یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۹ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

انجام 7 هزار هکتار کشت گلخانه‌ای در استان فارس

میلاد لارستان: معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: در افق ۱۴۰۴ از انجام ۴۸ هزار هکتار کشت گلخانه‌ای در کشور، ۷ هزار هکتار سهم استان فارس است.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: در افق ۱۴۰۴ از انجام ۴۸ هزار هکتار کشت گلخانه‌ای در کشور، ۷ هزار هکتار سهم استان فارس است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری فارس، محمدعلی طهماسبی در آیین تجلیل از کشاورزان برتر استان فارس با اشاره به اینکه برای جلوگیری از مصرف بی‌رویه آب و کشت‌هایی که نیاز به آب دارد، توجه به کشت‌های گلخانه‌ای در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است، اظهار کرد: در سال جاری یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار گلخانه در کشور احداث و در این فضا نیز به‌ جای محصولات آب‌بر اقدام به کشت انار، لیموترش، انگور، درختان پاکوتاه و دیگر محصولات کم‌آب‌بر شده است.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: نهال پایه و اساس کار در تولیدات کشاورزی است و اگر آلوده باشد و بین استان‌ها، شهرستان‌ها و دهستان‌ها جابه‌جا شود با ضرر و زیان بسیاری روبرو می‌شویم.

طهماسبی در مورد اهمیت کشت گیاهان دارویی تصریح کرد: گیاهان دارویی جز طرح‌های اقتصاد مقاومتی بوده و در این راستا فارس یکی از استان‌های مستعد برای کشت این نوع گیاهان است.

وی بیان داشت: به دلیل تنوع آب‌وهوایی و موقعیت جغرافیایی استان فارس برای کشت انواع محصولات کشاورزی مناسب است و در این راستا باید بستری فراهم شود تا کشاورزان استان بتوانند با استفاده از دانش نوین اقدام به کشت محصولات کم‌آب‌بر کنند.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین