دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۴ق.ظ
::آخرین مطلب 12 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6

کاروانسرای جویم می تواند جاذب گردشگر باشد

میلاد لارستان: معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان از کاروانسرای خواجه ابوالحسن شهر جویم بازدید و گفت: این اماکن می تواند در جذب گردشگر به منطقه لارستان و شهر جویم کمک کنند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان از کاروانسرای خواجه ابوالحسن شهر جویم بازدید و گفت: این اماکن می تواند در جذب گردشگر به منطقه لارستان و شهر جویم کمک کنند.

به گزارش میلاد لارستان؛ جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان،به اتفاق  علی اصغر علی پور معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری، داوود شفیعی بخشدار جویم و جمعی از رؤسای ادارات شهرستان از کاروانسرای قدیمی خواجه ابوالحسن شهر جویم بازدید نمود و در جریان روند بازسازی آن قرارگرفت.

در حاشیه این بازدید معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان درسخنانی کوتاه با بیان اینکه این اماکن می تواند در جذب گردشگر به منطقه لارستان و شهر جویم کمک کنند، خواستار توجه بیشتر مسئولین گردشگری استان به آن  شد.

جلیل حسنی افزود: کاروانسرای خواجه ابوالحسن شهر جویم در فصول مختلف سال و بخصوص ایام تعطیلات نوروز می تواند محل مراجعه بسیاری از گردشگران باشد و این خود می تواند به رونق گردشگری و اقتصادی این بخش کهن کمک کند.

کرامت تقوی فعال میراث فرهنگی و گردشگری بخش جویم هم خواستار تامین اعتبار برای مرمت ،تعمیر و احیا، کاروانسرای خواجه ابوالحسن و راه اندازی موزه مردم شناسی در شهر جویم شد.

گفتنی است این کاروانسرا در اوخر دوره زندیه مطابق باجمادی الاول۱۲۰۰ه.ق به همت خیرالحاجان محمدباقر و حاجی عباس فرزندان مرحوم خواجه ابوالحسن بن زیدلاری ساخته شده است. این کاروانسرا از چهار گنبدخانه حجیم و۲۴ حجره تشکیل شده و سبک معماری آن بسیار زیبا و دل انگیزاست.

 این اثر در تاریخ ۱۹ مرداد ۸۴ به شماره ۱۲۷۰۵در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و تحت حفاظت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری فارس قرار دارد.

خبرنگار: روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۴:۰۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین