پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۳ب.ظ
::آخرین مطلب 28 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

ممنوعیت استفاده از نماهای پرده ای در ساختمان های شهر لار

میلاد لارستان: مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی لارستان، گفت: بر اساس ضوابط و مقررات طرح جامع شهر لار مصوب سال ۹۴ استفاده از مصالح فوق در نما برای کلیه ی بناها ممنوع بوده و صرفاً استفاده از آن را درون بنا مجاز شمرده است.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی لارستان، گفت: بر اساس ضوابط و مقررات طرح جامع شهر لار مصوب سال ۹۴ استفاده از مصالح فوق در نما برای کلیه ی بناها ممنوع بوده و صرفاً استفاده از آن را درون بنا مجاز شمرده است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی لارستان ، دومین جلسه ی کمیته ی ارتقا کیفی سیما و منظر شهری با حضور نمایندگان شهرداری ، نظام مهندسی ، میراث فرهنگی و دانشگاه های دولتی و آزاد در محل اداره کل راه و شهرسازی لارستان برگزار شد .

سلمان مهرابی پس از پایان این جلسه اظهار داشت: احیای فرهنگ معماری و شهرسازی غنی گذشته ی شهرهای ایران و جلوگیری از بروز ناهماهنگی های بصری و کارکردی در فضاها و فعالیت های شهری از جمله اهداف این سلسله نشست ها می باشد و اجرای این اصول طبیعتا نیازمند مدیریت صحیح و هوشمندانه و بدور از هر گونه افراط و تفریط است .

وی در ادامه افزود : در دومین نشست که اختصاصی شهر لار برگزار شد ،براجرایی مصوبات شورایعالی شهرسازی و معماری در خصوص ساماندهی سیما و منظر تاکید ومقرر شد شهرداری در این خصوص اهتمام ویژه ای را صورت دهد .

مهرابی تصریح کرد : یکی از موارد مبتلا در شهر لار استفاده ی بی رویه از جمله کامپوزیت است که براساس مصوبه ی شورای عالی شهرسازی و معماری استفاده از نماهای پرده ای (نماهای آلومینیمی، شیشه ای، کامپوزیت و شیشه های جیوه ای و…) در جداره های بیرون و قابل مشاهده از عرصه های عمومی ضمن رعایت مبحث چهارم مقررات ملی ساختمان برای کلیه ی بناهای دولتی و عمومی ممنوع بوده و استفاده از این مصالح صرفا درون بناها مجاز است .

مهرابی با تاکید بر اینکه بر اساس ضوابط و مقررات طرح جامع شهر لار مصوب سال ۹۴ استفاده از مصالح فوق در نما برای کلیه ی بناها ممنوع بوده و صرفاً استفاده از آن را درون بنا مجاز شمرده است، افزود: شهروندان محترم که از نماهای پردهای استفاده کرده اند جهت مرتفع شدن این موضوع می بایست در مدت سه سال اقدامات لازم نسبت به تغییر را صورت دهند و ابلاغ لازم به شهرداری جهت پیگیری این موضوع داده شده است .

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۶:۵۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

3 Responses to “ممنوعیت استفاده از نماهای پرده ای در ساختمان های شهر لار”

  1. لاری گفت:

    عطف به ما سبق خود غیر قانونی است

  2. دلسوز گفت:

    حالا از این پس از گچ استفاده میکنیم،بابا چه کاریه کل ایران و شهرها با نمای کامپوزیت زیبا شده اند،شما به فکر ساخت تقاطع غیر همسطح برای چند نقطه ی ضروری لار باش نه نظرات بیفایده آقای مدیرکل

  3. احمد گفت:

    نظرات بر طبق اصول شهرسازی نیست و کاملا احساسی و غیر کارشناسانه است

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین