یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۰ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3
فرماندار ویژه لارستان خواستار شد

تاکید فرماندار بر لزوم ایجاد زیرساختهای گردشگری و توجه به آثار باستانی لارستان

فرماندار ویژه لارستان با تاکید بر ایجاد زیرساختهای گردشگری و توجه به آثار بارزش باستانی این شهرستان،گفت: انصاف مردم و بازاریان این شهر و ارزانی کالاها در لار چیزی کمتر…

فرماندار ویژه لارستان با تاکید بر ایجاد زیرساختهای گردشگری و توجه به آثار بارزش باستانی این شهرستان،گفت: انصاف مردم و بازاریان این شهر و ارزانی کالاها در لار چیزی کمتر از بنادر کشور ندارد.

به گزارش میلاد لارستان؛ جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی این شهرستان با حضور شاپور رستمی معاونت گردشگری استانداری فارس، مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی فارس، علی ارغون مدیرکل اموراراضی فارس، حجت الاسلام مختار موسوی امام جمعه لارستان، جلیل حسنی معاون استاندار فارس، فرماندار ویژه لارستان، جمشید جعفرپورنماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی در محل سالن شهیدامامی فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه، فرماندار ویژه لارستان با بیان معرفی کوتاهی از این شهرستان، اظهار داشت:شهرستان لارستان وسیعترین شهرستان استان فارس است و به جهت مقیاس از برخی از استان های کشور نیز بزرگتر است.

وی لارستان را دارای ۶ بخش و ۸ شهر معرفی کرد و افزود: لارستان بزرگ دارای ظرفیت های منحصر به فردی است که اگر اینها مورد توجه قرار گیرد باعث رشد و شکوفایی بخش های مختلف اجتماعی و اقتصادی و … می شود

حسنی با اشاره به اینکه شهرستان لارستات قبل ازهر چیزی دارای یک غنای فرهنگی قوی است و همین بافت فرهنگی و دینی مردم باعث شده تا توانمدیهای اقتصادی خود را جهت کارهای عام المنفعه بکار گیرند، تصریح کرد: مردم لارستان دارای حس مسئولیت بالایی  هستند و همین امر موجب شده که در ایجاد بسیاری از زیرساخت های شهرستان همچون فرودگاه و بیمارستانها و مساجد و … مشارکت فعالی داشته باشند.

وی با ابراز تاسف از کم توجهی به بخش میراث گردشگری و صنایع دستی لارستان، ادامه داد: لارستان با اینکه دارای یک موقعیت استراتژیک در جنوب کشور است اما متاسفانه کمتر به این موضوع پرداخته شده است.

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه مردم کشور زیاد از توانمندی های موجود در لارستان آگاهی چندانی ندارند، یادآور شد: اگر این توانمندی ها برای مردم کشور به خوبی بیان شود براحتی می تواند بخش های اقتصادی، اجتماعی و اشتغال این منطقه را به رونق بیاندازد و موجبات شکوفایی منطقه را فراهم کند.

حسنی شهرستان لارستان و  به ویژه شهر لار را متصل کننده شهرهای مرکز و شمال  کشور به خلیج فارس معرفی کرد و گفت: متاسفانه بدلیل عدم وجود منابع جذاب در این شهر، بسیاری از مسافران  در ایام تعطیلات از کمربندی این شهر عبور می کنند.

وی با تاکید بر اینکه در صورت ایجاد پتانسیل های گردشگری در شهر لار می توان آن را به عنوان شهر هدف تعیین و قلمداد کرد، افزود: انصاف مردم و بازاریان این شهر و ارزانی کالاها در لار چیزی کمتر از بنادر کشور ندارد.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه اگر بتوان چندین نقطه گردشگری مطلوب در ورودی شهر لار از سمت شیراز ایجاد به طور قطع مسافران در آن اسکان خواهند یافت، ادامه داد:  در پی این مهم مسافران به داخل شهر و مکان های دیدنی آن از جمله بازار قیصریه و … خواهند آمد و از مکانهای دیدنی بازدید خواهند نمود و اینها خود باعث رونق اقتصادی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در برخی شهرها تپه های مصنوعی برای جذب گردشگر یا استفاده های تفریحی ایجاد می شود، تصریح کرد: متاسفانه با وجود قلعه اژدهاپیکر که در وسط شهر لار در آن هیچگونه ساماندهی خاصی صورت نگرفته است که امید می رود با نگاه ویژه مسولین از این آثار با ارزش بهترین بهره برداری را کرد.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۴:۵۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “تاکید فرماندار بر لزوم ایجاد زیرساختهای گردشگری و توجه به آثار باستانی لارستان”

  1. محسن گفت:

    احسنت به دیدفرماندارعزیز

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین