دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۶ق.ظ
::آخرین مطلب 38 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

برگزاری کارگاه گویندگی رادیویی با حضور مدیر رادیو فرهنگ در لار

به همت انجمن گویندگی و دوبلاژ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان ، دو کارگاه تخصصی گویندگی با حضور صادق رحمانی مدیر شبکه سراسری رادیو فرهنگ صدای جمهوری اسلامی ایران…

به همت انجمن گویندگی و دوبلاژ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان ، دو کارگاه تخصصی گویندگی با حضور صادق رحمانی مدیر شبکه سراسری رادیو فرهنگ صدای جمهوری اسلامی ایران و سید علی اصغر رفعت حقیقی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان در محل تالار شورای شهر برگزار گردید.
rahmani2

به گزارش میلادلارستان به نقل از  روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان ؛  کارگاه اول با تدریس صادق رحمانی و  تحت عنوان «آشنایی با شکل و محتوای برنامه های رادیویی» برگزار گردید. وی در این کلاس درس از اطلاع رسانی به عنوان مهمترین رسالت رادیو یاد کرده و اظهار داشت: این موضوع با پیشرفت فضاهای اینترنتی ،کمی  تحت الشعاع قرار گرفته است امام کماکان اطلاع رسانی فوری در اولویت برنامه های رادیویی قرار دارد.

rahmani

رحمانی از تفاوت های ضبط و تولید برنامه های رادیویی در استودیو و خارج از استودیو در محیط های عمومی گفت و اذعان داشت : گوینده بایستی این حس را داشته باشد که تنها برای یک نفر سخن می گوید نه جمعیت کثیری از شنوندگان، زیرا بهتر میتواند بر روی موضوع تمرکز و تسلط داشته باشد.

رحمانی سپس در تفاوت گزارش و مصاحبه رادیویی گفت : ما در گزارش به دنبال یک واقعه یا حادثه هستیم ، بنابراین گزارشگر باید از قبل حول آن واقعه مطالعه و تسلط داشته باشد تا بخوبی بتواند فضا را برای مخاطب رادیویی بیان کند.

کارگاه دوم با حضور سید محمد اسلامی خواننده کلاسیک و اپرا آغاز شد. اسلامی در این بخش از برنامه ، به آموزش شیوه های نفس گیری و تقویت صدا بصورت عملی پرداخت و همچنین نکات بهداشتی را در جهت حفظ و تقویت تارهای صوتی برای حاضرین تشریح کرد.

پس از آن  سید علی اصغر رفعت حقیقی طی سخنانی  چگونگی تشکیل و برنامه های اجرا شده توسط انجمن گویندگی و دوبلاژ را تشریح نمود و اضافه داشت : تصمیم بر آن داریم تا به مانند دیگر رشته ها از قبیل سینما ، تئاتر ، هنرهای تجسمی و … کلاس های گویندگی و دوبلاژ را بصورت بلند مدت تحت نظر اساتید فن از تهران و مرکز استان برگزار نماییم تا علاقه مندان بصورت کاملا حرفه ای به یادگیری این هنر دلنشین و زیبا مشغول گردند.

radio1

وی گفت : بدلیل همگونی فرهنگی در حوزه جنوب استان قصد ما نیز بسط فعالیت های فرهنگی در این حوزه جغرافیایی با استفاده از نیروهای شهرستان های همجوار می باشد

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۶:۳۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین