چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۵ب.ظ
::آخرین مطلب 14 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2
مدیر مجتمع دینی فرهنگی امام شافعی اوز

از مرده دلان چیزی جز تفرقه و اختلاف نمی توان انتظار داشت

میلاد لارستان: مدیر مجتمع دینی فرهنگی امام شافعی اوز با بیان اینکه می توان با رعایت حق تقوا بین مومنین پیوند قلبی ایجاد کرد، افزود: طبق آیاتی از سوره اعراف معنی تقوا به بیداری دل مومن تعریف شده است و از مرده دلان چیزی جز تفرقه و اختلاف نمی توان انتظار داشت و آنها برادران ما نیستند.

مدیر مجتمع دینی فرهنگی امام شافعی اوز با بیان اینکه می توان با رعایت حق تقوا بین مومنین پیوند قلبی ایجاد کرد، افزود: طبق آیاتی از سوره اعراف معنی تقوا به بیداری دل مومن تعریف شده است و از مرده دلان چیزی جز تفرقه و اختلاف نمی توان انتظار داشت و آنها برادران ما نیستند.

به گزارش میلاد لارستان؛ شیخ صالح انصاری در جشن هفته وحدت که با حضور محمدحسن ابوترابی‌فرد عضو شورای حل اختلاف قوا، علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، جمشید جعفرپور نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، علماء و جمع زیادی از مردم تسنن و تشیع جنوب استان فارس در حسینیه اعظم شهر لار برگزار شد، به نمایندگی از علماء اهل سنت به سخنرانی پرداخت.

وی به نمایندگی از طرف اهل سنت لارستان بزرگ میلاد با سعادت پیامبر نور و رحمت و فرزند بزرگوارشان امام جعفرصادق(ع) و هفته وحدت را تبریک گفت.

انصاری با استناد به آیات قرآن کریم یکی از بزرگترین نعمتهای الهی را نعمت اخوت و برادری دانست و اظهار داشت: این نعمت دارای پیش شرطی به نام اُلفت بین دلهاست.

مدیر مجتمع دینی فرهنگی امام شافعی اوز ادامه داد: در سوره انعام نیز خداوند به این مورد اشاره کرده است که هر وقت خداوند بخواهد ملتی را دچار عذاب کند بین آنها اختلاف درونی ایجاد می کند.

این عالم دینی اهل سنت تصریح کرد: خداوند در سوره عمران راه حل الفت را بیان کرده و آن را خاص مومنان دانسته و راه حل ایجاد الفت درونی  را داشتن تقوا می داند.

وی با بیان اینکه می توان با رعایت حق تقوا بین مومنین پیوند قلبی ایجاد کرد، افزود: طبق آیاتی از سوره اعراف معنی تقوا به بیداری دل مومن تعریف شده است و از مرده دلان چیزی جز تفرقه و اختلاف نمی توان انتظار داشت و آنها برادران ما نیستند.

انصاری مومن زبان را از آنچه که ممکن است باعث تفرقه و دشمنی شود، سکوت می کند، یادآور شد: این فرد اهل بهشت است و کسی که درونش را از بغض و ریا وتظاهر پر کرده، باعث سوزاندن خود و اطرافیانش در آتش جهنم می شود.

وی سخنانش را با این دعا که همه انسانها به زیر چتر الهی بازگردند و تفرقه و اختلاف را از جهان اسلام بزدایند، به پایان برد.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۱۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین