چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۴ق.ظ
::آخرین مطلب 10 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 26
با حضور مسئولان لارستان صورت گرفت

بررسی مسائل و مشکلات روستای «کتویه گلک» جویم

میلاد لارستان: طی مراسمی با حضور نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی مسائل و مشکلات روستای «کتویه گلک» جویم بررسی شد.

طی مراسمی با حضور نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی مسائل و مشکلات روستای «کتویه گلک» جویم بررسی شد.

به گزارش میلاد لارستان؛ طی مراسمی با حضور جمشید جعفرپور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، علی اصغر علی پور معاون فرماندار ویژه لارستان، جمعی از مسئولان شهرستان و بخش جویم و روستای «کتویه گلک»، مسائل و مشکلات پیش روی این روستا مورد بررسی قرار گرفت.

در این مراسم، یکی از اهالی این روستا با ابراز خرسندی از توجه مسئولین آموزش و پرورش جویم به امر احداث مدرسه ۶ کلاسه در این روستا، اظهار داشت: در بحث راه سازی آسفالت مبادی ورودی روستا، برق رسانی، احداث خانه بهداشت اقدامات مناسبی صورت گرفته که می بایست از مسئولین مربوطه تشکر کرد.

وی با برشمردن برخی مشکلات روستای «کتویه گلک»، افزود: مصوب شدن طرح زیربنایی طرح هادی می تواند راهگشای رشد این روستا می شود که نیاز به توجه مسئولان است، توجه بیشتر به ایمن سازی جاده های این روستا با توجه به بروز حوادث متعدد حتی با همکاری و مشارکت مردم، تقاضای ادامه و اتمام آسفالت، نبود آب آشامیدنی سالم در روستا و پیگیری برای رفع آن، عدم بهره مندی روستای همجوار از تلفن ثابت و غیره است.

نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با تقدیر از تلاشهای ادارات و مسئولان برای پیگیری مسائل و مشکلات روستاها و تقاضا از مسوولان حاضر برای پاسخگویی به نیازمندی های مطرح شده این روستا، گفت: می توان با انجام برخی ابتکار، تلاش، حضور در جمع مردم و بهره گیری از ایده اهالی روستاها مشکلات را رفع کرد.

فاطمی، از پرسنل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پاسخ به درخواست مردم این روستا برای اجرای طرح هادی، گفت: طرح هادی روستای کتویه مصوب شده و با تأییدیه کارشناس سازمان زمین شناسی مراحل اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجموعه زمین مربوط به منابع طبیعی است و پس از تحویل گرفتن از این اداره افرادی که در این منطقه ساخت و ساز کرده اند تحویل داده می شود، افزود: در این طرح مسکن ویژه جوانان نیز پیش بینی شده است.

شادمانی، از اداره کل راه و شهرسازی لارستان نیز در پاسخ به درخواست مردم این روستا درخصوص ایمن سازی جاده، گفت: جاده مواصلاتی این روستا ۲ سال پیش مورد بهره برداری قرار گرفته است و ادامه ۸ کیلومتری آن که در حوزه استحفاظی لارستان قرار دارد تاکنون هیچگونه مصوبه ای ندارد که برای احداث راههای روستایی نیازمند بودجه استانی است.

وی افزود: برای شانه سازی پس از جاده اصلی می توان با مشارکت اهالی روستا در زمینه ایمن سازی و شانه سازی پس از عید نوروز و مصوبه کمیته برنامه ریزی شهرستان اقدام کرد.

صادق نژادان مدیر مخابرات لارستان در پاسخ به بهره مندی و اتصال روستای ۲۰ خانواری در جوار روستای «کتویه»، گفت: اهالی می توانند با ارائه درخواست از طریق بخشداری این مشکل را برطرف کرد.

وی افزود: روستاهایی که از سیستم GSM  استفاده می کنند، دستگاه قابلیت اتصال به اینترنت پرسرعت را ندارد و ۳۸ روستا در منطقثه لارستان دچار این مشکل هستند و امید می رود تمام روستاهایی از سال ۹۶ با استفاده از سیستم «وای فای» دارای اینترنت پرسرعت شوند.

مدیر مخابرات لارستان درباره قابلیت سیستم GSM برای شماره گیری بدون کد با تمام شهرها و روستاهای استان فارس، تصریح کرد: این سیستم در تمام مناطق لارستان آنتن دهی دارد و به لحاظ هزینه نیز تماس با سیستم GSM دقیقه ای ۵ تومان اما استفاده از تلفن همراه هر دقیقه مکالمه ۶۰ تومان است.

علی پور معاون برنامه ریزی فرماندار ویژه لارستان با درخواست از اداره کل راه و شهرسازی لارستان برای اهتمام به بحث راه این روستا، گفت: در زمینه رفع مشکل برق رسانی در سال گذشته بیش از ۴۰ میلیون تومان اقدام شده است.

وی با ابراز امیدواری برای پیگیری نهایی شدن طرح هادی این روستا، افزود: آسفالت ۱۲ کیلومتر باقی مانده راه این روستا دارای کد است و به دلیل آنکه انبوهی از پروژه ها در لارستان وجود دارد می بایست به ترتیب اولویت انجام شود.

 معاون برنامه ریزی فرماندار ویژه لارستان بیان کرد: برای تأمین آب روستا با آنکه محلی برای تأمین اعتبار مشخص نشده است اما با رایزنی با مسئولان استانی امید می رود محلی برای حفر چاه جدید مشخص شود و در سال ۹۶ پروانه حفر آن اخذ شود.

وی با تأکید بر احداث کنترل تغذیه آب مخزن مصنوعی روستای «کتویه»، ادامه داد: برای این پروژه ۶۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده است و به محض تخصیص اعتبار این پروژه نیز  با توجه به بحران آب اجرایی شود.

علی پور با تأکید بر کنترل چاههای غیرمجاز از کشاورزان خواست تا با استفاده از فناوری های نوین کشاورزی و باغداری آب را که یک سرمایه ملی است برای آیندگان نیز حفظ کنند.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین