پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۴ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 15

پتانسیل نیروگاه خورشیدی در لارستان؛ ساختش در فسا

با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیون دلاری کره جنوبی نیروگاه خورشیدی در فسا ساخته می شود. این خبری بود که روز گذشته در خروجی برخی پایگاه های اطلاع رسانی فارس قرار…

با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیون دلاری کره جنوبی نیروگاه خورشیدی در فسا ساخته می شود. این خبری بود که روز گذشته در خروجی برخی پایگاه های اطلاع رسانی فارس قرار گرفت. موضوعی که شاید بارها و بارها میلادلارستان به طرق مختلف (از گزارش تحلیلی علمی گرفته تا مصاحبه با مدیر برق منطقه ای لارستان و…)وجود آن را برای منطقه جنوب فارس و لارستان توجیه پذیر اعلام کرده بود.

نکته جالب این که بارها در گزارشهای تحلیلی از نیاز به سرمایه گذار به منظور ساخت نیروگاه خورشیدی در لارستان سخن به میان آمده بود که نمونه آن گزارش/احداث نیروگاه خورشیدی لارستان در انتظار سرمایه‌گذار

می باشد.


و این در حالی است که حمزه سارویی دبیر هیئت امناء استان فارس روز گذشته در خصوص ساخت نیروگاه خورشیدی فسا اعلام نموده بود: این سرمایه گذاری که در استان انجام می شود از طریق ستاد اقتصادی در تهران به استان معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون سه طرح به استان معرفی و تفاهم نامه آنها به امضا رسیده است اظهار کرد: این طرح ها شامل نیروگاه خورشیدی در واحد فسا، نیروگاه مغناطیسی و مجتمع تجاری – فرهنگی است که در واحد شیراز ساخته خواهد شد.

محمد جواد جمالی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این که ۲۵۰ روز از سال در شهرستان فسا هوا به صورت آفتابی است افزود: انرژی خورشیدی یکی از منابع تامین انرژی رایگان، پاک و بدون اثرات مخرب زیست محیطی است که با راه اندازی این نیروگاه هم به اشتغال شهرستان و هم به محیط زیست کمک خواهد شد.

سلیمان کرمی معاون استاندار و فرماندار ویژه فسا هم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان این که دولت با تمام توان خود از سرمایه گذاران در بخش های مختلف حمایت می کند افزود: با راه اندازی این طرح زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر فراهم خواهد شد.





بد نیست بدانید:

منطقه لارستان به طور كلي با شرايط جوي گرم است و درجه حرارت به ندرت زير صفر درجه سانتي گراد مي رسد. بر اساس آمار هواشناسی ایستگاه سینوپتیک لارستان در سال ۱۳۸۹، تعداد کل روزهای یخبندان ۳ روز و مجموع ساعات آفتابی ۳ هزار و ۵۱۴ ساعت می باشد و بدین ترتیب، لارستان در زمره بهترین مناطق از نظر تابش انرژی خورشدی می تواند قرار گیرد و لذا یکی از مناسب ترین مکان ها برای هرگونه سرمایه گذاری سودآور به منظور استفاده از انرژی خورشیدی باشد.

نتایج حاصل از مقایسه اطلاعات ایستگاه سینوپتیک مستقر در فرودگاه بین المللی لارستان با آمار جمع آوری شده در ۳۱ مرکز دیگر استانهای کشور در یک پروسه ۳۰ ساله حاکی از جایگاه نخست انرژی خورشیدی در لارستان است. تحقیقات و مطالعات علمی نشان می دهد که جایگاه ایستگاه لار با میانگین ۳ هزار و ۴۳۱ ساعت تابش در سال بین ۳۱ مرکز استان کشور را دارداز نظر برخورداری از آسمان صاف بعد از بندرعباس با ۲۷۴٫۴ روز با اختلاف ناچيز لارستان با۲۷۳٫۷روز، مقام دوم و از لحاظ میزان کمترین تعداد روزهاي ابري  آسمان نیز، لارستان با ۵/۶۷ روز مشتركاً با اهواز مقام نخست را داراست. (دقت کنید که فسا ۲۵۰ روز آفتابی داشته است) 

اما شرایط ارتفاعی لار، میزان رطوبت هوا، شفافیت و وضعیت تیرگی و غیره نیز در بین لارستان و دو مرکز بندرعباس و اهواز که به ظاهر از لار در این دو موضوع بالاتر است، متفاوت بوده و مجدداً در جذب انرژی در لارستان از این دو مرکز افضل می گردد.




نگاهی به برخی تیرهای ارائه شده در میلادلارستان در این خصوص نشان میدهد که میلادلارستان رسالت خویش را در این زمینه انجام داده است.

گزارش/احداث نیروگاه خورشیدی لارستان در انتظار سرمایه‌گذار

بخش خصوصی در احداث نیروگاه خورشیدی لارستان مشارکت کند

بستر سرمایه‌گذاری خارجی برای تولید انرژی خورشیدی در فارس فراهم است

آینده روشن انرژی خورشیدی در لارستان

پتانسیل توسعه لارستان با انرژی خورشیدی

حال باید مسئولان پاسخگو باشند که انتخاب مکان تاسیس نیروگاه خورشیدی بر چه اساسی بوده است. شاید هم توجیه علمی در لوای این انتخاب وجود داشته است!

مسئولین محترم لارستان، خواهشمند است از شخص استاندار و تیم اقتصادی استانداری فارس موضوع را خواهشا پیگیر شوید.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۷:۳۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

9 Responses to “پتانسیل نیروگاه خورشیدی در لارستان؛ ساختش در فسا”

  1. ناشناس گفت:

    خوب الان کره ای ها نشستن دارن روزنامه میلاد میخونن و مصاحبه ها و خبرها سریع میان سرمایه گذاری میکنن ….بابا اینها رو دارین به کی میگید مثلا مصاحبه کرده برای کی اگه هدف سرمایه گذار داخلیه باید برید دنبالش طرف و راضی کنید بله باید التناس کنید نه اینکه وقتی کسی میاد هزار نشکل واش درست کنید

  2. عزت زیاد گفت:

    اگر الان به شما پیشنهاد ساخت پیست اسکی روی یخ بدن ، لابد قبول نمیکنید و میگین حق تبریزه؟

  3. علی گفت:

    ببخشید دقیقا الان مخاطبتون چه کسی هست ؟.کره ای ها ، جامعه ی بین الملل یا مسئولین کشوری .خب بابا مخاطب شما مردم هستند حالا مردم میتونن چیکار کنن.اگه قرار بر پیگیری این قضیه بود نماینده محترم تا الان امتیاز نیروگاه خورشیدی گرفته بودن …..

  4. مهدی گفت:

    متاسفانه مسولان لار هميشه مثل اصحاب کهف خواب هستند
    مثل ماموران سرشماری جهرم روز روشن اومدن روستاهای جویم سرشماری به نام جهرم ثبت شده
    کسی است پاسخگو باشه؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟

  5. مدرس گفت:

    جناب آقای مویدی و سایت محترم میلاد، لازم به یادآوریست که از جمله مسئولینی که اصلی ترین مخاطب این متن باید قرارگیرد نماینده مخترم شهرستان است که شما تمام قد در دوران انتخابات علم حمایت از ایشان را بلند نمودید ، حال بهتر است چنین مساله ای را علاوه بر سایر مسئولین شهرستانی که نفوذ و قدرت آنچنانی ندارند، از جناب نماینده مطالبه نمایید.

  6. مرتضی گفت:

    سلام
    متاسفانه در تحلیل هایتان یک اشتباه فاحش دارید و آن اینکه نیروگاه های خورشبدی اساساً به حرارت احتیاجی ندارند و فقط نور خورشید می خواهند ، نور خورشید هم همه جا هست

  7. محمد علی گفت:

    مسئولین لاری…

  8. محمد علی گفت:

    این اولیش نی آخریش هم نی توی لار که مسئول زنده نداریم ! داریم؟
    من که ندیدم غیر از جناب مهندس آقای انصاری فرد ک اونم برداشتنش

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین