دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۵ب.ظ
::آخرین مطلب 43 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4
مدیرعامل گاز استان فارس خبر داد

بیرم، بنارویه و عمادشهر گازدار می شوند

میلاد لارستان: مدیرعامل گاز استان فارس از گازرسانی به شهرهای بیرم، بنارویه، عمادشهر و شهرک صنعتی اوز در سطح شهرستان لارستان خبر داد.

مدیرعامل گاز استان فارس از گازرسانی به شهرهای بیرم، بنارویه، عمادشهر و شهرک صنعتی اوز در سطح شهرستان لارستان خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان؛ به مناسبت دهه فجر و در  مراسمی با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری، آزادی مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری فارس، علی اصغر علی پور معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری، مدیر عامل گاز استان فارس، بخشدار اوز، ائمه جمعه و جماعات، مسئولین و قشرهای مختلف مردم، گازرسانی به۲  روستای فیشور و محلچه از بخش اوز لارستان با روشن کردن مشعل گاز در سالن اجتماعات روستای فیشور مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در این مراسم، مدیر عامل گاز استان فارس با بیان اینکه استان فارس با ۷درصد مساحت کل کشور و جمعیتی بالغ بر ۵ میلیون و صد هزار نفر را داراست، اظهار داشت: ۷۵درصد انرژی موجود در کل کشور از استان فارس عبور می کند و این استان دارای ۴ لوله سراسری و یک لوله لوب است که اینها خود یک فرصت خوب برای استان است.

محمدی با اشاره به اینکه تعداد ۲ هزار و ۲۳۶ روستای استان فارس با جمعیت بیش از ۸۰۰ هزار نفر گازرسانی شده است، افزود: در استان حدود ۲۶ هزار کیلومتر شبکه تغذیه گاز با  ۶۸۸ هزار انشعاب وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ۹۹٫۴ درصد جمعیت شهری و ۶۲٫۴ جمعیت روستایی استان فارس از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، تصریح کرد: استان فارس از اولین نقاط کشور است که در دوران انقلاب دارای گاز شده است.

این مسئول با بیان اینکه از ۱۰۴ شهر استان فارس ۸۹ شهر دارای گاز هستند، ادامه داد: از ۱۵ شهر باقیمانده نیز ۴ شهر به پیمانکار واگذار و ۱۱ شهر دیگر نیز در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد و این امید میرود که تا پایان سال ۱۳۹۶ کلیه شهرهای استان دارای گاز شوند.

مدیر عامل گاز استان فارس با اذعان به اینکه در حوزه روستایی ۱ هزار و ۳۸۲ روستا در استان فارس فاقد گاز هستند، گفت: تعداد۲۰۲ روستا با اعتبار۲۵۰ میلیارد تومان در حال کار است.

وی ادامه داد: ۲۰۵ روستا نیز در مرحله انتخاب پیمانکار است و بالغ بر۲۳۰ میلیار تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

محمدی افزود: همچنین ۱۲۳ روستا نیز مطالعه آن تمام شده و بقیه روستاهای باقیمانده نیز کار مطالعاتی آنها جهت گازرسانی در دست انجام است. امید میرود در حوزه روستایی نیز بتوانیم بزودی کارهای عملیاتی بقیه روستاها را تا سال آینده به مناقصه بگذاریم.

مدیر عامل گاز استان فارس از گازرسانی ۳۱۷ پروژه در سطح استان فارس با اعتباری بالغ بر ۳۸۰میلیارتومان خبر داد و یادآور شد: این پروژه ها برای ۳شهر، ۴۴واحد صنعتی، ۸خط انتقال و ۲۶۲ روستای استان فارس است.

وی از گازرسانی به شهرهای بیرم، بنارویه، عمادشهر و شهرک صنعتی اوز در سطح شهرستان لارستان خبر داد.

این مسئول گفت: امروز نیز پروژه های گازرسانی به روستاهای براک و بائن و محلچه و فیشور بصورت همزمان افتتاح می شود که این پروژه بالغ بر ۸میلیارو ۹۰۰میلیون تومان بوده است.

محمدی ادامه داد: برای نصب هر علمک درب خانه بالغ بر ۱۰میلیون تومان هزینه میشود در حالیکه هر خانواده فقط۱۲۰ هزار تومان پرداخت مینماید که این نیز خود از برکت شهدای انقلاب است.

برای اجرای طرح گازرسانی به دو روستای فیشور و محلچه ، ۷۶۸۸۴ متر شبکه، همراه با یک دستگاه CGS، یک دستگاه TBS، یک دستگاه CPS و ۱۲۰۰ فقره  انشعاب را برای ۱۶۸۱ خانواده و برای اجرای گاز رسانی به شهرک صنعتی اوز نیز ۷۱۴۸ متر خط ۸ اینچ فلزی تغذیه همراه با یک دستگاه TBS 5000 صورت انجام شده است.

اضافه می گردد  که برای گاز رسانی به روستاهای فیشور و محلچه و شهرک صنعتی اوز بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال توسط شرکت گاز استان فارس هزینه شده است.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین