پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۵ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

خسارت 800 میلیون تومانی سیل به عشایر لارستان

بیش از ۸۰ درصد عشایر کوچنده لارستان از طریق هلال‌احمر این شهرستان و با کمک اداره امور عشایر، بخشداران جویم، بنارویه، اوز و مرکزی، زیرپوشش کمک‌های امدادی قرار گرفتند.

رئیس اداره امور عشایر لارستان از خسارت ۸۰۰ میلیون تومانی سیل به عشایر این شهرستان خبر داد و گفت: از بین رفتن علوفه دام‌ها، آسیب‌دیدگی اسباب و اثاثیه‌ها، پارگی سیاه‌چادرها و غیره از دیگر خساراتی بود که عشایر لارستان در سیلاب اخیر متحمل شدند.

 سید مرتضی قریشی امروز در گفت‌وگو با میلاد لارستان با ابراز خرسندی و شکرگزاری از نزول باران رحمت الهی طی چند روز اخیر، اظهار داشت: در این مدت توزیع اقلام موردنیاز عشایر لارستان در حین و بعد از بارندگی صورت گرفت.

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد عشایر کوچنده لارستان از طریق هلال‌احمر این شهرستان و با کمک اداره امور عشایر، بخشداران جویم، بنارویه، اوز و مرکزی، زیرپوشش کمک‌های امدادی قرار گرفتند.

رئیس اداره امور عشایر لارستان بیان کرد: کمک‌رسانی به عشایر محروم و محصور در دل کوه‌های دورافتاده و تأمین مایحتاج آنان ازجمله مواد غذایی سالم، پتو، نایلون، نفت، داروی دام و غیره خدمات بارز ارائه‌شده به عشایر شهرستان لارستان در بارندگی اخیر بوده است.

قریشی ادامه داد: در سیلاب اخیر، چند خودرو عشایر و همچنین نجات و جابه‌جایی تعدادی از احشام و دام آنان به‌اضافه چند خانوار عشایر محاصره در سیل به مناطق امن منتقل شدند.

این مسؤول بیان کرد: به لحاظ آماری، بیش از یک‌هزار کیلو پلاستیک، ۱۵۰ پتو، بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ قوطی کنسرو و غیره بین عشایر مستقر در منطقه لارستان توزیع شد.

رئیس اداره امور عشایر لارستان بابیان اینکه ۲۹۰ خانوار عشایری طی بارندگی چند روز گذشته دچار خسارت به‌ویژه تلفات دام شدند، یادآور شد: از بین رفتن علوفه دام‌ها، آسیب‌دیدگی اسباب و اثاثیه‌ها، پارگی سیاه‌چادرها و غیره از دیگر خساراتی بود که عشایر این شهرستان در سیلاب اخیر متحمل شدند.

وی در مورد میزان خسارت‌های عشایر منطقه لارستان در زمینه تلفات دام، گفت: مجموع خسارت‌های تلفات دامی عشایر منطقه لارستان به بیش از ۸۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

قریشی اضافه کرد: شهرستان لارستان در فصل قشلاق بیش از ۲ هزار خانوار عشایری با جمعیتی بالغ‌بر ۱۱ هزار نفر از ۱۷ تیره عشایری از ایل خمسه طایفه‌های باصری، عرب و نفر را از مهر تا فروردین‌ماه هرسال میزبانی می‌کند.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۷:۳۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین