سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۶ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

کاوش سایتهای تاریخی فارس با مشارکت هیئتهای باستان‌شناسی خارجی

میلاد لارستان: رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی سازمان میراث فرهنگی گفت: کاوش‌های باستان‌شناسی در محوطه‌ها و سایت‌های تاریخی استان فارس به‌زودی با همکاری هیئت‌های خارجی انجام می‌شود.

 رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی سازمان میراث فرهنگی گفت: کاوش‌های باستان‌شناسی در محوطه‌ها و سایت‌های تاریخی استان فارس به‌زودی با همکاری هیئت‌های خارجی انجام می‌شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم حمیده چوبک اظهار داشت: سایت‌های تاریخی فارس مانند دارابگرد، فیروزآباد،‌ بیشاپور و استخر با مشارکت هیئت‌های باستان‌شناسی ایران و خارجی به زودی کاوش می‌شود.

رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی کشور با اشاره به تخصیص اعتبارات به بخش پژوهش در دانشگاه‌ها گفت: در تمامی کشورهای دنیا دانشگاه‌ها جدای از این که به بحث آموزش می‌پردازند در مباحث پژوهشی هم سرمایه‌گذاری می‌کنند و جا دارد این مهم هم در دانشگاه‌های ایران به صورت گسترده‌تری اتفاق بیفتد.

میلاد لارستان؛ آثار تاریخی متعدد و البته ناشناخته زیادی از ادوار بسیار دور تاریخی در لارستان وجود دارد که متأسفانه با وجود گذشت سالیان متمادی همچنان در هاله ای از ابهام باقی مانده اند که نیاز به کاوش و شناسایی دارند. شاید بتوان مهمترین آن چاه دولاب در قلعه اژدها پیکر یا قلعه آناهیتا در قسمت فوقانی کوه قدمگاه در شهر لار است که نیاز به توجه بیشتر باستان شناسان دارد.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۵:۰۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین