پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۱ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

بوشهر پایتخت کتاب ایران شد؛ اوز اولین شهر خلاق کشور در ترویج کتابخوانی

با حضور دکتر صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین- دکتر مریدی مدیر کل ارشاد فارس، دکتر جعفرپور نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و نمایندگان شهرها و روستاهای…

با حضور دکتر صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین- دکتر مریدی مدیر کل ارشاد فارس، دکتر جعفرپور نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و نمایندگان شهرها و روستاهای نامزد پایتخت کتاب ایران و روستاهای دوستدار کتاب امروز ۲ اسفند مراسم پایانی سومین دوره پایتخت کتاب ایران در تالار وحدت برگزار شد. در این مراسم شهر بوشهر به عنوان پایتخت کتاب سومین دوره معرفی شد و شهرهای: اوز-ٰکاشان– زرند و شهر کرد به ترتیب به عنوان رتبه هاي اول تا چهارم شهر هاي خلاق در حوزه ترویج کتابخوانی معرفی گردیدند. شهر شيراز نيز از استان فارس در ميان ١٠ شهر برتر كشور قرار گرفت.

429710656_110523
۱۰ روستای برتر در حوزه کتابخوانی به عنوان روستاهای دوستدار کتاب نیز به ترتیب معرفی شدند که روستای فهلیان از ممسنی فارس رتبه اول -خواجه جمالی از نیریز رتبه سوم و گزیر از بندر لنگه رتبه ششم در میان ۱۰ روستای برتر معرفی شدند. روستاي امام زاده بزم از بوانات نيز به عنوان روستاي قابل تقدير در امر ترويج كتابخواني معرفي شد. استان فارس با داشتن ٢ شهر اوز و شيراز در ميان ١٠ شهر برتر و ٢ روستا در ميان ١٠ روستاي برتر در اين دوره خوش درخشيد.

وزیر فرهنگ و ارشاد تمامی شرکت کنندگان دراین جشنواره ر ا برگزیده خواند و گفت اگر قرار است دراین کشور اتفاقی بیفتد ان اتفاق باید از ریل کتاب بگذرد و اتفاق در حوزه کتاب با انسان و انسانیت شکل می گیرد. صالحی امیری افزود: بوشهر یک ایران کوچک است که مردمان نجیب- سخت کوش و با فرهنگ دارد. وزیر ارشاد در مورد اوز گفت: اوز خود یک ملت است و انسان های نجیبی دارد که همواره درجهت مصالح عمومی کشور فعالیت دارند. اوز تاریخ پرافتخاری دارد که در دل استانی قرار داردکه مهد تمدن است.

429839008_113012
در بخش پایانی به ۱۰ روستای دوستدار کتاب و ۵ شهر برتر پایتخت کتاب لوح تقدیر از سوی وزیر و سازمان یونیسکو اهدا شد. بوشهر به عنوان پایتخت کتاب و اوز به عنوان اولین شهر خلاق در زمینه کتابخوانی لوح خود را ازدست وزیر و سایر مسئولین دریافت کردند. درحین دریافت لوح اوز توسط شهردار و اعضای ستاد اوز-فروغ هاشمی رئیس ارشاد اسلامی از وزیرارشاد و مدیر کل ارشاد فارس تقدیر کرد و سلام مردم اوز را به آنان ابلاغ کرد وشعری را قرائت کرد.

منبع: اوز امروز

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین