یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۳ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 30

مدیرکل از تلاش برای مرمت آثار شناخته شده تاریخی لارستان خبر داد

میلاد لارستان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس گفت: کارشناسان آثاری که در لارستان ناشناخته مانده را شناسایی کرده‌اند و در حیطه مرمت آثار تاریخی این شهرستان قدم برداشته می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس گفت: کارشناسان آثاری که در لارستان ناشناخته مانده را شناسایی کرده‌اند و در حیطه مرمت آثار تاریخی این شهرستان قدم برداشته می‌شود.

به گزارش میلاد لارستان؛ جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی این شهرستان با حضور شاپور رستمی معاونت گردشگری استانداری فارس، مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی فارس، علی ارغون مدیرکل اموراراضی فارس، حجت الاسلام مختار موسوی امام جمعه لارستان، جلیل حسنی معاون استاندار فارس، فرماندار ویژه لارستان، جمشید جعفرپورنماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی در محل سالن شهیدامامی فرمانداری برگزار شد.

مصیب امیری با بیان اینکه اهمیت لارستان برای هیچکس پوشیده نیست، اظهار داشت:  لارستان در مقطعی از تاریخ محل تجارت اقتصادی جنوب کشور بوده است که نشانه های آن را در بازار قیصریه و کاروانسراهایی که در اطراف آن قرار دارد، می توان دید.

وی با اشاره به اینکه لارستان دارای آب انبارهای متعدد و در گذشته دارای سکه هایی بوده که به آن لارین می گفتند، افزود: تمام این موارد نشان می دهد که لارستان دارای فرهنگ و پیشینه قوی و قدرتمندی بوده است.

این مسول به رویه سازمان میراث فرهنگی استان فارس برای حمایت از میراث فرهنگی شهرستان لارستان، ادامه داد: آثاری که در شهرستان لارستان ناشناخته مانده را شناسایی و در حیطه مرمت آثار تاریخی قدم برداشته می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس با تاکید بر اینکه در این کار به حمایتهای فرماندار، نماینده و دیگر مسئولین لارستان نیاز است، یادآور شد: در گذشته مرمت هایی را در باغ نشاط و بازار قیصریه انجام شده اما این کافی نیست و نیاز به تلاشهای بیشتری است.

امیری از راه اندازی مرکز صنایع دستی لارستان خبر داد و گفت: این مرکز کار خود را یک مکان تاریخی شروع کرده و تا پایان سال اعتباراتی جهت مرمت این خانه قرار خواهیم داد.

وی از هنرمندان شهرستان لارستان دعوت کرد تا در نمایشگاه هایی که در کشور برگزار می شود جهت عرضه هنر خود شرکت کنند و لارستان را بیشتر معرفی نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس یکی از راههای حضور گردشگران در شهرستان لارستان را حمایت از طرحهای گردشگری دانست و تصریح کرد: برای طرحهایی که بالای ۲۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند تسهیلات ویژه ای از طرف سازمان در نظرگرفته شده است.

وی با بیان اینکه می بایست در  لارستان استفاده از اقامتگاههای بوم گردی مد نظر قرار گیرد، گفت: امکانات و تسهیلاتی  برای ایجاد اقامتگاههای بوم گردی در نظر گفته شده و در کوتاه ترین زمان می توان مجوز این اقامتگاهها را دریافت کرد.

وی در پایان اضافه کرد: در مجموع می خواهیم با توجه به ظرفیت های گذشته و موجود جهت شکوفایی شهرستان لارستان قدم برداشته شود.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “مدیرکل از تلاش برای مرمت آثار شناخته شده تاریخی لارستان خبر داد”

  1. ناشناس گفت:

    همش قول و قول و قو ل و دست اخر هم هیچ که هیچ که هیچ………………………………………………. بابا قلعه خراب شد نابود شد دیگه چیزی ازش نمونده. بعضی وقتا احساس میشه تعمدی تو این کاره.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین