جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۳ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

پروژه مجموعه ورزشی کارگران لارستان در باتلاق کمبود بودجه

پروژه بزرگ مجموعه ورزشی کارگران لارستان با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی بیش از ۹ سال است که به دلیل عدم تخصیص اعتبارات و کمبود بودجه ناتمام رها شده است. به…

پروژه بزرگ مجموعه ورزشی کارگران لارستان با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی بیش از ۹ سال است که به دلیل عدم تخصیص اعتبارات و کمبود بودجه ناتمام رها شده است.

به گزارش میلادلارستان پروژه بزرگ مجموعه ورزشی کارگران لارستان یکی از ده‌ها پروژه نیمه تمام این شهرستان است که به دلیل عدم تخصیص اعتبارات و کمبود بودجه ناتمام رها شده است

. احداث مجتمع ورزشی کارگران شهر لار از مصوبات دور نخست سفرهای استانی هیأت دولت نهم است که در سال ۸۶ در زمینی به مساحت ۴۰ هزار متر مربع کلنگ‌زنی و از سال ۸۷ کار ساخت آن آغاز شد.

۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی پس از ۹ سال

عملیات احداث این پروژه در سال ۹۱ با پیشرفت نزدیک به ۴۰ درصد به جهت عدم تصویب و تخصیص اعتبار مورد نیاز همچنان در باتلاق کمبود اعتبار دست و پا می‌زند و نیمه تمام رها شده است

. عبدالمهدی قاسمی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان درباره این مجموعه گفت: تاکنون پروژه احداث استخر مجموعه ورزشی کارگران لارستان با حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی شامل ساخت اسکلت‌های سالن استخر بزرگ، سالن استخر کوچک، ساختمان موتورخانه و ساختمان الحاقی در مجموع با هزار و ۸۵۰ متر مربع زیربنا به دلیل عدم تخصیص بودجه به همان وضعیت رها شده است.

 قاسمی با اشاره به اینکه بنا به برآوردهای کارشناسان فنی استانداری فارس در سال ۹۱ هزینه مورد نیاز برای اجرای این پروژه ۴۴ میلیارد ریال تخمین زده شد، افزود: در سال‌های ۹۲ و ۹۳ هیچ‌گونه اعتباری به این پروژه تعلق نگرفت.

وی با بیان اینکه در سال ۹۴ مبلغ ۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی برای پروژه به تصویب رسید که ۵۰ درصد آن تخصیص یافت و آن هم بابت تسویه بخشی از طلب پیمانکار هزینه شد، خاطرنشان کرد: در این سال همچنین مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ برای این پروژه مصوب شد اما تاکنون هیچ مبلغی تخصیص پیدا نکرده است.

معاون مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس عدم تأمین نقدینگی را عامل اصلی توقف روند ساخت پروژه بزرگ مجموعه ورزشی کارگران لارستان دانست و تصریح کرد: در همین رابطه علاوه بر مکاتبات اداری، پیگیری‌هایی با مساعدت نماینده مردم در مجلس و فرماندار ویژه لارستان در سطح استان و وزارت در حال انجام است و امید می‌رود با مساعدت مسئولان استان و کشور این خواسته به حق کارگران محروم شهرستان لارستان به اتمام برسد.

خیران برای اتمام مجموعه ورزشی کارگران پیش قدم شوند

در این رابطه حسن صادقی معاون خانه کارگر کشور که برای شرکت در دومین دوره انتخابات کنگره جامعه کارگری جنوب فارس به لارستان سفر کرده بود اظهار داشت: در صورتی که خیرین نیز حمایت کنند ما حاضر به تکمیل این مجتمع هستیم.

وی افزود: نماینده خانه کارگر شهرستان لارستان می‌تواند با ارائه درخواست خود در جلسات خانه کارگر نسبت به پیگیری اتمام مجموعه ورزشی و خدمات رفاهی کارگران این شهرستان اقدام کند و بنده نیز قول همکاری می‌دهم.

صادقی، خانه کارگر را یک نهاد غیر دولتی معرفی و تصریح کرد: پولی که ما از کارگران شهرستان لارستان دریافت می‌کنیم کفاف هزینه‌های این شهرستان را نمی‌دهد و مجبور به هزینه کرد از منابع دیگر هستیم.

چشم امید کارگران لارستانی به مجموعه ورزشی 

دبیر اجرایی خانه کارگر لارستان نیز در گفت‌وگو با میلادلارستان گفت: نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار ویژه لارستان در سال گذشته برای اختصاص اعتبار به این مجموعه نامه‌نگاری‌هایی انجام دادند که امید می‌رود مسئولان در سطح کشور و استان برای اتمام سریع‌تر این پروژه همکاری کنند.

محمدحسن قوامی با بیان اینکه در زمان کلنگ‌زنی مقرر شده بود که این پروژه ظرف مدت یک سال به بهره‌برداری برسد، افزود: با وجود گذشت مدت زیاد از زمان احداث مجموعه ورزشی کارگران لارستان تاکنون فقط ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و اگر حداقل سالانه بودجه‌ای مناسب به این طرح اختصاص می‌یافت، این پروژه مهم در مدت کوتاهی به بهره‌برداری می‌رسید.

محسنی یکی از هزاران کارگر ساکن در لارستان نیز  با درخواست از مسئولان برای توجه بیشتر به قشر محروم و مولد جامعه یعنی کارگران گفت: این قشر همیشه کمترین توقع را از مسئولین داشته‌اند.

وی با بیان اینکه کارگران لارستانی از هیچ‌گونه خدمات رفاهی، درمانی، ورزشی و غیره برخوردار نیستند، افزود: خبر احداث مجموعه ورزشی کارگران لارستان در یک دهه قبل بارقه‌های امید را در دل کارگران روشن کرد اما طولی نکشید که آن هم رو به خاموشی گرایید.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۱۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین