شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۵ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3
دبیر کنگره استانی تاریخ معماری و شهرسازی ایران

برای ایجاد چند خیابان نباید بافت تاریخی فارس را چندپاره کرد

میلاد لارستان: دبیر علمی کنگره استانی تاریخ معماری و شهرسازی ایران گفت: با چندپاره کردن بافت تاریخی فارس برای ایجاد چند خیابان، بهره‌ای نصیب این استان با قدمت بالای فرهنگی نخواهد شد.

دبیر علمی کنگره استانی تاریخ معماری و شهرسازی ایران گفت: با چندپاره کردن بافت تاریخی فارس برای ایجاد چند خیابان، بهره‌ای نصیب این استان با قدمت بالای فرهنگی نخواهد شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری فارس، امین محمود زاده در گشایش نخستین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران، اظهار داشت: اینکه ما برای ایجاد چند خیابان بافت تاریخی استان فارس را که هویت فرهنگی ما است، از بین ببریم، هیچ بهره‌ای عایدمان نخواهد شد، ضمن اینکه هویت خود را نیز از دست خواهیم داد.

وی افزود: تاریخ معماری و شهرسازی ما در ظاهر بی‌زبان است اما هنر ما این است که باید این تاریخ بی‌زبان را به تاریخی گویا تبدیل کنیم که بهترین کار، توجه و پاسداشت آثار باستانی است، چراکه این آثار هویت ما را شکل داده‌اند.

محمود زاده ادامه داد: هدف برگزاری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران تنها برگزاری چند سخنرانی نیست، بلکه هدف ما زنده کردن هویت ایرانی‌اسلامی از پس آثار گران‌سنگ تاریخی است که باید با تعامل تمام دستگاه‌ها این مهم صورت گیرد.

دبیر علمی کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران با اشاره به وجود آثار باستانی متعدد در سرزمین فارس، اضافه کرد: استان فارس یک چشمه زاینده از تاریخ است، به‌طوری‌که اگر می‌خواهیم ایران را بشناسیم باید به فارس سفر کنیم، چراکه فارس دارالعلم دوران طلایی اسلامی در ایران است.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۳:۰۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین