” الحاق ۴۴ هکتار اراضی واقع در جنوب غربی شهر(مشتمل بر۴ قطعه) به محدوده شهر لار” جهت تامین اراضی مورد نیاز نهضت ملی مسکن را مطابق نقشه پیوست با توجه به صورتجلسه مورخ ۲۴ آبان ۱۴۰۲ کمیته فنی شماره یک مورد بررسی قرار داد و مقرر کرد تا طرح تفصیلی اراضی الحاقی با واحدپذیری ۵۰ واحد در هکتار، الگوی غالب تراکم ۱۲۰ درصد در دو طبقه و تامین سطوح و سرانه‌های کاربری‌های مطابق با مصوبه تدقیق تعاریف و مفاهیم کاربری شهری و تعیین سرانه آنها با رعایت چارچوب اصلاحی زیر به تصویب کمیسیون ماده ۵ برسد:

۱ -با توجه به نوع توپوگرافی اراضی و شیب بالای ۱۵ درصد آن به عنوان یک تپه طبیعی و در نتیجه غیر قابل بارگذاری بودن اراضی مذکور، همچنین وجود اراضی مستثنیات در غرب این قطعه با الحاق قطعه شماره ۲ به محدوده شهر مخالفت شد. بدیهی است قابلیت بهره برداری از قطعه موردنظر در حریم با تمهیدات خاص طراحی و در غالب کاربری‌هایی نظیر گردشگری با اخذ مصوبه مرجع استانی فراهم است.

۲ -با توجه به وجود خاک دستی در سمت غربی قطعه شماره ۳ هرگونه بارگذاری در اراضی مستلزم برداشت کامل خاک دستی تا رسیدن به بستر تحکیم شده خواهد بود.

۳- به جهت حفظ عملکرد ترافیکی محور لار – گراش، لازم است حریم ۳۸ متر قانونی راه به طور کامل از محدوده الحاقی قطعه شماره ۱ حذف شود. همچنین نوارحاشیه ۳۰ متری در قالب کاربری فضای سبز طرح رعایت شود.

۴- مطالعات عارضه سنجی ترافیکی اراضی الحاقی انجام پذیرفته و به تایید شورای هماهنگی ترافیک استان قرار برسد.

۵- با عنایت به عبور چندین آبراهه از اراضی مذکور، ضمن تاکید بر رعایت دقیق حریم و بستر آنها مطابق اعلام نظر آب منطقه ای مقرر شد نقشه جمع آوری و مدیریت آب‌های سطحی تهیه و به تائید شرکت آب منطقه ای استان برسد.

در پایان تاکید شده است: در اجرای ماده ۴۲ آئین‌نامه نحوه بررسی طرح‌ها، نقشه محدوده طرح جامع شهر با لحاظ اراضی الحاق شده جهت ابلاغ به مراجع ذی ربط تحویل دبیرخانه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۷:۳۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین