شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۸ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

شهید اسدی­ لاری و انجام وظیفه به جای دیگران

فروردین ماه ۶۷ مجدّداً روانه جبهه شد. « در جبهه علیرغم سن کم، شجاعت و روحیه فداکاری عجیبی داشت و علاوه بر فعالیت­های رزمی، تدارکات تیم خود را زیر آتش…

فروردین ماه ۶۷ مجدّداً روانه جبهه شد. « در جبهه علیرغم سن کم، شجاعت و روحیه فداکاری عجیبی داشت و علاوه بر فعالیت­های رزمی، تدارکات تیم خود را زیر آتش بر عهده می گرفت و به جای دیگران انجام وظیفه  می نمود. اخلاق خوب او باعث شده بود که مورد علاقه دوستان قرار گیرد و خیلی زود با دیگران ارتباط برقرار نماید.» ..

نام: محمّد­جواد
نام خانوادگی: اسدی­ لاری
نام پدر: غلامرضا
تاریخ تولد: ۱۳۴۹
میزان تحصیلات: سوم راهنمائی
تاریخ شهادت: ۱۳۶۷/۰۱/۱۷
محل شهادت: حلبچه
نام عملیات:

محمّد جواد در خانواده ای کارگر بزرگ شد و در هفت سالگی به دبستان کمیل رفت. هوش و ذکاوتش زبانزد همه بود به طوری که دانش آموز ممتاز مدرسه به حساب می آمد و به عنوان شاگرد اول تمام سالهای دوره ابتدایی وارد مدرسه راهنمایی توحید شد.

با شروع جنگ تحمیلی علاقه زیادی به حضور در جبهه­ ها داشت امّا به علت کمی سن امکان شرکت در جبهه ها را پیدا نکرد. شروع سال تحصیلی وی در دبیرستان صحبت لاری، مصادف بود با شهادت ماشاءالله شیخی و این امر وی را واداشت که عازم جبهه ها شود. و پس از ۴ ماه در اسفند ماه ۶۶ برای دیدار با خانواده به لار بازگشت. « بعد از اینکه از جبهه برگشت، بیشتر اوقات در پایگاه مقاومت زینبیّه (سلام الله علیها) یا بسیج بود.» (خاطرات خانواده)

image

فروردین ماه ۶۷ مجدّداً روانه جبهه شد. « در جبهه علیرغم سن کم، شجاعت و روحیه فداکاری عجیبی داشت و علاوه بر فعالیت­های رزمی، تدارکات تیم خود را زیر آتش بر عهده می گرفت و به جای دیگران انجام وظیفه  می نمود. اخلاق خوب او باعث شده بود که مورد علاقه دوستان قرار گیرد و خیلی زود با دیگران ارتباط برقرار نماید.» (همرزم شهید).  هفدهم فروردین ماه ۶۷ به هنگام بازگشت از حلبچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید.

از شهید اسدی­ لاری دست خطی به یادگار نمانده است.

منبع: رایت المهدی

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۲۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین