یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۳ب.ظ
::آخرین مطلب 33 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

برای روستاییان انگیزه ماندن در روستا ایجاد کنیم

فرماندار ویژه شهرستان لارستان بر لزوم جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه به شهرها تاکید کرد و گفت: باید برای روستاییان انگیزه ماندن در روستا ایجاد کنیم. علی‌اکبر نجیب‌زاده با حضور جمعی…

خبرگزاری فارس: برای روستاییان انگیزه ماندن در روستا ایجاد کنیمفرماندار ویژه شهرستان لارستان بر لزوم جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه به شهرها تاکید کرد و گفت: باید برای روستاییان انگیزه ماندن در روستا ایجاد کنیم. علی‌اکبر نجیب‌زاده با حضور جمعی از مسئولان این شهرستان از روستاهای

علی‌آباد، کهنه، شاه‌غیب و چاه‌نهر بخش مرکزی لارستان بازدید کرد که فرماندار لارستان با برشمردن عواقب مهاجرت روستاییان به شهرها گفت: مهاجرت از جمله رویدادهای کهن جغرافیایی جمعیتی است که در بستر مکان و درگذر زمان با اهداف و انگیزه‌های گوناگون اجتماعات انسانی مبدا یا مقصد را به لحاظ ساختاری و گاه کارکردی دست‌خوش تحولات بسیاری کرده است.

وی ادامه داد: مهاجرت در یک مکان، شاخصی از فشار جمعیت بر منابع موجود آن‌ است در صورتی‌که مهاجرپذیری یک منطقه به قدرت منابع آنجا مربوط می‌‌شود.

فرماندار ویژه شهرستان لارستان تصریح کرد: در دهه‌های گذشته، تحولات اقتصادی، اجتماعی حاکم بر کشور از یک‌سو و آگاهی جمعیت از سوی دیگر سبب حرکات شدید مهاجرتی شده که این جابه‌جایی در بعضی مناطق کشور با شدت بیشتری همراه بوده است.

به گفته نجیب‌زاده از جمله عوامل اصلی مهاجرت روستاییان به شهرها شاید مسئله اشتغال باشد و بعد از آن دومین عاملی که در مهاجرت نقش به‌سزایی دارد مسئله تحصیل است.

فرماندار ویژه شهرستان لارستان خواستار اتخاذ تدابیری برای کنترل مهاجرت‌ها شد و گفت: مهاجرت از روستا به شهر در زمره مهم‌ترین مسائل اجتماعی و اقتصادی به‌شمار می‌آید و این مهاجران هم در مبدا و هم در مقصد مسائل و مشکلاتی از جمله بروز نابسامانی‌های متعدد ناشی از فشار بر منابع و امکانات محدود جوامع شهری، بیکاری و کم‌کاری، کمبود فضای زیستی و آموزشی، آلودگی هوا و محیط‌‌ زیست و سالخوردگی را به وجود می‌آورند.

وی تصریح کرد: مهاجرت افراد جوان از روستا باعث کاهش رشد جمعیت و در مواردی خالی از سکنه شدن، افزایش نسبت سالخوردگی و افزایش نسبت وابستگی در روستا می‌شود.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۷:۳۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین