دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۹ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5
دبیر اجرایی جشنواره سرود روستایی رضوی در لارستان

«کورده»لارستان؛میزبان جشنواره سرود روستایی رضوی

میلاد لارستان: دبیر کمیته های اجرایی جشنواره سرود روستایی رضوی در لارستان از میزبانی روستای «کورده» این شهرستان از جشنواره سرود روستایی رضوی خبر داد و گفت: این جشنواره با حضور ۱۲ گروه از سراسر کشور در روزهای ۱۳ تا ۱۵ بهمن ماه جاری برگزار می شود.

دبیر کمیته های اجرایی جشنواره سرود روستایی رضوی در لارستان از میزبانی روستای «کورده» این شهرستان از جشنواره سرود روستایی رضوی خبر داد و گفت: این جشنواره با حضور ۱۲ گروه از سراسر کشور در روزهای ۱۳ تا ۱۵ بهمن ماه جاری برگزار می شود.

حامد یگانه امروز در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه جشنواره کشوری سرود روستایی رضوی از پنج ‌سال پیش به ابتکار ستادعالی کانون های مساجد کشور برگزار شده است، اظهار داشت: این جشنواره با هدف پویایی و ‌شناسایی پتانسیل های جذب بیشتر جوانان به مساجد برگزار می شود.

وی با اشاره به تاریخچه برگزاری این جشنواره در دوره های گذشته، افزود: سه دوره نخست این جشنواره در روستای «کردر» شهرستان میناب از توابع استان هرمزگان برگزار شده است و از امسال با توجه به تقاضای میزبانی روستای «کورده لارستان» نسبت به میزبانی این جشنواره، ‌در نهایت با پیگیری های مستمر میزبانی این افتخار بزرگ فرهنگی ملی که مزین به نام مقدس حضرت ثامن الحجج امام رضا (علیه السلام) است به روستای کورده لارستان اعطا شد.

دبیر کمیته های اجرایی جشنواره سرود روستایی رضوی در لارستان درباره دلیل انتخاب روستای کورده برای میزبانی این رویداد بزرگ فرهنگی، تصریح کرد: کانون فرهنگی هنری ولایت به عنوان نخستین کانون تخصصی روستایی کشور از اولین دوره برگزاری جشنواره با همکاری کانون مصباح الهدی لارستان با قدرت در این جشنواره حاضر و طی سه دوره گذشته به عنوان‌ گروه سرود برگزیده استان در بین ۶ گروه برتر کشوری قرار گرفت و ‌حائز مقام های سوم‌ و‌ چهارم شده است.

وی درباره سابقه میزبانی چنین جشنواره هایی در روستای کورده، گفت: در سال ۹۳ با اعلام ستاد عالی کانوان های فرهنگی هنری مساجد کشور مبنی بر برگزاری برنامه ای در راستای توان سنجی نخستین دوره جشنواره سرود استانی رضوی با عنوان آوای ولایت در کورده برگزار که مورد تایید و تحسین مسئولین قرار گرفت.

مدیرکانون فرهنگی هنری ولایت کورده با اشاره به اینکه جشنواره سرود روستایی رضوی از ۱۳ تا ۱۵ بهمن ماه جاری با حضور ۱۲ گروه برتر کشور از ۱۲ استان در این روستا برگزار خواهد شد، ادامه داد: استانها آثار برگزیده خود را به دبیرخانه جشنواره (دبیرخانه کانونهای مساجد استان) ارسال و دبیرخانه جشنواره آثار را جهت داوری به تهران ارسال خواهد کرد و این آثار پس از داوری در دو ‌رده سنی نوجوانان (۱۰-۱۵سال) و جوانان (۱۴-۳۰سال) ۶ گروه برتر کشوری و در مجموع دو ‌رده ۱۲ گروه انتخاب و‌ در مرحله نهایی که در کورده برگزار می شود، حضور می یابند.

وی از اسکان تمامی گروه های شرکت کننده در این روستا در زمان برگزاری جشنواره خبر داد و یادآور شد: با برنامه ریزی های کمیته اجرایی، با همت و همدلی کم نظیر مردم،‌ شورای اسلامی و‌دهیاری ۲۲ منزل از بهترین منازل با رضایت مالکین به نیت امام رضا(ع) با تمام امکانات در اختیار جشنواره قرار گرفته و گروههای شرکت کننده و مسئولین در این منازل اسکان می یابند.

دبیر کمیته های اجرایی جشنواره سرود روستایی رضوی در لارستان با تقدیر از همکاری و حمایت های شورای اسلامی روستا، دهیاری، ‌مجموعه کانونها و تشکل های فرهنگی و مردم روستای کورده، تصریح کرد: برنامه های مفصل و ‌جذابی با توجه به فشردگی جشنواره ‌در نظر گرفته شده است که امید می رود این جشنواره به بهترین شکل اجرایی شود.

یگانه با گلایه از عدم همکاری برخی ادارات شهرستان، افزود: متأسفانه با وجود تأکید فرماندار و امام جمعه لارستان به مسئولان برای حمایت همه جانبه از این رویداد بزرگ فرهنگی متأسفانه علاوه بر عدم بازتاب رسانه ای مناسب این موضوع برخلاف وعده ها تنها تعداد دو یا سه ارگان دولتی با مجریان این جشنواره در روستای کورده همکاری داشته اند.

وی بیان کرد: در زمان اجرای جشنواره پرچم متبرک گنبد حرم های مطهر حضرت سیدالشهدا(ع)، امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و احمد بن موسی(ع) به اهتزاز درخواهد آمد.

دبیر کمیته های اجرایی جشنواره سرود روستایی رضوی در لارستان در پایان از همه شهروندان خواست تا با واریز وجوه نقدی خود به شماره حساب ۰۳۵۲۱۳۳۱۰۴۰۰۵ نزد بانک ملی یا ۵۸۹۲۳۵۷۹۵۰ نزد بانک ملت مسئولین برگزاری را در اجرای هرچه بهتر این برنامه معنوی یاری رسانند.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۸:۱۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین