جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۰ق.ظ
::آخرین مطلب 14 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

برداشت حنای لار ممنوع شد

پرداشت برخی گیاهان دارویی در فارس برای جلوگیری از انقراض آنها ممنوع شد.  اسماعیل تقوا ، رئیس اداره بهره برداری اداره کل منابع طبیعی استان فارس گفت: به علت بروز…

پرداشت برخی گیاهان دارویی در فارس برای جلوگیری از انقراض آنها ممنوع شد.  اسماعیل تقوا ، رئیس اداره بهره برداری اداره کل منابع طبیعی استان فارس گفت: به علت بروز خشکسالی و فقر رویشگاه ها برداشت گیاهان دارویی

آنغوزه ، آویشن ، سقز و کتیرا در مراتع و جنگل های این استان ممنوع است .
به گزارش میلادلارستان و به نقل از واحد مرکزی خبر، بر اساس بررسی کارشناسان ، در شرایط موجود ، بهره برداری از این گیاهان دارویی و صنعتی تهدیدی برای بقای این گیاهان بوده و موجب بروز تنش مضاعف در گیاهان خواهد شد.
فارس با ویژگی های اقلیمی و تنوع آب و هوایی یکی از مناطق مهم رویش انواع گیاهان دارویی است و با تولید ۵۰ درصد گیاهان دارویی کشور رتبه نخست پرورش و صادرات گیاهان دارویی را دارد.
دشت ها و کوه های فارس ، مستعد پرورش بیش از ۳ هزار گونه گیاه دارویی است که هزار و ۵۰۰ گونه آن پایه تولید دارویی است. گل های ریز و زیبای بابونه کازرونی ، رایحه خوش آویشن شیرازی ، حنای خوش رنگ لار ، سدر خوش عطر لامرد ، زعفران استهبان ، عرقیات بی نظیر ، کتیرا ، آنغوزه و بارهنگ شیراز ، شهرت جهانی دارد.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۳:۰۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین