یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۶ب.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 27
امام جمعه لارستان تاکید کرد

رسیدگی به دو اثر ارزشمند تاریخی قلعه اژدهاپیکر و بازار قیصریه در لار

میلاد لارستان:امام جمعه لارستان با تاکید بر رسیدگی به دو اثر ارزشمند تاریخی قلعه اژدها پیکر و بازار قیصریه در شهر لار، گفت: میخواهیم فرهنگ و تمدن خود را نگهداریم و در سایه آن به معرفی الگو برای مرزهای خود بپردازیم.

امام جمعه لارستان با تاکید بر رسیدگی به دو اثر ارزشمند تاریخی قلعه اژدها پیکر و بازار قیصریه در شهر لار، گفت: میخواهیم فرهنگ و تمدن خود را نگهداریم و در سایه آن به معرفی الگو برای مرزهای خود بپردازیم.

به گزارش میلاد لارستان؛ جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی این شهرستان با حضور شاپور رستمی معاونت گردشگری استانداری فارس، مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی فارس، علی ارغون مدیرکل اموراراضی فارس، حجت الاسلام مختار موسوی امام جمعه لارستان، جلیل حسنی معاون استاندار فارس، فرماندار ویژه لارستان، جمشید جعفرپورنماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی در محل سالن شهیدامامی فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه، امام جمعه لارستان با برشمردن اهمیت مسئله فرهنگ و مسائل فرهنگی، اظهار داشت: متاسفانه در اغلب مواقع نسبت به موضوع مهم فرهنگ کم لطفی هایی صورت گرفته است.

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر مسئله فرهنگ و احیای آن افزود: در طول تاریخ با انتقال از فرهنگی به فرهنگ دیگر، فرهنگ سابق جامعه دچار یک بی محبتی و کم لطفی می شود و به عنوان یک امر قدیمی کنار گذاشته می شود.

وی با اشاره به اینکه همیشه لازمه استعمار سیاسی و اقتصادی، استعمار فرهنگی یک جامعه است، تصریح کرد: زمانی که مردم و نسل جوان یک جامعه از لحاظ فرهنگی ضعیف شوند یک کشور می تواند آنها را از لحاظ اقتصادی و سیاسی نیز استعمار کند.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه ایران در طول تاریخ یکی از چهار تمدن بزرگ دنیا بوده است که بسیار زیبا با فرهنگ اسلامی همراه شده است، ادامه داد:  در طول تاریخ و در زمان اشغال مغولان، ایرانیان به فرهنگ مغول رو نیاوردند اما در مقابل اسلام به زیبایی با آن همراه شدند و بنام ایران اسلامی لقب گرفتند.

وی با تاکید بر رسیدگی به دو اثر ارزشمند تاریخی قلعه اژدها پیکر و بازار قیصریه در شهر لار، گفت: میخواهیم فرهنگ و تمدن خود را نگهداریم و در سایه آن به معرفی الگو برای مرزهای خود بپردازیم.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: این نگاه در مورد آثار باستانی شهرستان لارستان باید یک نگاه هویتی باشد و به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه برای احیا فرهنگ بر پایی موزه شهدا که بخشی از فرهنگ ماست ضرورت دارد، یادآور شد: می بایست در مورد ایجاد طرح های جدید در شهرستان لارستان یک نگاه هویتی داشت و اگر در این راستا گام برداشته شود می توان هویت ملی و اعتقادات دینی مردم را تقویت کرد.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۹:۴۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین