سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۶ب.ظ
::آخرین مطلب 9 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

درخواست هایی مردمی از اداره کل راه و شهرسازی لارستان

در میان خبر هایی که حاکی از تلاش مدیران شهرستان است گاه اتفاق می افتد که مردم درخواست های دیگری نیزدارند و بیان آن به مسوولان شاید نوعی زیاده خواهی…

در میان خبر هایی که حاکی از تلاش مدیران شهرستان است گاه اتفاق می افتد که مردم درخواست های دیگری نیزدارند و بیان آن به مسوولان شاید نوعی زیاده خواهی باشد. یکی از آن موارد در حوزه راههای منطقه است. تلاش های مجموعه مدیریت اداره کل راه و شهرسازی ، در جهت توسعه راههای منطقه ستودنی است که انصافا در این چند ماهه اخیر با خبرهای خوبی همراه بوده است از جمله:

*بازدید مسوولان وزارت راه و شهرسازی از محورهای ارتباطی منطقه که در این بازدیدها اعتبارات خوبی برای پروژه های در دست اقدام منطقه جذب شده یا قول مساعد آن داده شده است این بازدید ها نتیجه رایزنی ها و پیگیری های مستمرمجموعه مدیریت اداره کل وفرماندارو نماینده مجلس با مدیران کشوری است که باید به آنها خدا قوت بگوییم .

* دعوت از نماینده بندرعباس و سایر مسوولان اداره کل راه و شهرسازی و راه آهن بندر عباس با هماهنگی نماینده محترم مجلس جناب دکتر جعفر پور و مدیر کل راه و شهرسازی لارستان ، به منظور بازدیداز ایستگاه راه آهن زاهد محمود که نتیجه آن توافق برای آماده سازی وفراهم کردن زیرساخت ها و امکانات مناسب رفاهی برای این ایستگاه (استراحتگاه مسافران ،پارکینگ خودرو، دستگاههای خنک کننده ، ایجادسرویس رفت و آمد مسافران و… ) بود و موافقت با تکمیل راه فرعی این منطقه که به بزرگراه (سیرجان – کرمان ) متصل ومسیر لارستان به مشهد را کوتاه تر می کند .

* پیگیری محورهای ارتباطی شیراز – لار – بندر عباس به عنوان یک محور مهم (که برای کل منطقه و حتی کشور از اهمیت ویژه برخوردار است ) به جدّ مورد توجه بوده و بی وقفه ادامه دارد هر چند پیشرفت کار به دلایل مختلف از جمله نا کافی بودن منابع مالی با کندی پیش می رود اما حاکی از پیگیری مدیران شهرستان دارد .

* تامین اعتبار برای طولانی ترین تونل جنوب فارس در گردنه بالنگستان که مسیر ارتباطی مذکور را به سمت شهرستان لامرد راکوتاه و امنیت تردد خودروها را نیز بیشتر می کند .

*محور لار – بستک ( در۱۰ کیلومتر اول ) علیرغم سختی مسیر و کمبود منابع، اما دستگاههای راهسازی در حال فعالیت هستند تا این مسیر مهم که تاثیر بسزایی در رونق منطقه و تسهیل رفت و آمد هموطنان دارد آماده شود .هر چند انتظار مردم این است که با رایزنی بیشتر با مسوولان کشوری ،منابع فوق العاده ای برای این مسیر جذب تا سریعتر به بهره برداری برسد.

* فعالیت های اداره کل در حوزه استحفاظی شهرستان های لامرد و خنج و گراش و نیز بخش های اوز و جویم و بیرم نیز قابل تقدیر می باشد .

حال با این وضعیت اگر یک درخواست از این مجموعه بکنیم شاید در برابر حجم زیاد پروژه های در دست اقدام به ظاهر مناسب نباشد درخواست زیر به عنوان یک مطالبه مردمی به اطلاع مدیریت محترم اداره کل راه و شهرسازی لارستان می رساند تا در برنامه های خود قرار دهند (تذکر این نکته ضروری است که آنچه ذیلا مي‌آيد صرفا درخواست تعدادی از همشهریان عزیز می باشد و شاید با نظر کارشناسان متفاوت باشد) تصمیم گیری در این مورد را به عهده کارشناسان محترم اداره کل گذاشته تا در این زمینه توضیحات لازم را ارائه کنند.

میلاد لارستان نیز آماده انتشار نظرات کارشناسی است اما یکی از در خواست های مردمی این است که در چند نقطه از محورهای ورودی شهر لار ضرورت ایجاد زیر گذر و نیز پل هوایی احساس می شود تا ضمن روان شدن تردد خودروها ، احتمال هرگونه تصادف به حداقل ممکن برسد

۱)یکی از آن ها ورودی شهر قدیم در محور لار شیراز است که در یک تقاطع مهم(جاده کمربندی به سمت لطیفی وبندر عباس و شیراز و برگشتی به سمت لار) واقع شده و از ایمنی کافی برخوردار نیست و در این محدوده چندین تصادف منجر به فوت داشته ایم که اگر هرچه سریعتر برای آن فکری نشود در آینده شاهد تلفات بیشتری خواهیم بود

۲) ورودی شهر لطیفی روبروی پمپ بنزین که مسیر جاده کمر بندی و ورودی شهر لطیفی را از هم جدامی کند با توجه به افزایش سفرهای هموطنان سایر نقاط کشور (به بنادر و جزایر جنوبی ) و نیز تردد خودروهای سنگین ، ایمنی این مسیر نیز از اهمیت ویژه برخودار است

۳) تقاطع دارالرحمه جدید و جاده کمر بندی ،به دلیل استفاده مردم با خودروهای شخصی و نیز موتور سیکلت نقطه خطر آفرینی می باشد که تاکنون چند تصادف جزئی نیز داشته است و در ادامه این مسیر تقاطع بلوار……. و جاده کمر بندی ( بر اساس شنیده ها طرحی پیش بینی شده که بر اساس آن بخشی بر عهده شهرداری و بخشی برعهده اداره کل است ) امید که راهکار مناسبی برای ایمنی این مسیر نیز اتخاذ گردد .

۴) تقاطع بلوار شهید امامی و جاده شهر خور به سمت شهرقدیم ، یکی دیگر از نقاطی است که همشهریان خواستار توجه بیشتر به آن هستند تا از بروز حوادث تلخ و ناگوار جلوگیری شود .

خروجی شهر بندر عباس به سمت لار، نیاز به نصب تابلو راهنما دارد که متاسفانه درمواردی خصوصا هنگام شب خیلی از همشهریان مسیر را اشتباه می روند ترتیبی داده شود که با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان این نقیصه نیز بر طرف شود .

توضیح این نکته ضروری است که همکاری و همراهی سایر دستگاهها و سازمان های مرتبط ( فرمانداری ،شورای شهر ، شهرداری ، خیرین و… )سرعت کار را بیشتر می کند

 غلامرضا حامدپور

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۷:۲۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین