جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۰ب.ظ
::آخرین مطلب 47 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

جذب پلیس افتخاری در شهرستان‌های استان فارس

میلاد لارستان: معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی استان فارس با بیان اینکه بیشترین تعداد پلیس افتخاری استان به ترتیب در شهرستان‌های شیراز،کازرون، مرودشت، فیروزآباد وجهرم فعالیت دارند گفت: جذب پلیس افتخاری در استان فارس همچنان ادامه دارد.

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی استان فارس با بیان اینکه بیشترین تعداد پلیس افتخاری استان به ترتیب در شهرستان‌های شیراز،کازرون، مرودشت، فیروزآباد وجهرم فعالیت دارند گفت: جذب پلیس افتخاری در استان فارس همچنان ادامه دارد.

به گزارش میلاد لارستان؛ سرهنگ ناصر کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، راه‌اندازی پلیس افتخاری در ناجا را  نقطه اوج ارتباط با مردم در راستای افزایش امنیت و احساس آن در جامعه دانست و اظهار داشت:در جامعه کنونی با به کارگیری پلیس‌های افتخاری، رابطه پلیس با مردم از طریق مشارکت آنان در فعالیت‌های پلیسی دوچندان شده است.

وی با بیان اینکه براساس قانون مقررات استخدامی، نیروی انتظامی مجوز جذب پلیس افتخاری را دارد گفت: برای جذب این نوع پلیس، افرادی که به صورت داوطلبانه به کمک نیروی انتظامی می‌شتابند، به کار گرفته می‌شوند.

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی استان فارس هدف اصلی از اجرایی شدن طرح پلیس افتخاری را استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی در سطح استان مطرح  و خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی این پلیس، فرهنگی و اجتماعی بوده و می‌توان با برنامه‌ریزی و استفاده مناسب از این پلیس بهره‌وری نیروی انتظامی را افزایش داد.

به گفته سرهنگ کشاورز پلیس‌های افتخاری با ناجا هیچ رابطه استخدامی و درجه نظامی نداشته و از جایگاه غیر نظامی و مردمی برخوردارند  و همچنین از نیروی انتظامی حقوق ثابت دریافت نمی‌کنند و تنها بسته به  نحوه فعالیت پاداش‌هایی از طریق یگان به کارگیرنده به آنها تعلق می‌گیرد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموریت پلیس افتخاری در حوزه‌های پلیس آگاهی، راهنمایی و رانندگی، پیشگیری، امنیت، مبارزه با مواد مخدر، پلیس فتا و معاونت اجتماعی است.

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی استان فارس تصریح کرد: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به کلانتری محل، فرم درخواست فعالیت در پلیس افتخاری را پر کرده و نوع فعالیت مورد علاقه خود را عنوان کنند.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۴:۰۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین