جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۱ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

بخش تاریخی جویم با قدمتی هزارساله

میلاد لارستان: بخشدار جویم با اشاره به قدمت طولانی شهر و بخش جویم گفت: با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که شهر جویم دارد بایستی به عنوان یک مقصد گردشگری شناخته شود.

بخشدار جویم با اشاره به قدمت طولانی شهر و بخش جویم گفت: با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که شهر جویم دارد بایستی  به عنوان یک مقصد  گردشگری شناخته شود.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار میلاد لارستان از جویم، جلسه ابلاغ بافت تاریخی شهر جویم با حضور شهردار،بخشدار،شورای شهر،ریاست آموزش و پرورش،دبیر انجمن میراث فرهنگی، جویم،مسئول میراث فرهنگی، مدیر و کارشناس  پایگاه بافت تاریخی شهر لار در محل بخشداری جویم تشکیل گردید.

در این جلسه ابتدا داود شفیعی بخشدار جویم ضمن تقدیر و تشکر از حاضرین در جلسه و با اشاره به قدمت چندین ساله شهر و بخش جویم افزود:با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که شهر جویم دارد بایستی  به عنوان یک مقصد  گردشگری شناخته شود تا یک مسیر گردشگری پس انتظار می رود همکاری بیشتری صورت پذیرد.

پس از آن خشایار شیبانی مدیر پایگاه تاریخی لار با برشمردن کارکردهای پایگاه ها بیان داشت:میراث فرهنگی بعد از پیروزی انقلاب به مکان هایی از جمله تخت جمشید،یزد،گنبد سلطانیه،پاسارگاد و… پرداخت که بعنوان پروژه های عظیم فرهنگی و تاریخی اهمیت داشتند و استان فارس عنوان اولین قطب گردشگری کشور را به خود اختصاص داده است و لازم به ذکر است که شهر جویم جزء ۹ شهر تاریخی(از نظر بافت) تعریف شده در استان می باشد که این خود مایه مباهات است.

وی در ادامه افزود:اولین چیزی که در شهر جویم بایستی انجام شود استعلام پروانه های حوزه بافت شهرداری از میراث فرهنگی است،شهر جویم با وجود مشکل کم آبی راه مهاجرت را برای شهروندان هموار ساخته پس بایستی جذابیت در این شهر نشان داده شود تا مانع از مهاجرت باشد و این جذابیت زمانی نشان داده می شود که جشنواره های فرهنگی و گردشگری داشته باشد و همچنین اگر شهر جویم در جشنواره های استانی و کشوری شرکت نماید باعث جذب گردشگر خواهد شد.

کرامت اله تقوی دبیر انجمن میراث فرهنگی نیز جویم ضمن اشاره به پیشینه میراث در این شهر خاطرنشان ساخت: فعالیت رسمی و تشکیل انجمن میراث فرهنگی و گردشگری در این شهر از سال ۱۳۷۹ آغاز شد و در همان سال مطرح گردید و مبنا و سیاست کار ما تعامل با مسئولین بوده و سعی بر این بوده و هست که تعامل را به حداکثر ممکن برسانیم و خدا را شاکریم که ۴۰ اثر تاریخی در بخش جویم به ثبت رسیده است.

در ادامه حبیب قاسمی شهردار جویم ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری این جلسه اظهار داشت: شهرداری عنوان متولی و مجری ساخت و ساز است و طرح ملاک شهر،طرح جامع شهری است و در خصوص مرمت آثار تاریخی نیز جا دارد صمیمانه از شورای شهر تشکر نمایم که در این مدت حساسیت زیادی بر آثار تاریخی شهر داشته با همکاری یکدیگر حاضر شدیم کاروانسرای خواجه ابوالحسن را بصورت مشارکتی ساماندهی نماییم و پل دسترسی به این اثر تاریخی را به بهره برداری برسانیم و شهرداری در راستای طرح مشارکتی آمادگی خود را اعلام می نماید.

در پایان سیما علویه مسئول میراث فرهنگی لارستان ضمن تقدیر از دبیر انجمن میراث فرهنگی شهر جویم خاطر نشان ساخت: مرمت کاروانسرای تاریخی خواجه ابوالحسن مرهون زحمات و تلاش های انجمن میراث فرهنگی جویم می باشد که امیدواریم در آینده شهرداری و شورای شهر نیز همچون گذشته حمایت های لازم را بعمل آورند.

خبرنگار-آرزو جهان پیما

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “بخش تاریخی جویم با قدمتی هزارساله”

  1. ما میتوانیم گفت:

    با سلام
    منطقه جویم و آتشکده کاریان و جلگه بنارویه تا قرن چهارم هجری قمری جز سرزمین های دارابگرد بوده اند ـ منبع : کتاب لارستان کهن و فرهنگ لارستانی دکتر اقتداری

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین