شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۳ب.ظ
::آخرین مطلب 11 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

انتقاد شدید نمازگزاران به نماینده و یا هیئت دولت؟!!

طی دو روز گذشته و سفر هیئت دولت به استان فارس پروژه های مختلفی مصوب شده و یا کلنگ زنی شدند. بر اساس گفته های معاون اجرایی رئیس جمهور: در…

طی دو روز گذشته و سفر هیئت دولت به استان فارس پروژه های مختلفی مصوب شده و یا کلنگ زنی شدند. بر اساس گفته های معاون اجرایی رئیس جمهور: در استان فارس طرح‌های کوچک و بزرگی در حال اجراست که در بخش‌های گوناگون از پیشرفت ۵ تا ۷۵% برخوردار است. این درحالی

است که چندی پیش اعلام شده بود تخصیص بودجه به طرح های زیر ۸۰%  انجام نمی گیرد. این درحالی است که حتی کلنگ زنی بسیاری پروژه ها را نیز در استان فارس طی دو روز اخیر شاهد بوده ایم(این نکته جای تاملات داشته  و بدان خواهیم پرداخت.)

گذشته از موضوع فوق شاید بد نباشد اشاره ای به اعتراض مردمی صورت گرفته در نماز جمعه امروز داشته باشیم. مردم لارستان، امروز دلخور از فضای رخ داده طی دو روز اخیر بوده و خواستار پیگیری حقوق لارستان و توجه مسئولان به این منطقه از استان فارس بودند. منطقه ای که دارای هویتی مستقل برای خود می باشد( گفته های آقای یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور در لار)

شاید بیراهه نگفته باشیم که اعتراض مردم به دلیل بی توجهی نسبت به لار در سفر اخیر، موضوعی قابل پیش بینی بوده است، اما در این میان نکته مهمی را باید مدنظر قرار داد و آنکه مرجع اعتراض مردمی کجا باشد؟ آیا اعتراض مردم به نماینده بوده و یا به بی توجهی هیئت دولت به لارستان بزرگ؟

با توجه به پیگیری های به عمل آمده از  دفتر نماینده، باید اذعان داشت که علاوه بر جلسه مجمع نمایندگان فارس با معاون اجرایی رئیس جمهور (+) و بیان خواسته های مناطق مختلف استان در این جلسه، نامه مکتوب جداگانه ای نیز از سوی نماینده مردم به عنوان درخواست های حوزه انتخابیه به آقای شریعتمداری ارسال شده که بخش هایی از آن در نطق میان دستور وی نیز مورد اشاره قرار گرفته است. ( این نامه و مستندات آن در صورت صلاحدید منتشر خواهد شد) در این نامه درخواست های مختلفی از قبیل تخصیص اعتبار به جاده لار- جهرم، جاده لار بستک، موضوع انتقال آب، گازرسانی به روستاها و… مطرح شده و توسط نماینده مردم در اختیار معاون اجرایی رئیس جمهور قرار گرفته است. اما آیا واقعا هیئت دولت به موارد فوق بی توجهی نشان داده است که نامی از کوچکترین مصوبه ای در لارستان به چشم نمی خورد؟!

در پاسخ به این سوال باید تا چند روز آینده منتظر بود(با توجه به تعطیلی چند روز اخیر) تا نتایج سفر هیئت دولت به استان فارس  به صورت رسمی از سوی مقامات مربوطه منتشر شود، چرا که هنوز نتایج کمی جلسه شورای اداری استان فارس در دیدار با رئیس جمهور به صورت رسمی انتشار نیافته و تنها نتایج به صورت کیفی بیان شده که به قرار زیر است:

(+)دکتر روحانی درباره مسایل استان فارس اظهار داشت: مسایل محیط زیستی مثل احیاء تالا‌ب‌ها، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها، رسیدگی به مشکل کمبود آب و بکارگیری روش‌های مناسب برای صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب، توجه و بهره‌گیری مناسب‌تر از ظرفیت‌های دانشگاهی و بهداشتی و درمانی استان فارس که سرمایه بزرگی برای این استان و کشور است، توجه بیشتر به صنعت گردشگری در استان که جذابیت‌های گردشگری معنوی، فرهنگی و تمدنی را به صورت یکجا در خود جای داده است و حفظ و افزایش رشد ۲۰۰ درصدی ورود گردشگر به استان و احداث بزرگترین طرح تولید آلومینیوم در کشور و نیروگاه سیکل ترکیبی و پالایشگاه پتروشیمی در استان فارس و طرح‌های گازرسانی و آب‌رسانی به روستاهای استان فارس از جمله برنامه‌های دولت برای توسعه استان فارس طی امسال و سال آتی است.(چلسه شورای اداری فارس)

موارد فوق الذکر به معنی خوش خیالی نسبت به هیئت دولت نبوده و تنها به این دلیل بیان می شود که باید با توجه به مستندات رسمی سخن گفت.

البته در مورد تناقضات رویکرد هیئت دولت در برخورد با شهرستان های مختلف فارس مطالبی طی چند روز آینده ارائه خواهد شد.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۳:۲۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین