یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۹ب.ظ
::آخرین مطلب 54 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1
مدیرعامل شرکت گازهای صنعتی شفاگستر لارستان مطرح کرد

تولید محصول در دو بخش پزشکی و صنعتی/صنعتگران نیازمندحمایت مالی اند/مهمترین هدف ما ایجاد اشتغال

میلاد لارستان: سایت و روزنامه میلاد لارستان همواره به دنبال تقویت واحدهای صنعتی و البته اشتغالزای منطقه لارستان بزرگ بوده و هست. به همین دلیل به دنبال معرفی بهتر واحدهای صنعتی فعال در لارستان، ترویج مصرف کالای داخلی وجامه عمل پوشاندن به سیاست های اقتصاد مقاومتی این بار به سراغ محمدهادی نهاوندی مدیرعامل شرکت تولیدکننده گازهای صنعتی شفاگستر لارستان رفته ایم تا این شرکت را به مردم لارستان، استان و کشور معرفی کنیم:

میلاد لارستان: سایت و روزنامه میلاد لارستان همواره به دنبال تقویت واحدهای صنعتی و البته اشتغالزای منطقه لارستان بزرگ بوده و هست. به همین دلیل به دنبال معرفی بهتر واحدهای صنعتی فعال در لارستان، ترویج مصرف کالای داخلی وجامه عمل پوشاندن به سیاست های اقتصاد مقاومتی این بار به سراغ محمدهادی نهاوندی مدیرعامل شرکت تولیدکننده گازهای صنعتی شفاگستر لارستان رفته ایم تا این شرکت را به مردم لارستان، استان و کشور معرفی کنیم:

  1. در ابتدا خودتان را معرفی نمایید و سمت خود را در شرکت بیان کنید؟

محمدهادی نهاوندی دارای مدرک دیپلم و مدیرعامل شرکت تولیدکننده گازهای صنعتی شفاگسترلارستان هستم.

img_20161231_160029

  1. فعالیت خود را از چه سالی شروع کردید و سرمایه اولیه شرکت چقدر بوده است؟

فعالیت ما از سال ۱۳۹۰ و با سرمایه گذاری شخصی بالغ بر ۶۰۰میلیون تومان شروع شده است. البته در ادامه کار مقداری سرمایه از بانک صنعت و معدن و آن هم با سختی زیاد دریافت کردیم. البته متاسفانه مسئولین کمک خاصی در این راه به ما نکردند.

  1. هدف شما از سرمایه گذاری در لارستان و شرکت چه بوده است؟

با توجه به اینکه تولید ما در صنایع مادر و در بخش شیمیایی است تصمیم گرفتیم گوشه ای از چرخه صنعت را در دست بگیریم و شرکت را تاسیس کردیم. از طرفی در فکر ما این مورد بود که بتوانیم به سطح کیفی شهر کمک کنیم و سفره ای پهن کنیم تا چند خانواده نیز از این راه امرار معاش کنند وگرنه میشد با قرار دادن سرمایه در بانک هم سود به دست آورد.

  1. در حال حاضر محصولات شما چیست؟

در حال حاضر تولیدکننده گازهای صنعتی و طبی اکسیژن، آرگون و نیتروژن چه بصورت گاز و مایع هستیم. در کنار آن ما نماینده انحصاری در تولید گازهای بیهوشی جهت بیمارستانها هستیم. البته در صورت حمایت ما مکان های لازم جهت توسعه شرکت برای ایجاد گازهای دیگر را آماده کرده ایم.

img_20161231_160123

  1. سطح قیمت و کیفیت محصولات خود را نسبت به رقبا چگونه ارزیابی می کنید؟

در استان فارس قیمت ها بصورت مصوب ارائه شده و سطح آن فرق خاصی نمی کند. در خصوص کیفیت نیز ما مدارک استاندارد لازم و مختلفرا کسب کرده ایم و سعی بر کیفیت بالا جهت رقابت با شرکتهای دیگر داشته ایم وگرنه نمیتوان با کیفیت پایین رقابت کرد.

در استان فارس فقط در شیراز و لار این گونه شرکتی وجود دارد.

  1. ظرفیت اسمی و فعلی شرکت شما چقدر است؟

ما اگر بخواهیم ظرفیت کارخانه را بصورت کامل بهره برداری کنیم روزانه میتوانیم حدود ۲۴۰سیلندر را پر کنیم اما متاسفانه در حال حاضر به دلیل رکود بازار و موانع موجود در هفته حدود ۳ یا ۴ روز و آن هم در یک شیفت صبح مشغول به فعالیت هستیم که باز هم این روند در حال کاهش است.

  1. چند نفر در شرکت مشغول به فعالیت می باشند؟

بصورت مستقیم ما دارای ۳نفر مرد جهت کاردر شرکت و یک نفر زن برای کنترل کیفی هستیم که همگی آنها بومی هستند. ولی بصورت غیرمستقیم برای ۱۰الی ۱۲ نفرکار ایجاد کرده ایم.

img_20161231_160149

  1. محصولات شما در کجاها مصرف میشوند؟

محصولات ما فعلا در حوزه لارستان و در دوبخش پزشکی و صنعتی مشغول هستیم. ما سعی کرده ایم تمام بیمارستانهای لارستان را پوشش دهیم و کارگاههای جوشکاری را حمایت کنیم.

رکود ما بدلیل اقتصادی است که فعلا بسیار ضعیف است وگرنه روق در صورت حمایتهای بیشتر وجود دارد.

  1. میزان استقبال هم شهریان و ادارات و بیمارستانهای شهرستان چگونه بوده است؟

بیمارستانهای شهرستان از ابتدا ما را حمایت کردند و از لحاظ بازار نیز بازاریان را توانستیم به استفاده از محصولاتمان ترغیب کنیم اما همانگونه که گفتم رکود عاملی است که ما را با مشکل روبرو کرده است.

  1. از لحاظ بازاریابی تا بحال چه کارهایی انجام داده اید؟

ما طی این چند سال تلاش خود را برای بازاریابی محصولاتمان مخصوصا در سطح شهرستان و بصورت حضوری و غیرحضوری انجام داده ایم و حتی سعی کردیم بازار عسلویه و بندرعباس را بدست آوریم اما در حال حاضر ما باید کار خود را توسعه دهیم که امید می رود با کمک مسئولین بتوانیم این کار را انجام دهیم و باعث اشتغالزایی بیشتر در شهرستان شویم.

img_20161231_160142

  1. توقع شما از مسئولین چیست؟

من معتقدم که تمام صنعتگران نیازمند حمایت مخصوصا از لحاظ مالی هستند که این نکته را خود مسئولین نیز میدانند. اما حال بدلیل بروکراسیهای سخت و مشکلات مالی اغلب صنعتگران با مشکل روبرو هستند که از مسئولین درخواست داریم بیشتر به مشکلات آنان توجه کنند تا زمینه ای نیز برای اشتغال و رونق شهرستان بوجود آید.

البته ما این اعتقاد را هم داریم که مسئولین زحمات خود را می کشند اما باز صنعتگران نیازمند حمایت بیشتر هستند. در کل توقع می رود با دادن تسهیلات مناسب و آن هم با نرخ سود معقول از صنعتگران حمایت شود.

  1. آیا قصد توسعه شرکت را دارید؟

ما از حدود دو سال پیش زمینه های توسعه شرکت را آماده کرده ایم و برای ساخت سکوها و زیرساختهای لازم مورد نیاز بالغ بر ۷۰ میلیون هزینه کرده ایم اما برای توسعه اصلی و خرید دستگاههای جدید نیازمند وام و کمک از ناحیه دولت هستیم تا این مهم را به عمل رسانیم.

  1. چه پیشنهادی برای سرمایه گذاران برای ورود به حوزه های مختلف صنعتی دارید؟

من به عنوان یک تولیدکننده اگر قرار بود دوباره از اول کارم را شروع کنم احتیاط بیشتری به خرج میدادم زیرا کار تولید دارای سختی زیادی است و واقعا نیازمند علاقه به تولید و ایجاد کسب و کار برای چند نفر است. در کل بنظر من باید سرمایه گذاران با احتیاط وارد شوند.

img_20161231_160229

  1. آیا شما دارای نمایندگی نیز در شهرستان هستید؟

دفترنمایندگی ما در شهرقدیم چهارراه باقرپوریان خیابان پاسداران۱۴ قرار دارد.

  1. کلام پایانی؟

ما انتظار داریم در حالیکه مسئولین هر از چندگاهی جلساتی برگزار میکنند و قولهایی میدهند به آن موارد عمل نیز کنند،دست صنعتگران را بگیرند و موانع را از جلو آنها بردارند.

مهمترین هدف ما نیز بالا بردن نام شهرمان و ایجاد اشتغال برای مردم بوده است.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۵:۰۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین