دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۲ب.ظ
::آخرین مطلب 23 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

فرمانداران فارس از امنیتی شدن انتخابات جلوگیری کنند

استاندار فارس بر لزوم جلوگیری فرمانداران و بخشداران استان از امنیتی شدن فضای انتخابات در تمام سطوح روستا، بخش و غیره تاکید کرد. به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط…

استاندار فارس بر لزوم جلوگیری فرمانداران و بخشداران استان از امنیتی شدن فضای انتخابات در تمام سطوح روستا، بخش و غیره تاکید کرد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، سیّد محمدعلی افشانی در سخنانی در خصوص انتخابات آتی ریاست جمهوری و شوراها با بیان اینکه در انتخابات گذشته میزان مشارکت در سطح کشور حدود ۶۳ درصد و میزان مشارکت مردم فارس ۶۵ درصد و بالاتر از متوسط کشور بوده است، گفت: در عین گستردگی استان، در انتخابات گذشته هیچ مساله امنیتی نداشتیم و فردای انتخابات، تقریبا در هیچ شهرستانی مشکل نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه استان فارس دارای ۸۴ بخش و ۲۹ شهرستان است و انتخابات شوراها در این استان در دو هزار و ۲۶۶ روستا و ۱۰۴ شهر برگزار می‌شود، گفت: انتخابات پیش رو بسیار متفاوت از انتخابات گذشته است زیرا هم انتخابات مهم ریاست جمهوری را برگزار می‌کنیم است که یک انتخاب ملی است و اهمیت خاص ریاست جمهوری بر هیچ کس پوشیده نیست و همچنین انتخابات شوراها است که به دلیل گستردگی آن دارای اهمیت بسیار است.

وی تاکید کرد: اولین کاری که فرمانداران و بخشداران باید انجام دهند این است که به قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها مسلط باشند. استاندار فارس تصریح کرد: دلیل اصلی این که در انتخابات اخیر در کشور و به ویژه استان فارس مشکلی ایجاد نشد، تسلط مجریان انتخابات بر قانون بود و از سوی دیگر اعضای هیات نظارت هم وقتی که می‌دیدند مجریان بر قانون احاطه دارند با آنها همکاری می‌کردند.

افشانی تصریح کرد: اگر وزارت کشور هم از فرمانداران و بخشدران امتحان نگیرد ما در استان فارس در زمینه تسلط بر قانون انتخابات امتحان خواهیم گرفت تا با تسلط به قانون، هزینه‌های بعدی کاهش یابد. وی با بیان اینکه مشارکت مردم با تشویق و ترغیب ممکن است کمی افزایش پیدا کند، اظهار داشت: تنها زمانی مشارکت مردم افزایش می‌یابد که مردم احساس کنند دارای حقوق شهروندی هستند.

استاندار فارس با تاکید بر فرمانداران و بخشداران مبنی بر اینکه از امنیتی شدن فضای انتخابات در تمام سطوح روستا، بخش، جلوگیری کنند، افزود: در یک فضای آرام که آرامش حاکم باشد مردم انتخاب بهتری خواهند داشت و در فضای ناامن و فضایی که آشفته باشد انتخاب مردم حتما دچار خدشه خواهد بود.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین