پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۳ق.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 15

محفل انس با قرآن قاریان شیعه و سنی منطقه در گراش برگزار شد

قرآنیان شیعه وسنی جنوب فارس در محفل انس باقران در گراش گرد آمدند. در آیینی باشکوه باحضور دکتر حسن محمدی رئیس اتحادیه تشکلهای قرآن وعترت کشور بعنوان میهمان ویژه و…

قرآنیان شیعه وسنی جنوب فارس در محفل انس باقران در گراش گرد آمدند. در آیینی باشکوه باحضور دکتر حسن محمدی رئیس اتحادیه تشکلهای قرآن وعترت کشور بعنوان میهمان ویژه و در حضور ائمه جمعه اهل سنت خنج، اوز  و خور، مفتی اهل سنت جنوب فارس، امام جمعه موقت لار، استاد علوم دینی امام شافعی شهر اوز ، حافظان وقاریان شیعه وسنی، فرماندار ومسئولین ادارات ونهادهای شهرستان گراش و خیل کثیری از شیفتگان قرآنی محفل انس با قرآن با حضور قاریان و حافظان شیعه و سنی منطقه برگزار شد.

  gerasg-q1

به گزارش میلادلارستان در ابتدای این مراسم که  برای نخستین بار به همت موسسه مجمع القرآن فاطمیون (س) گراش برگزار می شد، بصیری مدیر مجمع القرآن فاطمیون (س)  گراش در سخنانی به اهمیت حضور علما و قاریان وحافظان اهل تشیع وتسنن در محفلی نورانی اشاره نموده و سپس مجتبی فرد فانی، حافظ بین المللی کشوری به پرسش قرآنی حضار پاسخ گفت.

gerah2

فرودی فرماندار گراش به عنوان سخنران بعدی به لزوم توجه به اخلاقیات قرآنی پرداخته و سپس به مسئله تعدیل یا تعطیل تدریجی دانشکده علوم قرآنی گراش نیز گریزی زده و خاطرنشان ساخت : دراین برهه حساس انتظار چنین نبود که در برابر هجمه دشمنان، دانشگاه علوم قرآن وعترت (ع) به این تعدیل دچار شود.

سخنران بعدی مراسم دکتر حسن محمدی ریاست اتحادیه تشکلهای قرآن وعترت کشور بود که  تداوم پیشرفتهای همه جانبه جمهوری اسلامی را ملهم از آیات قرآن دانسته و اظهارکرد: باتوجه به کمبود اعتبارات قرآنی درکشور و در راستای اهمیت ترویج کلام خدا ایجاب می نماید مشارکتهای خیرین را  دراین عرصه شاهدبوده و نیکوکاران را در این مسیر ترغیب نماییم که وقتی ریالی از اعتبارات دولتی محقق نمیگردد چاره ای جز این نداریم .

gerash23

وی اضافه کرد: درکشور تعداد ۴۵۰۰ موسسه قرآنی ثبت شده در حال فعالیت داریم که میطلبد به اخلاص ونیات خیرین و جذب آنان توجه کنیم ،چه تاکنون یک ریال از اعتبارات اختصاصی تحقق نیافته است و لذا ناگزیزیم در مسیر پیشرفت اهداف قرآنی ، نیکوکاران شیفته را دراین عرصه مجذوب نماییم.

در پایان این مراسم ، هدایایی به دانش آموزانی که در مسابقات قران ، اذان ، مداحی و …. استان حائز عناوین برترشده اند اهدا شد.

گراش –خبرنگار/ قاسم ایزدیان

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۸:۱۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین