پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۰ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

رئیس اداره آموزش و پرورش و روسای دانشگاه های لارستان مخاطب این سوالند..

شاید آن را باید در کنار امر به معروف یکی دیگر از واجب های فراموش شده بنامیم. عفاف و حجاب، موضوعی که باید گفت بیش از آنکه به خانم ها…

شاید آن را باید در کنار امر به معروف یکی دیگر از واجب های فراموش شده بنامیم. عفاف و حجاب، موضوعی که باید گفت بیش از آنکه به خانم ها مرتبط است به آقایان می تواند ربط پیدا کند. حالا بی حجابی ها نه تنها کلان شهرها را در بر گرفته بلکه در شهر و شهرستان و منطقه خودمان هم مصداق های آن را می بینیم. عده ای می گویند عادی شده و جامعه این گونه است. اما شاید اگر نیک بنگریم عادی شدن آن را (البته به زعم نگارنده نباید این گونه باشد) باید در چند عامل جستجو کرد.

برگردیم به همان جمله اول، واجب اول را فراموش کردیم که واجب های بعدی هم در کنارش به فراموشی سپرده شد. اگر امر به معروف در جامعه همگانی می شد، اگر مردم خود را بنا به سخن رسول خوبی ها ” کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیه” مسئول در قبال جامعه خود می دانستند، اگر مسئولین خود را موظف به پیگیری جدی این امور می دانستند، اگر مردها بی غیرتی را کنار گذاشته و با مصداق های بی حجابی (و بهتر بگوییم بدحجابی) و بی عفتی زنان و بالتبع آن دختران مبارزه می کردند و هزاران اگر و اماهای دیگر … آن وقت این گونه رخ نمی داد حالتی که اگر بخواهی حتی با حفظ آبروی خواهر و یا حتی برادر مسلمانت تذکری به او بدهی، به خاطر حفظ جان و آبروی خودت هم که شده از این کار منصرف شوی…

 139304201559082553182664

بگذریم ۲۶ نهاد در کشور متولی امر حجاب و عفاف اند و از دولت در این خصوص پول و بودجه دریافت می کنند. شاید جالب باشد نام آنها را در ادامه ببینید:

۱.وزارت فرهنگ وارشاداسلامی
۲٫وزارت بازرگانی
۳سازمان صدا وسیما
۴٫نیروی انتظامی
۵٫سازمان ملی جوانان
۶٫سازمان تبلیغات اسلامی
۷٫وزارت آموزش وپرورش
۸٫وزارت اموراقتصادودارایی
۹٫وزارت علوم تحقیقات وفناوری ودانشگاهها ومراکز آموزش عالی
۱۰٫مرکز امورزنان وخانواده
۱۱٫وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات
۱۲٫سازمان تربیت بدنی
۱۳٫شهرداری ها
۱۴٫وزارت بهداشت ودرمان وآموزش پزشکی
۱۵٫ستاد احیای امریه معروف ونهی ازمنکر
۱۶٫ سازمان بهزیستی
۱۷٫وزارت امورخارجه
۱۸٫وزارت کارواموراجتماعی
۱۹٫مجلس شورای اسلامی
۲۰٫وزارت کشور
۲۱ .سازمان مدیریت وبرنامه ریزی
۲۲٫قوه قضائیه
۲۳٫وزارت مسکن وشهرسازی
۲۴٫سازمان میراث فرهنگی وگردشگری
۲۵٫نیروی مقاومت بسیج
۲۶٫وزارت راه وترابری.

برآنیم تا مسئولان  این امر در منطقه را مورد خطاب قرار داده و از انها سوال نماییم. چرا که می دانیم یکی از رسالت هایمان امر به معروف بوده و این امر مهم نه تنها در موارد اقتصاد و توسعه منطقه نمود پیدا می کند ( که سعی کرده ایم در این خصوص پیشنهادات و حتی انتقادات خود را به مسئولین امر ارائه دهیم) بلکه مهم تر از آن در قضیه فرهنگ و حفظ حجاب و عفاف در جامعه بایستی مورد نظر قرار گیرد.

بر این اساس در چند گزارش مسئولان امر را  در حوزه عفاف و حجاب و مبارزه با مصادیق بدحجابی مورد سوال قرار داده ایم .باشد که پاسخگو باشند.

با آغاز سال تحصیلی جدید مدارس و دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، خطاب اول ما به روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و آموزش و پرورش لارستان است گه در فهرست ۲۶ ارگان متولی امر عفاف و حجاب نام از آنها برده شده است. ضمناً مسئولین محترم به دلیل نام بردن اسامی شان بر ما خرده نگیرند:

جناب آقای فیاض پور، رئیس محترم اداره آموزش و پرورش لارسنان:

برخی گزارش کرده اند که تعدادی از معلمان مدارس دخترانه با پوشش نامناسب و گاها متاسفانه آرایش کرده در سرکلاس درس حاضر می شوند. جای سوال مهم باقی است که در این صورت اگر دانش آموز بخواهد از معلم خویش الگو بگیرد دیگر جایی برای دفاع از فرهنگ حجاب باقی می ماند؟ این موضوع متاسفانه در بین خود دانش آموزان نیز روز به روز بیشتر میشود..

جناب آقایان باقری ریاست محترم مجتمع  آموزش عالی لار(دانشکده دولتی)، اسماعیلی ریاست محترم  دانشگاه علمی کاربردی لارستان، مهدی زاده ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی لارستان و سرکار خانم رئوفی ریاست محترم دانشکده علوم پزشکی لارستان

اگرچه هجمه بدحجابی در کل جامعه گسترش یافته است، اما حضور برخی دانشجویان با پوشش های گاها بسیار نامناسب که برخی بومی بوده و برخی هم از سایر مناطق کشور  جهت تحصیل در منطقه حضور می یابند( هم دانشجویان پسر و هم دانشجویان دختر)؛ این نگرانی را  به وجود می آورد که قبح و زشتی بدحجابی با حضور برخی از آنها (و نه تمام آنها) در سطح جامعه لارستانی به فراموشی سپرده شود. … که نمونه های آنها را در سالهای اخیر بیشتر دیده ایم…

اینها تنها نمونه هایی کوچک بود که ذکر گردید. …

97

مسئولان محترم خواهشمند است راهکارهای عملی صورت گرفته جهت جلوگیری از فرهنگ بدحجابی و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تحت اختیار خود( مدارس و دانشگاه های منطقه که تقریبا بخش قابل توجهی از جامعه لاری و لارستانی را تشکیل می دهد) را برای ما بیان فرموده و ارسال نمایید و اگر تاکنون راهکاری نداشته اید دلایل توجیهی را ذکر نمایید.

در این جا لازم است از خواهران محجبه که با کمال دقت حجاب و عفاف را رعایت نموه و الگوی عفاف و حجاب درجامعه اند، و درصد بالايي از دختران جامعه را تشكيل مي‌دهند تشكر و قدرداني نموده و عرض نماييم در اين وادي آن تعداد محدود و شمارش اندك مشكل را توسعه مي‌دهند و خطر آفرين مي‌گردند زيرا يك سيب فاسد يك كارتن سيب را به بوي بد آلوده مي‌كند و برخي فكر مي‌كنند همه سيب‌ها آلوده‌اند به قول سنائي:

با بدان منشين كه صحبت بد   گرچه پاكي، ترا پليد كند

آفتاب ارچه روشن است او را    پاره‌اي ابر ناپديد كند

در آینده ای نه چندان دور به سراغ دیگر مسئولان شهرستان نیز خواهیم رفت.

فعلا یاعلی مدد

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۳۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “رئیس اداره آموزش و پرورش و روسای دانشگاه های لارستان مخاطب این سوالند..”

  1. لاری گفت:

    سلام چرا همچنان سعی بر این دارید که همه مسایل رو در جامعه اجباری و زوری کنید در مورد حجاب معلمین واقعا شما چی دوست دارید این که معلمین با ظاهری خواب آلود و به هم ریخته بیان سر کلاس و روحیه بچه ها هم همیشه گرفته باشه تمام مشکلات جامعه حل میشه ؟ دانش آموزان باید از معلمینشون زیبایی و آراستگی رو یاد بگیرن نه ژولیدگی
    خود شما نیز خوب میدونید که با این موضوعی که بیان کردید و اسم مسئولین و نام بردید همین فردا آموزش پرورش یه جلسه میزاره که اجبار شده و بخشنامه اومده معلمان با مانتوی گشاد تا نوک انگشت پا و بدون آرایش و مقنعه بلند حق دارن سرکلاس حاضر باشند …..کاش درمورد موضوعی که میزارین قبلش یه کم فکر میکردین
    حجاب رو از وقتی زوری کردید نظر همه درموردش عوض شد کاش اینکار و نمیکردید

  2. جامعه شناس گفت:

    سلام . خیلی برای شما متاسفم که فقط یک چیز از بچه هاتون می شنوید و در این زمانه بی خبری همون رو خبر می کنید . تا حالا چند بار همان بچه هاتون از خوبی ها معلمها گفته اند .آیا همان را نوشته اید ؟ متاسفانه فقط شما می خواهید یک خبری داشته باشید و منتظر فرصت هستید تا عده ای را زیر سؤال ببرید . قرار نیست شما یک نفر از یک مدرسه را به همه جامعه شریف معلمان تعمیم بزنید . شما هر وقت به خودتون زحمت دادید و جامعه آماری گرفتید آن وقت قضاوت کنید . شما به خاطر این خبرتون باید پاسخگو باشید .

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین