دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۳ب.ظ
::آخرین مطلب 10 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6

برداشت بیش از 33000تن خرما،لیموترش و زیتون از باغات لارستان

بيش از ۱۵ هزار تن خرما و رطب از نخلستانهاي لارستان برداشت شد. به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی لارستان، ضيافت كارشناس مسئول باغباني  ضمن…

بيش از ۱۵ هزار تن خرما و رطب از نخلستانهاي لارستان برداشت شد. به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی لارستان، ضيافت كارشناس مسئول باغباني  ضمن اعلام اين خبر اظهار داشت: در لارستان حدود سه هزار هكتار باغ نخل وجود دارد كه برداشت محصول آنها از مرداد ماه شروع و تا آبان ماه ادامه مي يابد.

وی اظهار داشت: طي سال هاي اخير كشت گونه هاي صادراتي از جمله پيارم در باغات نخل منطقه افزايش يافته است. ضیافت همچنين گفت: تنوع ارقام خرما در لارستان يكي از نقاط قوت اين شهرستان است به گونه اي كه بيش از ۴۵ رقم خرما در لارستان شناسايي شده است كه حدود ۲۲ رقم آنها به صورت عمده كاشت و بهره برداري مي شود.

وی همچنین از پایان برداشت محصول ليموترش از ۷۵۰ هكتار باغ ليموترش لارستان خبر داده و افزود: در سال جاري حدود ۱۸ هزار تن محصول از سطح اين باغات برداشت شده است. وی گفت: به دليل گرماي بي سابقه سال جاري، عمليات برداشت اين محصول از اوايل مرداد ماه شروع و زودتر از سال هاي گذشته به پايان رسيد. ضیافت گفت: رقم پرشين لايم از گونه هاي جديد ليموترش است كه در باغات مركبات منطقه كاشت و محصول آن در سال جاري برداشت گرديده است.

مسئول باغبانی جهادکشاورزی لارستان  همچنین از پایان عمليات برداشت زيتون روغني در سطح ۶۰ هكتار از باغات منطقه خبر داده و اظهار داشت:از اين سطح، بيش از ۶۰ تن محصول به دست آمده كه عمدتاً به كارخانه هاي روغن كشی فسا فروخته شده است. وي افزود: با توجه به بحران خشكسالي و كاهش منابع آبي، گياه زيتون يك جانشين مناسب براي گونه هاي پرآب مثل مركبات خواهد بود.

 

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۱۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین