شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۳ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 10
مدیرکل بهزیستی استان فارس

قشر فقیر و زیر خط فقر بیشترین آسیب را از لغزشهای سیاسی می بینند

میلاد لارستان: مدیرکل بهزیستی استان فارس با بیان اینکه قشر فقیر و زیر خط فقر بیشترین آسیب را از لغزشهای سیاسی می بینند، گفت: تورم، بیکاری، رکود اقتصادی و تحریم بیشترین آسیب را به اقشار کم درآمد می رساند و باید دانست که الفبای اقتصاد مقاومتی بهره مندی از همه ظرفیتهاست.

مدیرکل بهزیستی استان فارس با بیان اینکه قشر فقیر و زیر خط فقر بیشترین آسیب را از لغزشهای سیاسی می بینند، گفت: تورم، بیکاری، رکود اقتصادی و تحریم بیشترین آسیب را به اقشار کم درآمد می رساند و باید دانست که الفبای اقتصاد مقاومتی بهره مندی از همه ظرفیتهاست.

به گزارش میلاد لارستان؛ سیدمرتضی موسوی در کارگاه آموزشی شناخت موانع و مشکلات ایجاد اشتغال ویژه کارشناسان اشتغال ادارات بهزیستی شهرستانهای استان فارس با حضور مهناز کاشی رییس دبیرخانه اشتغال و کار آفرینی سازمان بهزیستی کشور، سید مرتضی موسوی مدیر کل سازمان بهزسیتی استان فارس و فرماندار ویژه لارستان در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر لار برگزار شد.

وی با بیان اینکه اشتغال و کارآفرینی آخرین چرخه در فرآیند توانمندسازی است، اظهار داشت: متأسفانه بیکاری یک از معضلات اقتصادی جامعه ایران است به لحاظ نرخ بیکاری استان فارس رتبه ۱۳ در بین استانهای کشور را داراست.

مدیرکل بهزیستی استان فارس ۲ اولویت خاص در کشور را اقتصاد مقاومتی و کنترل و پیشگیری آسیب های اجتماعی دانست و افزود: طبق تأکید مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی ریاضت و فشار بر افراد جامعه نیست.

این مسئوول تصریح کرد: برنامه های اجتماعی نباید فقط اقشار مرفه را دربرگیرد بلکه می بایست فراگیر و برای همه لایه های اجتماعی باشد و بدین ترتیب است که این اقتصاد با تنش های سیاسی لغزان نمی شود.

وی با بیان اینکه قشر فقیر و زیر خط فقر بیشترین آسیب را از لغزشهای سیاسی می بینند، ادامه داد: تورم، بیکاری، رکود اقتصادی و تحریم بیشترین آسیب به اقشار کم درآمد می رسد و باید دانست که الفبای اقتصاد مقاومتی بهره مندی از همه ظرفیتهاست و در پی آن هریک از افراد جامعه می بایست نقش خود را در چرخه اقتصادی و توسعه بکار گیرند.

موسوی با ابراز خرسندی از فعالیت های مناسب معلولان استان فارس در زمینه صنایع دستی، افزود: با توجه به رغبت مردم کشورهای خلیج فارس و حتی اروپایی برای خرید کالاهای ساخته دست همچون گلیم بافی، منبت کاری و غیره نیاز است تا با توانمندسازی معلولان از آنها برای صادرات محصولاتشان حمایت کرد.

وی انتقال فکر و حرفه اموزی به معلولان را بزرگترین کمک به آنان دانست و تصریح کرد: در سال گذشته ورزشکاران معلولان استان فارس توانستند در رقابت های پارالمپیک ۱۴ مدال رنگارنگ را کسب کنند.

مدیرکل بهزیستی استان فارس بیان کرد کارفرماهایی که معلولین را مشغول به کار کنند می توانند از تسهیلات، پرداخت هزینه بیمه سهم کارفرما تا پنج سال، پرداخت بخشی از حقوق و غیره استفاده کنند.

وی از انتخاب اداره کل بهزیستی استان فارس در سالهای ۹۳ و ۹۴ به عنوان دستگاه برتر در این استان، یادآور شد: یک مددکار به فعالیت خود نباید به عنوان یک شغل نگاه کند بلکه می بایست همه برای توانمندسازی مددجویان کار کنند.

موسوی با اشاره به اینکه نگاه اداره کل بهزیستی برآن است که امکانات متمرکز بر مرکز استان نباشد، گفت: برگزاری کارگاهها و همایشها باعث شناخت توانمندی ها می شود.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۶:۲۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین