شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۴ق.ظ
::آخرین مطلب 29 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1
رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی لارستان خبر داد

فعالیت علمی 450 دانشجو و 160 مدرس در دانشگاه علمی کاربردی لارستان

میلاد لارستان: رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی لارستان از فعالیت علمی ۴۵۰ دانشجو و ۱۶۰ مدرس در این دانشگاه خبر داد.

رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی لارستان از فعالیت علمی ۴۵۰ دانشجو و ۱۶۰ مدرس در این دانشگاه خبر داد.

مهدی اسماعیلی در گفت و گو با میلاد لارستان با اشاره به تاریخچه تأسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی از دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که تنها متولی نظام آموزش عالی مهارتی است.

وی هدف از ایجاد دانشگاه علمی کاربردی را فراهم آوردن موجبات مشارکت سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی در امر آموزش نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور دانست و افزود: آموزش های این دانشگاه به گونه ای است تا دانش‌آموختگان بتوانند برای فعالیتی که به آن‌ها محول می‌شود، دانش و مهارت لازم را کسب کنند.

اشتغال به تحصیل ۴۵۰ دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی لارستان

اسماعیلی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی لارستان فعالیت آموزشی خود را از سال ۸۲ آغاز کرده و تاکنون موفق به تربیت نیروهای انسانی متخصص و ماهر مورد نیاز بازار کار شده است، تصریح کرد: در همان سال و براساس مصوبه هیأت وزیران در خصوص طرح آمایش سرزمینی تربیت و ارتقاء تحصیلی بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز مناطق نفتی و گازی جنوب کشور را به عهده گرفت.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لارستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۵۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، ادامه داد: بر خلاف سال های گذشته و به دلیل توسعه ی مراکز آموزش عالی در مناطق مختلف کشور بیشتر دانشجویان این دانشگاه بومی شهرستانهای لارستان، خنج، گراش و شهرهای استان هرمزگان هستند.

پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی لارستان در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته

وی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی لارستان در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در سه گروه صنعت، فرهنگ و هنر،  مدیریت و خدمات اجتماعی پذیرش دانشجو دارد، خاطر نشان کرد: آنچه دانشگاه علمی کاربردی را از سایر دانشگاهها متمایز می کند آن است که هر ساله با توجه به تقاضای داوطلبین و نیازسنجی که در سطح جامعه انجام می شود و همچنین پیشنهادات دستگاه های اجرایی منطقه نسبت به درخواست رشته های تحصیلی اقدام می کند و این مهم باعث می شود با توده فارغ التحصیلان در یک رشته خاص مواجه نشویم و دانش آموختگان فرصت کافی برای کسب و کار داشته باشند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لارستان بیان کرد: در حال حاضر رشته های حسابداری، گرافیک، حقوق، مهندسی شبکه های کامپیوتر، تربیت مربی مراکز پیش دبستان در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در مرکز لارستان تدریس می شود.

فعالیت ۱۶۰ مدرس در دانشگاه علمی کاربردی لارستان

وی با اشاره به اینکه در اساسنامه تأسیس مراکز امکان جذب هیأت علمی به خاطر تغییر مکرر رشته ها وجود ندارد، تصریح کرد: تمامی اساتید علاقمند به همکاری با دانشگاه علمی کاربردی لارستان در فراخوان ها ثبت نام و پس از انجام مصاحبه علمی و صدور ID کارت مجاز به تدریس در قالب قرارداد حق التدریس می شوند.

اسماعیلی یادآور شد: هم اکنون ۱۶۰ مدرس برای تدریس در مرکز لارستان مجوز دارند که براساس برنامه های درسی ارایه شده در هر ترم از اساتید دعوت بعمل می آید.

این مسوول عنوان کرد: مشکلی برای افزایش رشته ها در دانشگاه علمی کاربردی لارستان وجود ندارد و با توجه به نمره ارزشیابی مطلوب این دانشگاه در حوزه آموزشی پژوهشی و فرهنگی با درخواست ایجاد رشته جدید موافقت می شود.

ایجاد رشته های تحصیلی در مقاطع بالاتر در دانشگاه علمی کاربردی فرآیند خاصی دارد

وی در خصوص چرایی عدم رشته های کارشناسی ارشد در دانشگاه علمی کاربردی لارستان، گفت: فرایند ایجاد رشته در این مقطع با توجه به رویکرد دانشگاه علمی کاربردی متفاوت از سایر دانشگاه ها است و می بایست در درصدد حل مشکل یا ارائه راهکار نوین در حوزه های شغلی، صنعتی، خدماتی و فرهنگی با هدف شناسایی و پرورش قابلیت های افراد، پاسخگویی به نیازهای فناوری حوزه های شغلی، نهادینه کردن اجرای آموزش عالی مهارتی با محوریت محیط کار و… باشد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لارستان درخصوص نحوه ارائه خدمات و تسهیلات به دانشجویان، افزود: به لحاظ مالی دانشجویان می توانند از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم و بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و نهادهای خیّریه در شهرستان وام هایی بدون بهره و بلاعوض دریافت نمایند و همچنین در طول ترم تحصیلی نیز می توانند به صورت قسطی شهریه را طی سه نوبت تا پایان ترم پرداخت کنند.

وی بیان کرد: در صورتی که طرح های علمی، پژوهشی و مطالعاتی از سوی دانشجویان ارائه شود مورد حمایت مالی و معنوی قرارخواهند گرفت و همچنین نخبگان قرآنی و ورزشی نیز از تخفیفات ویژه شهریه برخوردار هستند.

دانشگاه علمی کاربردی لارستان آمادگی اجرای برنامه های مشترک را دارد

اسماعیلی با ابراز خرسندی از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری دانشگاه علمی کاربردی لارستان، تصریح کرد: این دانشگاه آمادگی همکاری با سایر دستگاه های شهرستان لارستان و مراکز علمی جهت به اشتراک گذاشتن پتانسیل موجود و اجرای برنامه های مشترک است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لارستان با بیان اینکه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هر کشوری بستگی به کارایی و کیفیت نیروی انسانی متخصص در هر یک از بخش های صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی، فرهنگ و هنر و بین رشته ای دارد، افزود: در این راستا آموزش وسیله ای مناسب برای تحقق این مهم است و برقراری ارتباط بازار کار و دانشگاه امری ضروری است که با توجه به شاخص های نظام علمی کاربردی لارستان نیز در این راستا گام های مؤثری در زمینه های مورد نیاز بازار کار اشتغال و گسترش روحیه ی کارآفرینی برداشته است.

دانش آموختگان مراکز علمی کاربردی بهتر جذب بازار کار می شوند

وی با اشاره به اینکه دانش آموختگان مرکز علمی کاربردی لارستان به دلیل داشتن دانش و مهارت کافی بهتر جذب بازار کار شده اند، یادآور شد: دانش اموختگان این مرکز با ویژگی هایی همچون قابلیت کارآفرینی دانشجویان، انطباق رشته ها با مشاغل موجود و بازارکار، ارتقای شغلی و حرفه ای کارکنان، استفاده از مدرسان آشنا به بازار کار به یکی از مراکز برتر آموزش عالی شهرستان تبدیل شده و در توسعه ی آن نقش عمده ای ایفا نموده است .

 اسماعیلی از مسئولین شهرستان لارستان که نسبت به توانمندی ها و ظرفیت های بالقوه دانشگاه های این شهرستان باور داشته و جایگاه آنان بیش از گذشته در تصمیم گیری و برنامه ریزی ها مورد توجه قرار دهند.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۶:۱۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین