شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۶ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

آغاز برداشت گندم، جو و کلزا در لارستان

میلاد لارستان: کارشناس مسئول زراعت لارستان از آغاز برداشت گندم ، جو و کلزا در این شهرستان خبر داد.

کارشناس مسئول زراعت لارستان از آغاز برداشت گندم ، جو و کلزا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی لارستان، علی سعیدی نژاد با بیان این خبر گفت: برداشت گندم از سطحي معادل ۱۸ هزار هكتار از اراضي آبي زيركشت اين محصول، از مزارع تحت پوشش مرکز خدمات بیرم شروع و پس از گذشت ۴۵ روز، در مزارع تحت پوشش مرکز خدمات حومه به پایان می رسد.

وی اظهار داشت: برداشت محصول گندم در شهرستان با نظارت ۱۵ اکیپ از مراكز خدمات و توسط حدود ۱۲۰ كمباين سبک و سنگین انجام مي شود.

سعیدی نژاد افزود: انتظار مي رود از سطح مذكور بیش از ۷۰ هزار تن محصول گندم برداشت و به سیلوهای استان حمل گردد.

وی بیان کرد: در سال زراعی جاری با عنایت به اولویت وزارت جهاد کشاورزی که تامین روغن مورد نیاز کشور می باشد، این شهرستان با افزایش ۱۴ برابری سطح زیرکشت کلزا نسبت به سال زراعی گذشته و کشت بیش از ۷ رقم از ارقام خارجی و داخلی این محصول، گامی بزرگ در راه تحقق اهداف وزارت متبوع برداشته است.

کارشناس مسئول زراعت لارستان تصریح کرد: برداشت کلزا از سطح ۴۲۰ هکتار از اراضی زیر کشت این محصول در شهرستان آغاز شد و  انتظار می رود از سطوح قابل برداشت، بیش از ۸۰۰ تن کلزا تولید و به مراکز خرید حمل و بارگیری شود.

این مسئوول اضافه کرد: محصول جو نیز از سطحی معادل یک هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی آبی و حدود ۵ هزار هکتار اراضی دیم قابل برداشت شهرستان آغاز شده است.

سعیدی نژاد یادآور شد: در سال زراعی جاری و با توجه به بارش نزولات آسمانی در مناطق دیم خیز شهرستان لارستان، پیش بینی می شود بیش از ۸ هزار تن محصول جو از اراضی زیر کشت برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۶:۰۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین