شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۹ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

از پیگیری جدی برای توسعه راه‌ها تا تلاش برای ترغیب سرمایه‌گذاران منطقه

میلاد لارستان: سی و نهمین نشست علنی شورای اسلامی شهرستان لارستان در موضوعات پیگیری جدی برای توسعه راه‌ها تا تلاش برای ترغیب سرمایه‌گذاران منطقه برگزار شد.

سی و نهمین نشست علنی شورای اسلامی شهرستان لارستان در موضوعات پیگیری جدی برای توسعه راه‌ها تا تلاش برای ترغیب سرمایه‌گذاران منطقه برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان؛ سی و نهمین نشست علنی شورای اسلامی شهرستان لارستان در حالی روز ۱۱ آذر و در میانه‌ی چند تعطیل رسمی برگزار شد که سه نفر از اعضا در آن حاضر نشده بودند. نمایندگان شوراهای اسلامی بخش جویم، بخش بیرم و شهر جویم موفق به شرکت در جلسه نشدند و شورا با ۱۱ عضو وارد دستور جلسه شد.

موحدی در این جلسه پس از تبریک آغاز ماه ربیع و آرزوی قبولی عزاداری‌ها، ضمن ارائه گزارش از جلسات مختلف برگزار شده طی یک ماه گذشته، حضور خود در شیراز و همایشی در مورد توسعه حمل و نقل ریلی را مهم‌ترین برنامه این یک ماه خواند و بیان داشت: در آن جلسه معاون و مشاور وزیر راه و شهرسازی حضور داشتند و بنده هم نامه‌ای از طرف شورای شهرستان به آن بزرگواران تقدیم کردم مبنی بر اینکه هرچه سریعتر توسعه راه‌های ارتباطی لارستان و به‌ویژه اتصال به راه‌آهن سراسری را در اولویت برنامه‌ها قرار دهند.

رئیس شورای اسلامی لارستان در مورد مسائل مطرح شده در جلسه اخیر شورای آموزش و پرورش شهرستان (۲۵ آبان‌ماه) نیز تصریح کرد: در آنجا که فرماندار، امام جمعه و دیگر مسئولان فرهنگی حضور داشتند، مجدداً موضوع وابسته بودن مدارس و امور آموزشی روستای دیده‌بان از توابع صحرای باغ لارستان به آموزش و پرورش شهرستان گراش را بیان کرده و از بی‌توجهی برخی مسئولان انتقاد کردم.

موحدی ضمن تأکید بر ضرورت اجرای قانون و رعایت عدالت در این امور، ادامه داد: غیر از این روستا، سه روستا در بخش بیرم لارستان نیز زیر نظر آموزش و پرورش گراش هستند که متأسفانه تاکنون برای برگرداندن آنها اقدام جدی نشده است تا بتوان امکانات و سرانه‌ی آموزشی بیشتری برای شهرستان دریافت کرد.

وی همچنین به شرکت در جلسه‌ای در محل فرمانداری لارستان به منظور تشکیل «تعاونی توسعه و عمران شهرستان» اشاره و تأکید کرد: این تعاونی باید با در نظر گرفتن همه شرایط قانونی، مدیریت افراد مورد اعتماد و با هدف توسعه و پیشرفت حقیقی لارستان شکل گیرد و همه اقشار و گروه‌های جامعه در آن سهیم شوند. رئیس شورای شهرستان افزود: اگر مردم از فعالیت‌های شفاف این شرکت آگاهی کافی داشته باشند و مطمئن باشند که سرمایه‌شان بازمی‌گردد، قطعا مشارکت خواهند کرد.

موحدی به بازدید مدیر کل راه و شهرسازی لارستان، چند تن از معاونین ایشان و رئیس راه و شهرسازی جویم به همراه تعدادی از مسئولین محلی از راه‌های ارتباطی بخش بنارویه هم اشاره کرد و افزود: مدیر کل راه و دیگر مدیران این اداره کل مصمم هستند تا توسعه راه‌های اصلی و روستایی منطقه را تسریع کنند و ما هم در شورا در این مورد پیگیری خواهیم کرد؛ مهندس باقری فرد هم قول دادند که در یکی از جلسات آتی شورای اسلامی شهرستان لارستان به همراه معاونان خود شرکت کنند.

رئیس شورای شهرستان در ادامه از پیگیری جدی همه مطالباتِ محقق نشده شورای شهرها و بخش‌ها از طریق نماینده مردم در مجلس و دیگر مسئولان خبر داد و گفت: همه شوراهای محترم باید کمک کنند تا شورای شهرستان بتواند با قدرت از حقوق مردم کل لارستان دفاع کند.

نمونه‌ی اخیر این پیگیری‌ها را موحدی بیان کرد و اظهار داشت: با نامه‌ای که مشترکاً از طرف دانشکده علوم پزشکی و شورای شهرستان به وزارت بهداشت نوشته شد و به امضای نماینده مردم در مجلس و امام جمعه رسید، خوشبختانه ۲۵ متخصص جدید برای بخش‌های مختلف بیمارستانی در لار و دیگر بخش‌ها در نظر گرفتند.

در ادامه جلسه علنی شورای شهرستان، اعضای حاضر به بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های انجام شده طی یک ماه گذشته پرداختند.

نخستین موضوع مطرح شده، معرفی نماینده یا نمایندگانی از شورای شهرستان برای حضور در کمیته انطباق مصوبات شوراها در بخش‌های ششگانه لارستان بود که موحدی قول پیگیری آن را پس از دریافت دستورالعمل‌های آن داد.

حضور استاندار فارس در لارستان (۱۲ و ۱۳ آبان‌ماه) و سفر به بعضی از بخش‌ها موضوع دیگری بود که در جلسه پیرامون آن بحث شد و همه اعضا بر پیگیری جدی قول‌های مهندس افشانی تأکید کردند. برنامه‌های ابتکاری و گرامی‌داشت به مناسبت دو هفته‌ی «بسیج» و «کتاب و کتابخوانی» بخش ثابت ارائه‌ی گزارش نمایندگان شورای بخش‌ها و شهرها بود.

در پایان اعضای شورای اسلامی شهرستان بر اساس مباحث مطرح شده در نشست مشترک با فرمانده بسیج سپاه لارستان، بر تلاش برای نهادینه کردن گفتمان اقتصاد مقاومتی و حمایت همه مردم از تولید و صنعت بومی تأکید کردند. بر همین اساس شوراها مأموریت یافتند تا نسبت به شناسایی و تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران مناطق خود برای رونق تولید و اشتغال در لارستان اقدام کنند.

خبرنگار: روابط عمومی شورای اسلامی شهرستان لارستان

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین