جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۱ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

تذكري از سر دلسوزي…

استقبال از بهار رسم دیرینه مردم این شهر است، اما بهار امسال بوی عطر یاس فاطمه(س) تمام گذر‌های این شهر را پر کرده، دلت را که با خاندان نبی(ص) همراه…

استقبال از بهار رسم دیرینه مردم این شهر است، اما بهار امسال بوی عطر یاس فاطمه(س) تمام گذر‌های این شهر را پر کرده، دلت را که با خاندان نبی(ص) همراه کنی شمیم عطر یاسش را از لابه‌لای

شکوفه‌ها استشمام می‌کنی.

این روزها همه مسئولین دست به دست هم داده اند که نوروزی به یاد ماندنی در خاطره ها ثبت و ضبط شود.

به حق در این ایام دستگاههایی امثال شهرداری، فرمانداری، سیستم حمل و نقل، نیروهای نظامی و انتظامی و راهنمایی و رانندگی و پلیس راه زحمات فراوانی را متحمل می شوند.

نوروز روز عید باستانی مردم ایران اسلامی روزی است که همه ی مسئولین دست به دست هم می دهند تا بتواند قشنگ ترین لحظه های با هم بودن را برای مردم فراهم آورند.

این شور و اشتیاق در همه ی مردم موج می زند و احساس سرزندگی و طراوات به زندگی می بخشد.

تقویم شمسی ۹۴ با ایام قمری امسال بیانگر تلاقی ایام شهادت و عزای حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و ایام نوروز را نشان می دهد.

مردم مسلمان و دوستدار اهل بیت بر اساس فرمایش شریف امام عسکری(ع) که فرمود شیعیان ما در شادی ما اهلبیت شاد و در غم ما اندوهگین خواهند بود برنامه های زندگی خود را تنظیم خواهند کرد و تعظیم شعایر را وظیفه ی شرعی خود می دانند.

اما این امر، هیچ چیز از مسئولیت سنگین مسئولین و دستگاه های اجرایی کم نخواهد کرد و بایست دستگاه های فرهنگی، خدمات شهری و … جهت برنامه ریزی های خود نگاهی هم به تقویم چهارم فروردین داشته باشند که مصادف است با روز شهادت مادرمان، فاطمه الزهرا (س).

اما نکته قابل عرض این می باشد که مسئولین امر در لارستان آنچنان که در تعظیم شعائر الهی همیشه پیشگام بوده اند، در این ایام نیز می بایست با رسیدگی به وضعیت فرهنگی و اماکن تفریحی، استراحتگاه ها و … عملکرد مناسبی را در ایام شهادت صدیقه طاهره داشته باشند.

گفتنی است مراسم عزاداری بی بی دو عالم فاطمه الزهرا(س) از دوشنبه سوم فروردین الی هفت فرودین با حضور ولی امر مسلمین جهان در حسینیه ی امام خمینی(ره) برگزار می گردد. (منبع: لادستان)

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۴:۵۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین