یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۰ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

مرور سخنان قابل تامل استاندار پیرامون اقتصاد لارستان

پنجشنبه  گذشته بود که مهندس افشانی و هیئت همراه طی سفری به جنوب فارس مسائل و مشکلات مختلف را در منطقه مورد بررسی قرار دادند.یکی ازمهمترین مواردی که شاید بتوان…

پنجشنبه  گذشته بود که مهندس افشانی و هیئت همراه طی سفری به جنوب فارس مسائل و مشکلات مختلف را در منطقه مورد بررسی قرار دادند.یکی ازمهمترین مواردی که شاید بتوان گفت نکته قابل تاملی نیز می باشد، سخنانی است که جناب استاندار در جمع فعالان اقتصادی لارستان در خصوص لارستان بیان نمود.

  • وی از همگان خواست که در راستای اجرای طرح های سرمایه گذاری در منطقه لارستان بزرگ پیشنهادات و نظرات خود را به فرمانداری ارائه نمایند.
  • وی گفت: در لارستان به علت مشارکت بالای مردم و خیرین و فعالان بخش خصوصی در امور مختلف اقتصادی، زیربنایی و کارهای عام المنفعه، کارنامه درخشانی وجود دارد.
  • وی با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته شده از سوی دولت برای رونق تولید در کشور گفت: فارس تاکنون در جذب این اعتبارات در بین سایر استان های کشور پیش رو است اما اینکه شهرستان لارستان نسبت به جمعیت و توانایی هایی که دارد نتوانسته رقم قابل توجهی از این اعتبار را در بین دیگر شهرستان های استان به خود اختصاص دهد بیانگر این است که باید تلاش بیشتری در این شهرستان شود.
  • افشانی گفت: برای حل برخی مسائل و مشکلات و همچنین سرعت بخشیدن به روند اجرای امور نیاز است که مدیران شهرستان از برخی اختیارات برخوردار باشند که در صورتی که آنها مواردی از اختیارات مورد نیاز را به ما اعلام کنند تا آنجا که قانون اجازه دهد آن اختیارات را تفویض خواهیم کرد.

با مرور سخنان جناب استاندار شاید دریابیم که سخنان ایشان بیش از آنکه کاربردی برای منطقه داشته باشد به صورت خوش بینانه بیشتر جنبه کاتالیزوری برای واداشتن مسئولین منطقه به فعالیت بیشتر بوده است. همان گونه که مشاهده میشود دو مورد اول از واضحات بوده و مورد چهارم نیز یک گزاره خبری می باشد.

در خصوص مورد سوم هم شخص استاندار مسئولان منطقه را به حرکت بیشتر واداشته است.

لازم به ذکر است موارد فوق در خبر ارسالی از سوی روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان موجود بوده و به نظر نمی رسد توضیحات بیشتری در خصوص منطقه از سوی شخص استاندار در جلسه با فعالان اقتصادی ارائه شده باشد.

شاید ذکر موارد و تفکیک بالا بدان دلیل باشد که چند موضوع را یادآور شویم:

اولا: مسئولان منطقه سعی کنند گام های بلندتر و محکم تری را بردارند

ثانیا: تلاش در جهت جذب سرمایه بخش خصوصی به کار گرفته شده و هر مانعی بر سر راه به صورت خاص به شخص استاندار ارائه شده و پاسخ حل کننده مشکل از وی به صورت صریح درخواست شود.

ثالثا: باید فرا استانی عمل نمود….

نکته :  ابتدای هفته جاری استاندار فارس در سخنانی در شورای اداری استان(جهت اطلاع مدیران منطقه و فرماندار محترم لارستان):

الف)  از آنجا که فصل بودجه در حال اتمام است و بودجه به زودی تحویل دولت می شود، مدیران در فرصت باقیمانده بکوشند که سهم اعتبارات استان در بودجه سال آینده منطقی شود.

ب) اولویت گذاری پروژه ها در تخصیص بودجه سال آینده باید برای پروژه هایی که پیشرفت فیزیکی بیشتر داشته و احتمال اتمام آنها وجود دارد باشد.

ح)باید در اجرای پروژه هایی که بنا است در دهه فجر افتتاح شود تسریع شود.(با اشاره به نزدیک شدن سرما)

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۷:۲۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “مرور سخنان قابل تامل استاندار پیرامون اقتصاد لارستان”

  1. ناشناس گفت:

    تشکر وسٻاس از مسؤل وسردفتر محترم روزنامه محترم میلاد به دلیل اطلاع رسانی وارزشگذاری به نظرات کاربران محترم،سپاس من الله توفیق اجرتان با خدای منان

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین