جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۷ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

راه اندازی اولین سامانه اطلاعات حقوقی زمین در لارستان و 7 شهرستان فارس

مدیرکل منابع طبیعی فارس از راه اندازی اولین سامانه یکپارچه اطلاعات حقوقی زمین با هدف ساماندهی اراضی ملی در فارس خبر داد. مهرزاد بوستانی گفت: دسترسی سریع به اطلاعات پرونده…

مدیرکل منابع طبیعی فارس از راه اندازی اولین سامانه یکپارچه اطلاعات حقوقی زمین با هدف ساماندهی اراضی ملی در فارس خبر داد. مهرزاد بوستانی گفت: دسترسی سریع به اطلاعات پرونده های حقوقی و ارائه به موقع دفاعیات در مراجع قضایی از دیگر اهداف راه اندازی این بانک جامع اطلاعات حقوقی است. وی افزود: این اطلاعات شامل اطلاعات توصیفی و مکانی پروانه های حقوقی و کیفری، وضعیت عرصه های ملی اعم از ملی و مستثنیات، نحوه اجرای مقررات آرای صادره، اسناد مالکیت ماخوذه به نام دولت، پرونده های کمیسیون های ماده واحده، هیات نظارت، واگذاری ها، معادن،جنگل و مرتع است.

بوستانی، تسریع در پاسخگویی به استعلام ها، سرعت عمل در پاسخگویی به دستگاه های نظارتی و قضایی، دقت درتصمیم گیری وجلوگیری ازهرگونه سوء استفاده احتمالی ازاراضی ملی و دولتی را از دیگر اهداف راه اندازی بانک اطلاعاتی زمین در فارس بیان کرد.

او اضافه کرد: این بانک در قالب نرم افزاری تهیه شده که قابلیت ارائه اطلاعات ریز پرونده ها را تحت شبکه داخلی دارد و می تواند همزمان آن را در اختیار بخش های مرتبط قرار دهد. مدیرکل منابع طبیعی فارس، گفت: از طریق این سامانه بدون نیاز به مشاهده فیزیکی اصل پرونده ها، اطلاعات مورد نیاز در اختیار مسئولان و کارشناسان مربوطه قرار می گیرد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران، بوستانی ادامه داد: همچنین به وسیله این سامانه، شناسنامه همه پروژه های انجام شده توسط منابع طبیعی و مراحل مختلف رسیدگی به پرونده ها قابل دسترسی است و جزییات پرونده از جمله محل و میزان اراضی ملی و مستثنیات به تفکیک پلاک و شهرستان، میزان و نحوه واگذاری ها، محل تخلف و تصرف، زمان وقوع تخلف، مساحت تصرف، مرجع رسیدگی، و سال تشکیل پرونده قابل ثبت است. وی بیان کرد: همچنین در این پایگاه متمرکز حقوقی، اطلاعات و مشخصات مناطق دارای بحران و در خطر تخریب و تصرف ثبت می شود و با ارتقای این سامانه در آینده نزدیک علاوه بر نگهداری و قابل دسترس بودن همه اطلاعات پرونده های حقوقی، امکان رصد لحظه ای و هوشمند اطلاعات در اراضی ملی این استان نیز فراهم خواهد شد.

بوستانی تصریح کرد: با تدوین نرم افزار این سامانه در مرحله نخست اطلاعات ممیزی اراضی ملی و حدنگاری در هشت شهرستان از جمله شیراز، لارستان، مُهر، خنج، استهبان، قیر و کارزین، گراش و سروستان اجرایی و ثبت اطلاعات در این سامانه در مابقی شهرستان ها تا پایان سال ۹۵ عملیاتی می شود.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۳۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین