جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۸ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

خط انتقال آب سد سلمان فارسی به جنوب فارس بازسازی شد

میلاد لارستان: مدیرعامل آبفای استان فارس درباره بازسازی خط انتقال آب از سد سلمان فارسی به شهرستان‌های جنوبی استان فارس گفت: عملیات بازسازی به اتمام رسیده و آب تمامی شهرها وصل شده است.

مدیرعامل آبفای استان فارس درباره بازسازی خط انتقال آب از سد سلمان فارسی به شهرستان‌های جنوبی استان فارس گفت: عملیات بازسازی به اتمام رسیده و آب تمامی شهرها وصل شده است.

به گزارش میلاد لارستان؛ محمدعلی قلندری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به دوره ۱۰ ساله خشکسالی در این استان اظهار داشت: بارندگی‌های اخیر استان فارس بحران آب در بخش کشاورزی را برطرف نکرده و همچنان کشت محصولات پر مصرفی مانند برنج در استان ممنوع است.

وی با بیان اینکه عمده مصرف کشاورزان از آب‌های زیرزمینی است، گفت: میزان بارش در هفته گذشته به غنای سفره‌های زیرزمینی کمک می‌کند اما همچنان وضعیت سفره‌های آب زیرزمینی استان به حد مطلوب نرسیده است.

مدیرعامل آبفای استان فارس با بیان اینکه در حالت عادی باید ۲۰ تا ۴۰ درصد از منابع آب زیرزمینی استفاده شود، افزود: اگر این میزان به ۴۰ تا ۶۰ درصد برسد وضعیت بحرانی و درصورت رسیدن به بالای ۶۰ درصد فوق بحرانی قلمداد می‌شود اما در حال حاضر در استان فارس وضعیت استفاده از آب‌های زیرزمینی ۸۵ درصد است.

قلندری بیان کرد: ممنوعیت استفاده از روش‌های غرقابی همچنان به کشاورزان توصیه می‌شود و باید از روش‌های گلخانه‌ای و آبیاری نوین استفاده شود.

وی درباره بازسازی خط انتقال آب از سد سلمان فارسی به شهرستان‌های جنوبی استان فارس گفت: عملیات بازسازی به اتمام رسیده و آب تمامی شهرها وصل شده است.

مدیرعامل آبفای استان فارس با اشاره به اینکه این امر در ۵ روز انجام شد، افزود: در این مدت با وجود قطعی آب شهرهای لار، گراش، خنج، قیر و اوز هیچ مشکلی در زمینه تامین آب آشامیدنی مردم به وجود نیامد.

قلندری با بیان اینکه در این ۵ روز تمامی ماشین‌آلات و تجهیزات از شهرهای خنج، اوز، قیر، لار و گراش تامین شد، بیان کرد: هنوز اعتبار دقیق عملیات بازسازی مشخص نیست اما پیش‌بینی می‌شود حدود ۲ میلیارد تومان هزینه شده باشد.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۵:۲۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین