دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۳ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

کودکان اوز لارستان به یاد بانو میرهادی پیشکسوت ادبیات کودک، نهال کاشتند

مسئول کتابخانه کودک و نوجوان عصر اوز لارستان گفت: ۳۰ نفر از کودکان عضو گروه محیط زیست این کتابخانه در قالب اجرای طرح جنگل توران، به پاس خدمات و به…

مسئول کتابخانه کودک و نوجوان عصر اوز لارستان گفت: ۳۰ نفر از کودکان عضو گروه محیط زیست این کتابخانه در قالب اجرای طرح جنگل توران، به پاس خدمات و به یاد سیده توران میرهادی، پیشکسوت ادبیات کودک و نوجوان و از بنیانگذاران شورای کتاب کودک، نهال کاشتند.

فائزه طیوری، بیان داشت: این کودکان در یک حرکت نمادین در خیابان طلایی شهر اوز با کاشت نهال گیاهان مختلف، یاد توران میرهادی این شخصیت فرهنگی و استاد ادبیات کودکان را گرامیداشتند.

سیده توران میرهادی (خمارلو) در سال ۱۳۰۶در منطقه شمیران در تهران تولد یافت. وی استاد ادبیات کودکان، نویسنده، متخصص آموزش و پرورش و یکی از شخصیت‌های برجسته فرهنگی بود که بیش از ۶۰ سال در گستره آموزش و پرورش، فرهنگ کودکی و ادبیات کودکان کوشید و در این راه یکی از چهره‌های تاثیرگذار بود.

وی به همراه همسرش، محسن خمارلو ۲۵ سال مجتمع آموزشی تجربی ‘فرهاد’ را از سال ۱۳۳۴ تا ۱۳۵۹ اداره کرد. این مجتمع یکی از آموزشگاه‌های تجربی و الگوواره ایران بود که هدف‌ها و کارکردهای آموزش و پرورش مدرن در آن اجرا و ارزیابی می‌شد. مرحومه، میرهادی یکی از بنیا‌نگذاران شورای کتاب کودک نیز بود و از سال ۱۳۵۸ سرپرستی تدوین و تالیف ‘فرهنگ نامه کودکان و نوجوانان’ را برعهده داشت. به گزارش ایرنا این چهره زحمتکش ادبیات کودک و نوجوان ایران، بیست و هفتم شهریور ۹۵ به علت سکته مغزی در بیمارستان بستری شد و سرانجام هجدهم آبان ماه به رحمت حق پیوست، پیکر این بانوی ادیب در آستان مقدس حضرت امامزاده عبدالله (ع) در شهر ری به خاک سپرده شد.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۴:۱۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین