دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۹ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6
معاون پژوهشی مجتمع آموزش عالی لارستان در مصاحبه با میلادلارستان

ساخت پردیس دانشگاه دولتی لارستان نیازمند تأمین زمین است‌

میلاد لارستان: معاون پژوهشی مجتمع آموزش عالی لارستان گفت: ساخت پردیس دانشگاه دولتی لارستان نیازمند تأمین زمین است.

 معاون پژوهشی مجتمع آموزش عالی لارستان گفت: ساخت پردیس دانشگاه دولتی لارستان نیازمند تأمین زمین است.

به گزارش میلادلارستان، مرکز آموزش عالی لار از بهمن ماه سال ۹۲  با سه رشته  مهندسی کامپیوتر، صنایع و شهرسازی با ۷۲ دانشجو کار علمی خود را شروع و در مهرماه ۹۳ با اضافه شدن رشته‌های مهندسی برق، مکانیک و شیمی به فعالیت ادامه داد.

 

میلادلارستان: به طور مختصر در مورد تاریخچه و رشته‌های موجود در دانشگاه دولتی لار توضیح دهید؟

رخ‌گیره: در ابتدا داشگاه دولتی لار با عنوان مرکز آموزش عالی لار شروع به کار کرد ولی در سال ۹۳ این مرکز به مجتمع آموزش عالی ارتقا یافت و اکنون دارای مجوز ایجاد دو دانشکده است.  مجوز مجتمع عالی لار به صورت قطعی درآمده و به طور مستقیم امورات و ساختار آن زیر نظر وزارت علوم است.

میلادلارستان: در حال حاضر چند دانشجو در مجتمع آموزش عالی لارستان مشغول به تحصیل هستند؟

رخ‌گیره: در حال حاضر ۵۲۰ دانشجو که ۹۰ درصد آنها غیربومی‌اند در این مرکز مشغول به تحصیل هستند و در سال ۹۵ نیز ۱۷۷ دانشجو  در ۶ رشته موجود به این مرکز اضافه شده است.

میلادلارستان: چه تسهیلات و امکاناتی در مجتمع آموزش عالی لارستان برای دانشجویان در نظر گرفته شده است؟

رخ‌گیره: در مجتمع آموزش عالی لارستان سعی بر آن شده است تا با جذب هیئت علمی و استادان تراز اول و توانمند از لحاظ آموزشی در سطح بالایی قرار گیرد. همچنین از لحاظ امکاناتی نیز این مرکز دارای ۱۱ آزمایشگاه تخصصی است که برای آن بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی هزینه شده است.

 از لحاظ رفاهی مجتمع آموزش عالی لارستان برای تمام دانشجویان غیربومی خوابگاه دانشجویی در نظر گرفته است و در بحث توانمندسازی دانشجویان نیز دانشگاه تفاهم‌نامه‌ای با مرکز فنی‌وحرفه‌ای لارستان منعقد کرده است تا دانشجویان از کلاس‌های مختلف علمی بهره کافی را برده و در این راستا مدارک شرکت در دوره هم به آنان اعطا می‌شود.

میلادلارستان: چه شرایطی نیاز است که مجتمع آموزش عالی لارستان به دانشگاه ارتقاء یابد؟

رخ‌گیره: از آنجایی که ارتقا به دانشگاه یک بحث زمان‌بر است و نیاز به عواملی همچون هیئت علمی توانمند، زیرساخت‌های موردنیاز و وجود سه دانشکده و غیره دارد، در نتیجه شاید چند سالی این امر به طول انجامد و هم اکنون برنامه‌ای برای این اتفاق وجود ندارد.

میلادلارستان: برنامه مسئولان دانشگاه برای افزایش رشته و دانشکده در دانشگاه چیست؟

رخ‌گیره: در مجوزی که از سوی وزارت علوم دریافت شده دانشکده بعدی مجتمع آموزش عالی لارستان، دانشکده علوم انسانی است. با مطالعات و مشاوره‌هایی که صورت گرفته نخستین رشته‌ای که ایجاد می‌شود، رشته روانشناسی است.

 زمان تحقق این امر مهرماه ۹۶  پیش‌بینی شده و هدف از انتخاب این رشته بازار کار خوب و هم‌چنین برنامه‌ریزی برای ایجاد مرکز مشاوره توانمند در لارستان است. درباره ایجاد رشته‌های ارشد نیز حداکثر تا سال ۹۸ نخستین رشته ارشد در این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود.

میلادلارستان: چه برنامه‌ای برای احداث ساختمان دانشگاه وجود دارد؟

رخ‌گیره: در ابتدا زمینی در کمربندی شهر لار جهت این امر اختصاص یافت که به دلیل عدم کارشناسی و هزینه بر بودن ایجاد امکانات زیرساختی از قبیل آب، تلفن، برق و گاز این مکان منتفی شد اما زمین دیگری برای احداث پردیس دانشگاه  پیشنهاد داده شده که امید می‌رود با همکاری مسئولان اداره کل راه و شهرسازی لارستان و فرمانداری ویژه لارستان این کار در اسرع وقت انجام شود.

میلادلارستان: در حال حاضر مجتمع آموزش عالی لارستان دارای چند هیئت علمی است و برنامه شما برای افزایش آنها چیست؟

رخ‌گیره: مجتمع آموزش عالی لارستان هم اکنون دارای ۵ هیئت علمی است اما مجوز  جذب۲۰  هیئت علمی دیگر صادر شده که پذیرش ۴ نفر از آنها قطعی است که از این تعداد  ۲ نفر رشته روانشناسی و مابقی سهمیه‌ها نیز به مرور زمان اضافه می‌شوند.

میلادلارستان: مهم‌ترین مشکلات پیش روی دانشگاه چیست؟

رخ‌گیره: مهم‌ترین مشکل پیش روی دانشگاه تأمین زمین با قابلیت توسعه دانشگاهی و ساخت پردیس دانشگاه است که نیاز به همکاری جدی مسئولین لارستان دارد.

img_7273-1024x683

میلادلارستان: به نظر شما مجتمع آموزش عالی لارستان چگونه می‌تواند به منطقه خدمت‌رسانی کند؟

رخ‌گیره: از ابتدای ایجاد دانشگاه در لارستان هدف خدمت به این منطقه محروم بوده  و در این مدت سعی شده تا نیروهای تحصیلکرده شهرستان فرصتی برای بازگشت و خدمت به مردم شهر پیدا کنند. همچنین صنعتگران می‌توانند با هزینه بسیار اندک از آزمایشگاه‌های مجهز دانشگاه استفاده کنند.

رشته‌های موجود در دانشگاه هم سعی شده به گونه‌ای انتخاب شود تا در آینده همین دانشجویان بتوانند به منطقه خدمت کنند و از طرفی خود دانشگاه یک اتاق فکر است و مسئولان می‌توانند از استادان موجود در دانشگاه در مسائل مختلف مشورت بگیرند.

خبرنگار: حسین داوری

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۸:۰۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “ساخت پردیس دانشگاه دولتی لارستان نیازمند تأمین زمین است‌”

  1. رضا گفت:

    با عرض تشكر بابت زحمات و پيگيري ها . سعي كنيد از خيرين كمك بخواهيد كه بحمدالله يد طولايي در امور خير دارند

  2. امین گفت:

    اداره کل راه و شهرسازی لارستان اگر نیت خیر داشته باشند که قطعا دارند باید در بحث زمین همکاری کنند.همانطور که برای شهرستانهای همجوار اینکار را کرده اند.امیدوارم خیر اداره کل به شهرستان لارستان هم برسه

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین