چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۹ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3
مدیر معماری اداره کل راه وشهرسازی لارستان خبر داد

اختصاص 2 هکتار زمین برای جابجایی محله های قدیم لار

میلاد لارستان: مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه وشهرسازی لارستان، گفت: به منظور کمک به حل معضلات مالکان و ساکنین این محلات ، شورای اسلامی شهر لار، زمینی به مساحت تقریبی ۲ هکتار در سمت غربی محله ی پشتویه پیشنهاد نموده است .

مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه وشهرسازی لارستان، گفت: به منظور کمک به حل معضلات مالکان و ساکنین این محلات ، شورای اسلامی شهر لار، زمینی به مساحت تقریبی ۲ هکتار در سمت غربی محله ی پشتویه پیشنهاد نموده است .

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی لارستان، سلمان مهرابی  این اداره کل به همراه نمایندگان فرمانداری ویژه لارستان ، شهرداری و شورای اسلامی شهر لار جهت بررسی مشکلات کالبدی بافت محلات تل سرخ و پشتویه از این دو محله بازدید کرد.

سلمان مهرابی اظهارداشت : محلات تل سرخ و پشتویه از جمله محلاتی هستند که گرد زمان بر چهره ی آنها نشسته و دچار فرسودگی شده اند و همچنین قرارگیری بافت مسکونی این محلات که در دامنه ی کوه اژدها پیکر واقع شده است ، ضریب احتمال خسارات مالی و جانی در پی زلزله را تشدید می کند و در این بازدید مشکلاتی همچون نبود استحکام سازه ای در برابر مخاطرات طبیعی ، فاضلاب شهری ، مشکلات تامین آب شرب ، اجاره نشینی اکثر ساکنین و … با حضور دیگر مسئولان مورد بررسی قرار گرفت .

وی تصریح کرد : به منظور کمک به حل معضلات مالکان و ساکنین این محلات ، شورای اسلامی شهر لار ، زمینی به مساحت تقریبی ۲ هکتار در سمت غربی محله ی پشتویه پیشنهاد نموده است .

مهرابی خاطرنشان کرد : بدیهی است قبل از وقوع هر نوع اقدام نیاز به تعیین مشاور ذیصلاح جهت انجام مطالعات  لازم است و جابه جایی و انتقال بافت و جمعیت از نقطه ای به نقطه ی دیگر بدون سنجنش تبعات آن ، نتیجه ای غیر قابل پیش بینی خواهد داشت . ممکن است پس از مطالعات تدقیقی تنها راه حل جابجایی نباشد و بتوان با بهره گیری از ابزار توانمند سازی و بازآفرینی؛ معضلات موجود را کاهش و محدوده را برای سکونت احیا کرد. ضمن اینکه برای عرصه موجود نیز قبل از جابجایی می بایست تصمیم مقتضی اتخاذ گردد و طرح پیشنهادی آن باید به تایید مراجع ذیصلاح برسد.

مدیریت معماری و شهرسازی اداره کل راه وشهرسازی لارستان در پایان با اشاره به اینکه : پس از بازدید صورت گرفته و صحبت با افراد محلی در محله تل سرخ ، در صورت تامین بخشی از خواسته هایشان در خصوص تقویت فشار آب شرب ، مقوله ی جابه جایی مورد درخواست ساکنین این محله نبود .

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین