یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۰ب.ظ
::آخرین مطلب 14 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2
مدیر اداره برق لارستان خبر داد

صرفه‌جویی بیش از 3 هزار مگاوات ساعت برق در لارستان

میلاد لارستان: مدیر اداره توزیع برق لارستان از صرفه‌جویی ۳ هزار و ۳۰۰ مگاوات ساعت برق در این شهرستان با اجرای طرح ملی کاهش پیک مصرف در بخش‌های صنعتی، خانگی، کشاورزی، اداری و عمومی خبر داد.

مدیر اداره توزیع برق لارستان از صرفه‌جویی ۳ هزار و ۳۰۰ مگاوات ساعت برق در این شهرستان با اجرای طرح ملی کاهش پیک مصرف در بخش‌های صنعتی، خانگی، کشاورزی، اداری و عمومی خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان، محمدامین دامن‌کشان امروز در همایش همیاران برق که در تالار وحدت شهر لار برگزار شد، با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره اظهار داشت: برنامه ملی کاهش پیک برای نخستین بار در سال جاری در لارستان به اجرا درآمد.

وی افزود: برای شروع کار، این طرح محدود به شهرهای لار، لطیفی و خور بود و امید می‌رود در سال ۹۶ این طرح در تمام شهرستان انجام شود.

مدیر اداره توزیع برق لارستان یادآور شد: با حمایت‌هایی که توسط مسئولان برق استانی صورت گرفت طرح‌های تشویقی در این شهرستان در حوزه‌های مختلف با هدف کاهش مصرف برق اعمال و در مجموع با انجام این طرح‌ها ۳ هزار و ۳۰۰ مگاوات ساعت برق در لارستان صرفه‌جویی شد.

این مسئول با اشاره به اینکه این طرح‌ها در حوزه کشاورزی، اداری و صنعتی به اجرا در آمده است، ادامه داد: در حوزه کشاورزی با ۸۸۶ نفر از کشاورزان تفاهم‌نامه همکاری امضا شد و به دلیل صرفه‌جویی مناسب در مجموع این کشاورزان ۲۲۰ میلیون پاداش دریافت کردند

دامن کشان بیان کرد: در حوزه‌های مختلف برق صنعتی با ۲۳ شرکت صنعتی تفاهم‌نامه به امضا رسید که در مجموع مبلغ ۱۱۵ میلیون تومان پاداش به مشترکین صنعتی داده شده است.

وی یادآور شد: در حوزه اداری و عمومی نیز با ۳۴ اداره تفاهم‌نامه منعقد که مبلغ ۱۹ میلیون تومان نیز در این مورد به ادارات پاداش تعلق گرفت.

به گفته وی، بخش خانگی که در طرح همیاران برق مخاطب آن بوده‌اند و طرح ملی کاهش پیک مصرفی در قالب طرح الگوی بهینه مصرف جهت ۳ هزار دانش‌آموز از جمله برنامه‌هایی بوده که با همین هدف در لارستان برگزار شده است.

این مسئول تصریح کرد: طی آمارها از سال ۹۲ به طور میانگین سالانه بین ۱۱ تا ۱۵ درصد رشد مصرف برق خانگی ثبت شده که با تلاش‌های صورت گرفته در تابستان ۹۵ رشد مصرف برق خانگی به ۴٫۵ درصد کاهش یافته است.

وی از همکاری آموزش و پرورش لارستان، دانش‌آموزان و اولیای آنها در کاهش رشد مصرف برق خانگی تقدیر کرد.

دامن کشان یکی دیگر از برنامه‌های اداره برق در راستای کاهش مصرف الگوی برق در شهرستان لارستان را انجام تبلیغات میدانی در سطح شهر دانست و اضافه کرد: اوج مصرف برق در تابستان بین ساعات ۱۲ الی ۱۶ بعد از ظهر است که با هدف تاثیرگذاری در همین پیک زمانی برنامه‌هایی اجرا خواهد شد.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۹:۱۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “صرفه‌جویی بیش از 3 هزار مگاوات ساعت برق در لارستان”

  1. ناشناس گفت:

    کدوم اداره?کدوم شرکت؟

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین