شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۹ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

روايت خلبان پرواز کمک رسان به يمن از جلسه ديدار با رهبر انقلاب

دو هفته پيش يک هواپيماي امدادي ايران که حامل کمک هاي انساني براي مردم يمن بود سعي کرد تا در فرودگاه صنعا به زمين بنشيند اما جنگنده هاي عربستاني با…

دو هفته پيش يک هواپيماي امدادي ايران که حامل کمک هاي انساني براي مردم يمن بود سعي کرد تا در فرودگاه صنعا به زمين بنشيند اما جنگنده هاي عربستاني با شليک و بمباران فرودگاه مانع فرود اين هواپيما شدند.

 اين درگيري لفظي بين هواپيماي امدادي ايران و جنگنده عربستاني در فرودگاه صنعا و نهايتا بمباران فرودگاه يمن توسط جنگنده سعودي ، خيلي زود به يک سوژه خبري تبديل شد. خلبان بهزاد صداقت نيا خلبان اين پروازو تيم پروازي در مراسمي با عنوان پرواز غيرت مورد تقدير قرار گرفتند .

به گزارش میلاد لارستان به نقل از مهر، کاپيتان بهزاد صداقت‌نيا خلبان هواپيماي امدادرسان ايران به يمن، در مراسم تجليل از وي و تيم پروازي که در محل خبرگزاري فارس برگزار شد، با بيان اينکه من خودم را شايسته تقدير نمي دانم گفت: من بايد مورد شماتت قرار بگيرم زيرا سربازي از اين مملکت دستوري از سوي رهبري داشت و اگر نتوانست کار را تمام کند نبايد برمي گشت و بايد شماتت مي شد اما متاسفانه اين اتفاق براي ما تقدير شد.

وي عدم تعرض جنگنده هاي سعودي به هواپيماي ايراني را نشان دهنده اقتدار ملت ايران دانست و گفت: اين اقتدار به دشمنان ما تحميل شد. امروز تمام سلاح هايي که دشمن در اختيار دارد زير سوال است چراکه اين وسايل در دست يک قوم وحشي قرار دارد.

کاپيتان صداقت نيا گفت: من به آقاي رستم قاسمي هم عرض مي‌کردم که اين حرکت مثل بمب منفجر خواهد شد و دوم اينکه ما آرزو مي‌کرديم که برنمي‌گشتيم و من خودم هم به رهبري گفتم اي کاش من برنمي گشتم و خجالت چشم هاي زيباي شما را نمي‌کشيدم؛ اما ايشان به شوخي فرمودند خيلي خوب کاري کردي که برگشتي و کار بجايي انجام دادي چراکه اگر خواستيم هواپيمايي را مجدد به يمن اعزام کنيم شما را مي‌فرستيم.

وي با بيان اينکه کار بزرگ نياز به بستري دارد و اين کار بزرگ توسط شرکت هواپيمايي حمايت کننده بسترسازي شد تاکيد کرد: اين شرکت اين بستر را در اختيار ما قرار داد در عين اينکه بسياري از شرکت ها آماده اين کار نيستند و آن شجاعت، حميت و غيرت در برخي مسئولين شرکت ها وجود ندارد.

صداقت نيا با اشاره به هشدار جنگنده هاي سعودي و دستور آنها مبني بر فرود در فرودگاه متروکه نظامي در عربستان گفت: اگر اين کار را مي‌کرديم قطعا دستگير مي‌شديم و قطعا بارمان سوخته مي‌شد و قطعا تسليحاتي در اين هواپيما جاسازي مي‌شد و فيلمبرداري مي‌شد و يقينا دو تا سه سال در زندان هاي آنها به سر مي برديم.

وي افزود: بنابراين همانجا تصميم گرفتيم که در هوا منفجر شويم تا اينکه بخواهيم به خواسته آنها عمل کنيم ولي آنقدر عظمت و اقتدار اين ملت زياد بود که آنها جرأت تعرض به ما را نداشتند و اين نشانه خوبي براي حرکت هاي بعدي ما است که متاسفانه برخي امروز نگران آن هستند.

صداقت نيا تاکيد کرد: خدا را شکر اين فرصت روزي ما شد و البته شرمنده هستيم که نتوانستيم اين کار را به طور کامل انجام دهيم.در پايان اين مراسم از تمبر يادبودي با عنوان «پرواز غيرت» با حضور جمعي از مسئولين و نمايندگان مجلس به پاسداشت حرکت شجاعانه خلبان بهزاد صداقت نيا و کادر پروازي وي در کمک به مردم مظلوم يمن رونمايي شد.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین